EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

We want more!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
FloggingMolly
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-12-2006
LDs:

We want more!
BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan, 2004  Reageer met quote

Haaaay Droomvrienden!

Ik heb deze maand alleen al 10 LD's gehad, en het gaat erg goed, maar zo'n beetje alles wat ik heb willen doen in een LD heb ik gedaan.
Ik heb trouwens al 5 dagen een LD-streak. d.w.z. 5 nachten achter elkaar iedere nacht een LD. Alleen de kwaliteit (lengte, helderheid) van de LD's is de laatste tijd iets minder dan in het begin. Dit komt misschien omdat ik de laatste tijd eigenlijk wat te weinig slaap krijg, omdat ik het erg druk heb.

Wat ik me nu afvraag: Is er misschien iemand die weet hoe je een stapje verder kunt gaan dan LDen? Bijvoorbeeld zelfhypnose, astraal reizen, enz. Aan het begin was ik daar wat huiverig voor maar nu maakt het me niet meer uit. Ik wil gewoon alles proberen ^^
Misschien weet iemand wel een website o.i.d. over een stapje verder dan LD'en?

back to top
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 12-9-2005
LDs:

Ik geloof niet dat er iets 'verder' is dan lucide dromen. Dat is niet reeel. Maar als je zoveel controle hebt over je dromen, dan kun je vast ook wel je eigen standpunt herscheppen.
Ik heb mezelf eens omgevormd naar de president van Amerika, omdat ik me verveelde en de oorlog in Irak wou tegen houden. (Haha, wat klinkt dat kinderachtig, maar dat ter zijde.)
Ik heb mezelf naar Mars en Mercurius gedroomd om de planeten te onderzoeken en 'buitenaards intelligentie' 'verzonnen' en contact mee gezocht.
Je kunt me niet vertellen dat je 'alles' wat er mogelijk is al gedaan hebt. In plaats van doorzoeken zal je eens wat meer slaap moeten krijgen wink5

PS; heb je ooit wel eens geprobeerd de 'macht' te voelen die je in handen hebt in zo'n droom? Dat is echt geweldig. Het geeft je zo'n trilling, dat je heerlijk wakker wordt. Zorgt er ook direct voor dat je wat beter om kunt gaan met de drukte.
PS: Naar de real mckenzies geweest donderdagavond in de melkweg? smile *gewoon een vraag*

back to top
FloggingMolly
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-12-2006
LDs:

Kawaii_Chiko schreef:
Ik geloof niet dat er iets 'verder' is dan lucide dromen. Dat is niet reeel. Maar als je zoveel controle hebt over je dromen, dan kun je vast ook wel je eigen standpunt herscheppen.
Ik heb mezelf eens omgevormd naar de president van Amerika, omdat ik me verveelde en de oorlog in Irak wou tegen houden. (Haha, wat klinkt dat kinderachtig, maar dat ter zijde.)
Ik heb mezelf naar Mars en Mercurius gedroomd om de planeten te onderzoeken en 'buitenaards intelligentie' 'verzonnen' en contact mee gezocht.
Je kunt me niet vertellen dat je 'alles' wat er mogelijk is al gedaan hebt. In plaats van doorzoeken zal je eens wat meer slaap moeten krijgen wink5

PS; heb je ooit wel eens geprobeerd de 'macht' te voelen die je in handen hebt in zo'n droom? Dat is echt geweldig. Het geeft je zo'n trilling, dat je heerlijk wakker wordt. Zorgt er ook direct voor dat je wat beter om kunt gaan met de drukte.
PS: Naar de real mckenzies geweest donderdagavond in de melkweg? smile *gewoon een vraag*

Haha nee, uiteraard wel naar Flogging Molly!

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Kawaii_Chiko schreef:
Ik geloof niet dat er iets 'verder' is dan lucide dromen. Dat is niet reeel.

Wat is er niet reeel aan dan?

back to top
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 27 Jan, 2004  Reageer met quote

Lucide dromen zijn aan te tonen, en ook waarheid, en ze bestaan gewoon. Punt. Dat weet jij, dat weet ik, dat kan iedereen weten, en het is te bewijzen.
Iets 'verder' dan lucide dromen (uittredingen, etc, komt al in de buurt van geloofskwesties) zijn niet aan te tonen en daarvoor niet reeel. ^_^' Misschien wel waar, maar daar sta ik vrij sceptisch tegenover. (Niet uit angst, uit realisme.)

back to top
28
Laatst gezien: 11-5-2005
LDs:

Kawaii_Chiko schreef:
Lucide dromen zijn aan te tonen, en ook waarheid, en ze bestaan gewoon. Punt. Dat weet jij, dat weet ik, dat kan iedereen weten, en het is te bewijzen.
Iets 'verder' dan lucide dromen (uittredingen, etc, komt al in de buurt van geloofskwesties) zijn niet aan te tonen en daarvoor niet reeel. ^_^' Misschien wel waar, maar daar sta ik vrij sceptisch tegenover. (Niet uit angst, uit realisme.)

