|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: =maar n cyfer
| | |
|
|
Geplaatst: Do 05 Mei, 2005 |
|
|
Gisterennacht dit topic doorgelezen en ik kreeg allemaal inspiratie van wat ik wou doen.
1. Beseffen Luciditeit
VOLTOOID
Het kan natuurlijk graag vaker, maar het is me wel gelukt.
2.Vliegen
VOLTOOID.
Vliegen is altijd geweldig om te doen, het brengt een geweldig gevoel met je mee. Een keer was ik aan het vliegen en realiseerde ik dat ik droomde. Een andere keer begon ik automatisch al te vliegen toen ik lucide werd.
3. Bij de zee zitten
niet voltooid
Hier heb ik ook niet meer zo'n behoefte aan.
4. Zwemmen in de zee
Geprobeerd
Ook hier heb ik nu niet meer zo'n behoefte aan. Ik heb het wel een keer vrij kort gedaan in een Lucide Droom.
5. Bewust sterven
niet voltooid
6. Rondlopen in de natuur en echt genieten ervan
niet voltooid
Niet zo'n hoge prioriteit. Ik heb wel eens rondgelopen en er echt van genoten. Toch was ik toen wel meer met andere dingen bezig.
7. Diepzeeduiken(ik doe het liever in het echt, maar zolang ik dat nog niet kan doen wil ik het wel met een LD)
niet voltooid
8. Filosofische vragen gaan stellen
niet voltooid
9. Door spiegel gaan.
niet voltooid
10. Gids ontmoeten
niet voltooid
Hogere prioriteit gekregen.
11. DC's leren kennen
niet voltooid
12. Slow motion
niet voltooid
13. Terugspoelen
niet voltooid
14. dingen voor me geest halen of weghalen
geprobeerd
Een keer heb ik iets weggehaald door mijn ogen dicht en daarna weer open te doen en denken dat het weg is (kauwgom aan mijn schoen)
Ik heb ook een keer in een normale droom dingen verplaatst.
[Edit] wat aanpassingen gedaan, prioriteiten verandert, en gezegt wat ik heb gedaan[/edit]
[Edit 27 augustus 2006] Statussen verandert. [/edit]
Laatst aangepast door ~Sandra~ op Zo 27 Aug, 2006, in toaal 6 keer bewerkt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Vertoeven in een absolute leegte: er mag niets aanwezig zijn, alle 4 van de eerste dimensies moeten oneindig in afmetingen zijn, en de kleur van oneindigheid hebben (een kleur dewelke ik niet kan vatten, maar dan wel zal zien, mocht er zo al een kleur zijn, als ik moest gokken zou ik zeggen "wit"). Ook mijn lichaam mag er niet zijn, ik mag het niet voelen. Enkel mijn bewustzijn, en ik moet met dat bewustzijn kunnen spieden tot in de verste verte, ruiken en luisteren. Wanneer dit voor elkaar is zal mijn bewustzijn door de oneindigheid zweven en moet de 6de symphonie van Anton Brückner, tweede partitie (een adagio dames en heren!) doorheen die leegte spelen. Ik zal daarnaar luisteren, en mijn bewustzijn zal verder zweven. Enkel gefocuseerd op de noten, de tonen en de rusten. Geen ideeën daarbij, geen geheugen, geen dissociatieve gedachtenstromingen, niets! Enkel de noot, en de volgende noot, en de volgende en zoverder.
Meer is het niet. Dit is de grootste van mijn lucide wensen. Naast de grootste wens ook het meest pertinente drijfveer tot luciditeit. Het is de idee waarmee ik opsta in de ochtend en ga slapend in de avond. Rust. Isolatie. Geen besef van bestaan van al het andere dan dat zekere Adagio en die oneindige leegte.
Variaties op deze LD zijn mogelijk door de gespeelde composities te vervangen. De bovengenoemde is er eentje van getemde vermetelheid, en zo is mijn leven het best omschreven, denk ik, maar ook andere adjectieven zijn mogelijk, andere emoties, maar die vergen dan andere componisten, andere snelheden en misschien een hoger of lager geluidsvolume.
dis·so·ci·a·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het uiteenvallen, ontbinding
per·ti·nent (bn.)
1 onbetwistbaar, onmiskenbaar => stellig
ada·gio (bw.)
1 [muz.] langzaam, bedaard
ver·me·tel (bn.)
