EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

De angst die je weerhoud een uittreding door te zetten

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-1-2005
LDs:

De angst die je weerhoud een uittreding door te zetten
BerichtGeplaatst: Zo 01 Aug, 2004  Reageer met quote

Ik open maar ff een "Centraal-Uittredings-Angsten-topic" zodat iedereen kan plaatsen wat hem/haar ervan weerhoud een bewust opgewekte uittreding door te zetten, wellicht dat de door de wol geverfde uittreders ons hierbij kunnen helpen.

laat ik dan maar het spits afbijten, hier mijn angst dat mij weerhoudt een uittreding door te zetten:

Bij mij is het niet het suizen dat me bang maakt, omdat ik dat dus heel normaal vind aangezien ik me geen avond in mijn leven kan herinneren dat ik geen suizingen had, maar ik word angstig door het feit dat ik opeens helemaal verlamd raak, en geen geluid meer uit mijn keel krijg terwijl ik wil schreeuwen om hulp, want hoewel je weet dat dat kan gebeuren, als het de 1e keer is weet je niet wat je meemaakt.

Ook ben ik nog steeds bang dat een kwade entiteit mijn lege lichaam zegmaar inpikt en ik dus niet terug kan, of dat ik gewoon dood ga
Misschien de grootste onzin, maar die gedachtes weerhouden me ervan ermee door te gaan.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 18-11-2011
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Do 12 Aug, 2004  Reageer met quote

Hee wat jammer dat niemand reageert!

Ik ben ook vaak enorm bang als ik een slaapverlamming/beginnende uittreding heb. De laatste tijd ging dat wat beter en begon ik ook wat te experimenteren ermee, maar helaas heb al vele weken geen slaapverlamming meer gehad.

Angst is inderdaad het grootste probleem voor iedereen volgens mij. Het enorme gesuis en het verlamd raken/door de ruimte heen schieten is gewoon iets dat niet alledaags is, en daarom moet je er behoorlijk aan werken om je angst doelbewust onder controle te krijgen.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
36
Researchers
Laatst gezien: 4-6-2012
LDs: soms

Dit topic valt me eigenlijk nu pas op....

zo ver komt ik niet eens... mijn angst zorgt ervoor dat ik het niet eens probeer. angt voor het bewijs dat het echt kan.. en dat mijn angst voor "geesten" dus terecht is.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
23
Laatst gezien: 16-4-2007
LDs:

hmm, ik kom ook niet bepaald ver.
Ik heb maar 1 keer zo'n splitsing ervaard..en sindsdien lijtk ik er onbewust bang voor te zijn eek2
Misschien kan ik die angst wel in een droom overwinnen..

back to top
kim
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 20-4-2005
LDs:

Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik een slaapverlamming heb meegmaakt of (in mijn beleving) een uittreding!

Ook ik was telkens bang als ik roerloos in m'n bed lag en me niet kon bewegen of geluid kon produceren. Bang dat mijn lichaam werd overgenomen door een slechte enditeit,... bang voor het getrek aan m'n lichaam/geest (het draaikolk gevoel naar boven), bang voor het onbekende,... bang voor wat daarna zou gaan gebeuren. Dus eigelijk achteraf gezien een gebrek aan vertrouwen......

OP een gegeven moment ervaarde ik opnieuw dat draaikolk gevoel naar boven toe en m'n lichaam kon zich opnieuw niet bewegen. Ik was mijn angst zo ontzettend zat en moe. Ook kreeg ik van mensen in het dagelijks leven adviezen om me gewoon over te geven aan wat er gebeurde en er op te vertrouwen dat het goed zou komen.....
Ik liet 'de draaikolk' dus zijn gang gaan en dat m'n lichaam zich niet kon bewegen liet ik gewoon voor wat het was. Ik maakte m'n lichaam leeg en vertrouwde erop dat ik dit niet alleen deed., maar dat mijn gidsen aanwezig zouden zijn.
M'n lichaam begon te tollen en te tollen. Ik richtte mezelf heel erg op het ronddraaien van m'n lichaam, waardoor ik er bijna misselijk van werd. Ik probeerde harder en harder rond te draaien waarna ik mijn lichaam omhoog voelde schieten en voelde los komen.
Het tollen stopte, het misselijk gevoel verdween en ik kon mijn armen en benen weer bewegen. Ik voelde me licht en leeg. Ik voelde me vrij en besefte dat ik boven mijn bed zweefde.

Op dat moment bedacht ik hoe dit tafereel er uit moest zien voor iemand die nu mijn slaapkamer in zou komen. Door deze gedachte schoot ik weer terug in mijn lichaam in dezelfde volgorde zoals ik er uit werd gezogen naar boven. Ik voelde me letterlijk terugvallen als een puzzlestukje. Ook dit laatste liet ik rustig gebeuren, totdat ik het vertrouwen had dat ik mijn ogen weer kon openen. En het gebeurde..... m'n hart ging teker en ik had het bloedheet onder de dekens. M'n lichaam lag nog precies hetzelfde zoals ik was gaan liggen......