Helemaal mee eens! wink
Ben wel bijgelovig met bepaalde dingen, maar wat uittredingen betreft of wat dan ook, kan ik moeilijk van overtuigd worden aangezien het niet te bewijzen is (alleen als ik netuurlijk er zelf zoiets mee maak!) ^^

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

hmm het is natuurlijk waar je ingeloofd, maar ik geloof dus niet in extremen. Okay, ik weet dat er niet echt een bewijs in de geacepteerde wereld is gekomen, maar dat houd niet in dat het niet reeel is, aangezien al die mensen die het kunnen doen.

Kijk, als je het nu over rondvliegende joysticks die bomen omkappen gaat hebben, dan is het een ander geval. Daar heeft nooit iemand het over.

In mijn mening moet je dus niet te skeptisch zijn en gewoon accepteren dat er dingen kunnen zijn waar geen bewijs voor is.

Zelfs dan als er geen bewijs voor is, waarom zou je het nodig hebben? Als een wetenschapper jou verteld dat de lucht geel is dan neem je dat toch ook niet zomaar aan? Gewoon zelf op onderzoek uitgaan en je hebt de meest betrouwbare antwoorden.

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 11-6-2013
LDs: driemiljard

Best wel vreemd. Dromen komt uit je onderbewuste. En een LD is bewust. Misschien kan je dan wel op een of andere manier vanuit je LD bepalen wat je in het echt met je lichaam doet ofzo. Dat je gewoon op kan staan en je ontbijt alvast klaar maakt terwijl je nog altijd je LD hebt. (maar dan moet je natuurlijk wel weten waar alles ligt ^^ )
Zou dat kunnen?

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 6-12-2010
LDs:

gras_is_grappig schreef:
Best wel vreemd. Dromen komt uit je onderbewuste. En een LD is bewust. Misschien kan je dan wel op een of andere manier vanuit je LD bepalen wat je in het echt met je lichaam doet ofzo. Dat je gewoon op kan staan en je ontbijt alvast klaar maakt terwijl je nog altijd je LD hebt. (maar dan moet je natuurlijk wel weten waar alles ligt ^^ )
Zou dat kunnen?

Je bedoelt lucide slaapwandelen? :D
De meeste mensen doen niets anders grin

back to top
TaZ
Planeswalker
LD4all lid
Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:

Tijdens je REM slaap zijn je spieren toch verlamd, ter beveiliging? eh Dit las ik op de (oude) site van Tim

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 11-6-2013
LDs: driemiljard

Hmm, maar je woelt en praat toch ook weleens in je slaap? smile

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid

Die verlamming zou je dan opzich moeten kunnen uitschakelen. Alhoewel het wel even kan duren voordat je dan kan bewegen. Zelfs dan zal je nog veel moeite hebben met lucide te blijven en ook nog eens je lichaam goed te besturen.

Maar het is mogelijk. Er zijn genoeg mensen die slaapwandelen (ze zijn dan niet lucide) en gewoon een broodje gaan smeren. Dat doen ze zelfs zo goed, dat het vaak lijkt als of ze wakker zijn.

Ik denk alleen dat als je lucide bent, dat je dan met 2 dingen bewust bezig bent plosteling. namelijk bewust in je droom blijven en dan ook nog eens bewust proberen je lichaam iets te laten doen neutral

back to top
TaZ
Planeswalker
LD4all lid
Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:

Repression schreef:
Maar het is mogelijk. Er zijn genoeg mensen die slaapwandelen (ze zijn dan niet lucide) en gewoon een broodje gaan smeren. Dat doen ze zelfs zo goed, dat het vaak lijkt als of ze wakker zijn.

Zitten ze dan in de REM fase of een andere? Weet je of er onderzoek ofzo hiernaar is gedaan?

back to top
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Mensen die slaapwandelen zitten in de eerste fase van 't slapen gaan, en dus kunnen ze dan niet eens dromen.

Nouja, hoewel.. Hmz.

back to top
Johan S
LD4all lid
LD4all lid
36
Researchers
Laatst gezien: 13-2-2013
LDs:

TaZ schreef:
Zitten ze dan in de REM fase of een andere? Weet je of er onderzoek ofzo hiernaar is gedaan?

Voor zover mijn info correct is zitten ze zeker NIET in REM-sleep, logisch vanwege de verlamming.

Er bestaat wel een stoornis waardoor je slaapverlamming tijdens REM niet goed werkt, met name RBD = Rem Behaviour Disorder. Dit uit zich niet zozeer in het typische slaapwandelen, mensen die eraan lijden liggen hun dromen uit te leven in bed. Stel dat je zo iemand als bedpartner hebt

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.