1 moedig, maar onvoorzichtig => overmoedig
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
LDs: R3ALItY CheCk
|
|
|
|
eenzelfde rust en leegte vind je ook als je goed kan mediteren en je geest van je lichaam kan afsluiten in een rustige kamer. De muziek die je daarbij wilt hebben kan je natuurlijk zelf draaien
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 06 Mei, 2005 |
|
|
Dit is voorlopig mijn TOP-3
1. Gids ontmoeten
2. DC's leren kennen
3. Filosofische vragen stellen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Vr 06 Mei, 2005 |
|
|
- Sneller en hoger vliegen
- Speciale ninjatechnieken doen en hand-seals (uit de anime Naruto)
- Een soort zichtbare energie om me heen maken, wat veel kracht afgeeft (in combinatie met een soort van transformatie)
- leuke meiden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Za 07 Mei, 2005 |
|
|
Blackangel, ik heb nummer 9 van jou lijstje meegemaakt...
Ik was bewust dat ik droomde, maar kon dat niet sturen, (soms ben ik bewust, maar kan ik bepaalde dingen in de droom niet sturen)ik ging sterven en kon er niet meer onderuit in die droom....
Ik moest dood en heb mijn moeder opgezocht in de droom, waar ik in haar armen heb gewacht tot ik zou sterven.
Dat was zo'n emotionele droom, echt heel naar.
Of je nu droomd of niet, het is een heel ingrijpend iets wat je echt lang zou bijstaan. Het is mischien ter opzichte van het leven een goede ervaring, want je gaat des te meer van het leven houden, maar daarnaast is het gewoon echt heeeel erg naar om zoiets zo echt aan te voelen.....
Ik ben ook huilend wakker geworden...moet ik zeggen.....
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
| Mike schreef: |
- leuke meiden  |
leuke meiden triest maken??
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Ronliving the dream
 |
|
|
27 |
LDs: R3ALItY CheCk
|
|
|
|
nee naar mij toe brengen
(nee dat is niet hetzelfde)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: =maar n cyfer
| | |
|
|
|
|
Ik had nummer 9 er ook tussengezet van ooit op langere termijn. Voorlopig nog niet, maar ik zou het toch wel eens bewust willen meemaken. Het lijkt me ook wel naar, maar iest in mij wil het toch. Voorlopig zal het nog niet gebeuren en dat ligt niet alleen aan het feit dat ik nog geen lucide dromen kan opwekken.
Dat van Fanelia spreekt me ook wel erg aan. Maar ook dat zal voorlopig nog te moeilijk voor mij zijn.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
| dread schreef: |
| Mike schreef: |
- leuke meiden  |
leuke meiden triest maken??
 |
Nee. Stel dat je een LD hebt over de liefde, prachtig toch
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ik heb een hoop vroeger al gedaan, maar toen wist ik er niets vanaf.
1. Weer lucide worden tijdens een droom.
2. Gids ontmoeten
3. Gedeelde droom hebben
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 09 Mei, 2005 |
|
|
Heb gisteren heel wat dingen gedaan die ik wou doen in een hele heldere goede LD waar je U tegen kan zeggen :
In de LD van gisteren heb ik gedaan:
In een spiegel kijken,
(zag me zelf met het gezicht van toen ik 5 was )
Door een spiegel heengaan..,
(kwam aan de andere kant van de muur uit, maar ik ging echt door de spiegel heen..meerdere malen zelfs en elke keer veranderede mijn kwamer en waren er andere mensen)
Vliegen
(niets bijzonders, doet dat standaard als ik een LD heb.)
Filosofiche vragen stellen
(zoals altijd probeer ik altijd vragen te stellen maar deze keer kan ik de antwoorden niet herinneren )
Slowmotion
(tijdens een gevecht met iets liet ik alles slowmotion gaan behalve ik, en ik kon de tijd beinvloeden..heel erg cool)
Transformatie van de omgeving..
(van het ene moment van men huis naar men werk bij de "Albert heijn" transformeren)
Mensen tevoorschijn toveren
(elke keer als ik door de spiegel ging hield ik me zelf voor dat ik een ander persoon zou moeten in mijn kamer, en het werkte. Ging net zo lang door totdat ik een meisje in men kamer had die zeg maar visueel aantrekkelijk is .. geen details )
De enige dingen die ik nog wil doen zijn:
-op een andere planeet lopen (mars)
-In de ruimte vliegen op een realistische manier
-een zogenaamde gids ontmoeten (waar ik niet in geloof, maar jah..je kan het altijd proberen)
-en ik wil elke nacht een LD hebben
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
29 |
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Ma 09 Mei, 2005 |
|
|
Eigenlijk is mijn ultieme doel al bereikt
Mijn nachtmerries omzetten in goede dromen,
maar wat ik lees over je DC ontmoeten of door een spiegel stappen lijkt me ook wel leuk
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 12 Mei, 2005 |
|
|
Vooral dat mensen tevoorschijn toveren lijkt me wel interessant.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Do 12 Mei, 2005 |
|
|