|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
Geplaatst: Do 12 Feb, 2004 |
|
|
Ik probeer me eigenlijk helemaal niet echt bezig te houden met HI, want dan weet ik dat ik er door word meegesleurd en waarschijnlijk gewoon in slaap val.
Ik probeer altijd mijn 'bewuste gedachten' helemaal uit te schakelen; gewoon helemaal stil zijn in mijn gedachten. Vanzelf komen dan allerlei totaal bizarre gedachten op, zonder samenhang en zonder echte beelden, en dan is het belangrijk om echt te proberen een zo klein mogelijk, maar groot genoeg deel van je bewustzijn wakker te houden, om er bij te blijven. Verder breng ik alle aandacht weg van mijn lichaam en concentreer ik die in mijn hoofd. Ik voel me dan steeds verder wegzakken, en vaak beginnen dan tussen een kwartier en een half uur na het begin de vibrations.
Daarna kom ik meestal niet meer verder, maar daar wordt aan gewerkt.
Wat ik trouwens heel opvallend en geinig vind, is dat de tijd zo langzaam gaat lopen als je bezig bent! Soms denk ik dat ik er al drie kwartier lig, terwijl dat nog niet eens twintig minuten is!
Succes!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Lol wouter
Vergeet niet dat we neurologisch allemaal ook verschillen, en dat geldt dus ook voor hypnagogische beelden, de hoeveelheid en de vorm waarin ze komen. Anders zouden we allemaal dezelfde wild ervaren, wat dus echt niet zo is.
Je zou jezelf echter wel kunnen trainen niet wakker te schieten als je ze dan toch krijgt, hypnagogische beelden worden door alertheid (beta golven) snel verdreven. Je zou dus wat langer kunnen proberen te blijven in die tussenfase net voordat je die beelden krijgt. Dan is wild niet je doel maar een wild fase.
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Pff ik vind het allemaal een beetje moeilijk te begrijpen, ben nochtans geen idioot, maar het zal het gebrek aan ervaring zijn dat mij dit zo onbegrijpelijk voorkomt... Heb nochtans al veel WILD geprobeerd...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Maak jij je alleen leeg Wouter of ben je ook op een bepaalde lichamelijke plek gefocust? Lijkt me dat je dan minder zou schrikken van plotselinge beelden. IK focus me op mijn plexus solaris maar anderen gebruiken het voorhoofd of de tantien.
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
| koffie schreef: |
Maak jij je alleen leeg Wouter of ben je ook op een bepaalde lichamelijke plek gefocust? Lijkt me dat je dan minder zou schrikken van plotselinge beelden. IK focus me op mijn plexus solaris maar anderen gebruiken het voorhoofd of de tantien.
Jeff |
Wat bedoel je met plexus solaris?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Jeff |
Ik gebruikte eerst de tantien (3 cm onder de navel) maar dat bracht me alleen in diepe trance, en van slapen kon geen sprake zijn.
Nu gebruik ik mijn voorhoofd, maar worstel ik met het genoemde probleem.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
| Schone slaper schreef: |
Jeff |
Wat bedoel je met plexus solaris? |
Dat is dat driehoekvormig stukje onder je middenrib (dat stukje dat je linkerribbenkast met je rechterribbenkast verbindt). Mensen die budosporten beoefenen kennen dat goed, want als je daar goed trapt of stoot is je tegenstander minstens bewusteloos.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
| Wouter_R schreef: |
Pff ik vind het allemaal een beetje moeilijk te begrijpen, ben nochtans geen idioot, maar het zal het gebrek aan ervaring zijn dat mij dit zo onbegrijpelijk voorkomt... Heb nochtans al veel WILD geprobeerd...  |
Volgens mij is HEEL veel oefening erg belangrijk, en iedereen kan het leren als je maar genoeg oefent. Gewoon doorgaan; ik ben er ook zeker van dat ik het echt ga leren, maar hoe veel maanden dat menog kost weet ik niet! Toch een mooi vooruitzicht; daarbij wordt het steeds leuker om te doen!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Vr 13 Feb, 2004 |
|
|
Zeg ik weet niet of jullie het herkennen, maar ik vind het nogal lastig.