Ik ben er dus van overtuigd dat de sleutel ligt in het vertrouwen in jezelf.
Erop kunnen vertrouwen dat je lichaam ten aller tijden verbonden zal zijn met je fysieke lichaam. De gedachte terug te gaan naar je lichaam is voldoende om terug te keren..... De angst niet toelaten, maar gewoon laten gebeuren in alle vertrouwen. Desnoods vraag je je gids om je bij te staan. Vertrouw oook op deze gids.

Ik ben wel van mening dat je niet moet gaan experimenteren met uittredingen (voor de mensen die in dit fenomeen 'geloven, om discussies te vermijden). Als het gebeurt, laat het er zijn, maar ga ze niet opwekken!

KUS KIM

back to top
Finwe
aankomend fysicus
LD4all lid
Laatst gezien: 22-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 13 Aug, 2004  Reageer met quote

Vroeger had ik zo af en toe wel het gevoel alsof ik rond aan het draaien was in bed, ik dacht daarbij al dat het iets met een uittreding te maken zou kunnen hebben. Leuk om te weten dat het echt zo was grin. Maar ik heb het ook nooit door durven zetten. Bij mij werkte het idee dat ik van mn stoffelijke lichaam gescheiden zou zijn tegen.

Weer een hele tijd daarvoor, toen was ik 8 jaar oud of zo, werd ik wakker en ik had het gevoel alsof ik uit mijn lichaam werd getrokken. Alsof ik heen en weer werd getrokken naar mijn lichaam en uit mijn lichaam. Dat is voor een 8 jarige toch flink beangstigend tounge2 en ondanks de duizeligheid ben ik naar de kamer van mn ouders gestrompeld. Na een minuutje of twee hield het op.

Tegenwoordig heb ik nooit meer "symptomen" van een uittreding, anders zou ik het misschien wel een keer proberen door te zetten.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
23
LDs:

lol dat duizeligheid herken ik al te goed..dat heb ik altijd als ik m'n bed uit kom neutral ik val standaard bijna om gewoon eh

back to top
kim
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 20-4-2005
LDs:

haha,... JA, dat heb ik ook iedere ochtend!
Denk dat dat meer een kwestie is van: BURP, ik heb nog geen zin om op te staan. Misschien helpt het als men eerst even op de rand van het bed gaat zitten, voordat men daadwerkelijk uit bed springt....

GRINNIK

KUS KIM

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
23
LDs:

hmm, ja dat kan wel kloppen..ik ren soms letterlijk m'n bed uit eh

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Aug, 2004  Reageer met quote

valt me op dat de meeste mensen dezelfde angst als ik hebben...altijd leuk om te weten dat je niet de enige bent.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
23
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Aug, 2004  Reageer met quote

hehe inderdaad smile
al denk ik niet dat er Erg veel angsten zijn op het gebied van uitreden.
Het heeft allemaal beetje met elkaar te maken enzo..

back to top
Danyael
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 21 Sep, 2004  Reageer met quote

Dit is mijn angst ervaring shy2

In 1994 ben ik eens bezig geweest met een uittreed cursus dmv cassettes van het Robert A. Monroe instutuut
Tijdens cassete 5 zou ik dus uittreden dmv Hersen-helft syngronisatie en diepte onspanning (onder begeleiding) wink
Voor een deel was mijn ziel al uit mijn lichaam..... behalve mijn "hoofd"
En toen voelde ik opeens handen aan mijn voeten, benen en armen trekken!!! Maar omdat mijn "Hoofd" nog in mijn lichaam was, kon ik "ze" niet zien. Ik wist niet of ze nu mijn geleide gidsen waren of negatieve entiteiten, dus schoot ik weer in mijn lichaam, met een bonkend hart!!!!
Sindsdien heb ik er niks meer mee gedaan, sinds nu weer...
Straks op 29-10-04 doe ik dus ook mee met de "Astral Travel" cursus op: http://mysticweb.org Ik zal toch eens mijn angst moeten doorbreken, en dan het liefst in DIT LEVEN!!! 8D

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 06 Okt, 2004  Reageer met quote

Sylvain schreef:
lol dat duizeligheid herken ik al te goed..dat heb ik altijd als ik m'n bed uit kom neutral ik val standaard bijna om gewoon eh

Volgens mij heeft dat gewoon met te snel opstaan te maken inderdaad.
Ik heb het weleens gewoon als ik klaarwakker ben en op een stoel zit, en ik sta op met een snelheid waarop superman jaloers zou zijn .
Try it...

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Do 07 Okt, 2004  Reageer met quote

Heeft iets te maken met bloed tekort in je hersenen misschien? tounge1

anyway, mijn enige angst die ik nog heb (en ook m'n laatste) was dat ik een BDE zou krijgen. Zie m'n ld hoekje voor meer informatie.

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 30 Okt, 2004  Reageer met quote

Repression...ff over die BDE, dat is volgens mij 2 of 3 fases na het uittreden, volgens mij heb ik dat van koffie gelezen, dus ik denk dat je daar op zich niet bang voor hoeft te zijn.
Anders moet je het maar eens aan koffie vragen...die weet zoveel, dat is niet normaal meer

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.