Als ik iets ga proberen wat op WILD zou moeten gaan lijken, gaan na niet al te lange tijd mijn ogen vreselijk bibberen, en even later krijg ik op steeds meer plekken in mn lichaam stuiptrekkingen. Erg lastig...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Als ik iets ga proberen wat op WILD zou moeten gaan lijken, gaan na niet al te lange tijd mijn ogen vreselijk bibberen, en even later krijg ik op steeds meer plekken in mn lichaam stuiptrekkingen. Erg lastig...  |
Neen dat herken ik niet. Ook niets van al die trillingen en zo waar iedereen het altijd over heeft. Als ik WILD probeer ben ik helemaal ontspannen tot ik mijn lichaam niet meer voel.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
Als ik iets ga proberen wat op WILD zou moeten gaan lijken, gaan na niet al te lange tijd mijn ogen vreselijk bibberen, en even later krijg ik op steeds meer plekken in mn lichaam stuiptrekkingen. Erg lastig...  |
Ik heb wel, wanneer ik soms even wegdrijf in een halve droom, dat ik plotseling een onverwachte beweging maak. Anderen herkennen dat vast. Dat is handig, want op die manier merk je het op tijd als je te ver wegdrijft in het onbewuste!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe je je op WILD kunt trainen. Als ik dat doelbewust probeer zie ik de gewoonlijke fantasiebeelden voor me (is daar een mooie naam voor?) die je vanzelf al beinvloed (ja, goh, het is jou fantasie) en uiteindelijk val ik in slaap, in een droom, die meestal wel het een en ander met die fantasiebeelden te maken had, bijvoorbeeld het laatste waar je aan dacht. En in die droom ben ik me er dan weer van bewust dat ik droom en kan ik gewoon weer leuk lucide gaan rondwandelen.
Maar het is niet alsof ik vanuit wakende stand gelijk naar een lucide droom kan raken. Ook weet ik niet hoeveel tijd er tussen die fantasiebeelden zat en m'n droom, misschien wel een hele slaapcyclus ofzo.
Hmm.. hoe moet 't dan wel?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
TaZPlaneswalker
 |
|
|
|
Berichten: 1791 Lid sinds: 13-7-2003 Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:
|
| :) |
|
|
Hmm, ik val niet in slaap en krijg een droom die iets te maken heeft met de beelden, maar de beelden blijven voor mijn ogen, terwijl mijn lichaam in slaap valt. Dat is denk ik hoe je WILD kunt omschrijven.
En of je dat kunt trainen? Voor mij geldt voornamelijk dat ik niet afgeleid moet worden door kleine dingetjes of gedachten (zoals: owja, "ik moet dit en dat morgen nog doen") en dat kun je volgens mij wel trainen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
Misschien is het leuk, ook om het forum weer wat meer bij elkaar te brengen en de saamhorigheid te verhogen, om wat meer georganiseerd WILD te gaan beoefenen.
Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het oprichten van een "WILD-club" ( ), buiten het WILD topic om, waarvan de leden tesamen proberen WILD (beter) te leren. Ervaringen kunnen uitgewisseld worden, alsmede tips gegeven. Misschien kan elk lid dan aan het begin van de maand zijn stand van zaken op dat moment en zijn doelstellingen voor die maand duidelijk aangeven, gevolgd door een gezamenlijke evaluatie aan het eind van de maand.
Dat alles zonder enige competitie, maar gewoon om er samen van te leren! Mijns inziens wordt het WILD-topic daarmee niet gepasseerd, omdat daar nog altijd meer algemene tips en vragen geplaatst kunnen worden.
Is er animo voor zoiets?
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Goed idee, ik doe mee!
T's voor mij altijd ff moeilijk om er aan te beginnen, maar wil 't eigelijk wel. Zo'n club is mooie stok achter de deur.
count me in.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |