EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

OBE gevaarlijk?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Horn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-10-2005
LDs:

OBE gevaarlijk?
BerichtGeplaatst: Ma 09 Mei, 2005  Reageer met quote

Hoi. Ik ben hier aan het rondlezen en lees posts waarin staat dat een OBE gevaarlijk is. Waarom is het gevaarlijk? En hoe gevaarlijk?

En is een OBE hetzelfde als uittreding?

back to top
dread
keihard de wazigste
LD4all lid
Laatst gezien: 31-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 09 Mei, 2005  Reageer met quote

ja, dat is hetzelfde.
OBE staat voor Out Of Body Experience, dus een uittreding.

Ik heb een tijd geleden mezelf verdiept in Voodoo, hiedoor dus ook veel geleerd over uittreden.
Echter heb ik wel gelezen dat dit niet risico-loos is. Maar het ligt er aan of je in zoiets geloofd of niet.

Ik heb zelf geleerd dat zowel je lichaam als je (uitgetreden) geest erg kwetsbaar zijn voor entiteiten en andere krachten.
Entiteiten kunnen zich in je lichaam gaan nestelen en op jou energie teren. Waardoor je heel snel moe en lusteloos word, als dit gebeurd.
Ook kunnen krachten je geest "aanvallen" en en ook leiden tot stoornissen, fobien angsten paranoia en dat soort dingen, als je het red om je lichaam weer in te komen.
In de Voodoo geloven ze zelfs dat dit soort aanvallen tot de dood kan leiden, omdat het lichaam niet zonder de geest kan.
Je kan met het uittreden ook naar andere sferen en dimensies reizen, maar daar sta je nog meer bloot aan vreemde entiteiten en krachten en ben je letterlijk nog verder van je lichaam verwijderd. Ook moet je hierbij uitkijken dat je niet in de andere sfeer vast komt te zitten.

In voodoo heb je nog een andere vorm van uittreden, en dit is een heftigere versie. Hiermee kan je je als een 'klopgeest' gedragen, en dingen bewegen.
Dit neemt echter zoveel energie met zich mee dat je lichaam er bijna levensloos bij ligt. In eerste instantie zou je dood lijken. Het grootste gevaar hierbij is dat je absoluut niet aangeraakt mag worden. zodra dat gebeurd breekt de 'connectie' tussen jou lichaam en je geest, en kan je niet meer terugkomen.

Ik wil jullie niet bang maken met enge verhaaltjes ofzo, en ik zeg ook niet dat dit per-se mijn mening is, of dat je dit wel of niet moet geloven.
Maar dit is enkel wat ik geleerd heb toen ik me in voodoo verdiept heb.

groet

back to top
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Mei, 2005  Reageer met quote

Waarom zou het gevaarlijk zijn, als het al zo is, dan zullen ze er nooit achter komen, want die persoon zal het natuurlijk nooit kunnen navertellen en er is nog nooit iemand geweest die als doodsoorzaak OBE heeft gehad.

back to top
Horn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-10-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2005  Reageer met quote

Daar heb je een punt tounge2.

back to top
mastermikey
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 13 Jul, 2008  Reageer met quote

ja inderdaad.. ik vraag me dit ook al een lange tijd af of het gevaarlijk zou kunnen zijn.. persoonlijk denk ik dat jouw geest nog altijd sterker is dan diegene die jou lichaam dan probeert "over te nemen" ect. maar ik vraag me nog iets af.. telkens als ik ga slapen en ik me voor neem om alle zorgen van mij af te laten glijden dan begin ik al lichte verschijnselen van een OBE te krijgen. Als ik vervolgens dan mezelf toestemming geef om het te laten gebeuren dan gaat mijn geest niet verder dan half uit mijn lichaam en moet ik mezelf er dan toezetten om dit helemaal te laten gebeuren.. is dit dan wel goed?

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
19
Laatst gezien: 15-6-2014
LDs: ik hoop veel

Zonder risico is het nooit.
Ik heb bijvoorbeeld eens ergens gelezen, ik weet niet of dat op dit forum is maar:
Als je OBE dat het kan dat je met een draad vast aan je lichaam zit als je deze draad dan breekt kun je niet meer terug keren.
Het zal wel onzin zijn maar ik vond het wel interesant....^^
Het is wel zo dat je niet de lang buiten je lichaam kan blijven volgens het monroe instituut, want dat kan gevaar oplopen.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

Demonen of entiteiten die je lichaam overnemen? Ik vind dat een beetje ver gezocht. Ik zie demonen ook meer als: "persoonlijke problemen". Oftewel. Als je niet zeker bent van jezelf kun je in een verkeerde toestand terecht komen zoals een psychose ofzo.
Ik heb zelf geen ervaring met OBE's maar ik zou me er wel eens in willen verdiepen...

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Ma 14 Jul, 2008  Reageer met quote

Ik geloof er niks van.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
23
Laatst gezien: 8-12-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 09 Dec, 2008  Reageer met quote

Er wordt van alles gezegd over uittreden en de gevaren die er aan verbonden zijn. Helaas zijn er voor zover ik weet geen harde bewijzen over of het gevaarlijk is. Misschien bestaat uittreden niet eens en is het gewoon een zeer intense lucide droom. Ikzelf denk dat er wel zoiets bestaat, maar daar ben ik niet zo heel erg van overtuigd. Als je echt wil weten of uittreden echt bestaat en of het ook echt gevaarlijk is, zou je het toch echt zelf moeten uitproberen.

PS:
De mensen die over uittreden, de hemel en dat soort zaken vertellen op een site, lullen dit gewoon vind ik. Hoe kun je weten hoe het is om dood te gaan als je leeft bijvoorbeeld?

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
29
Researchers
Laatst gezien: 4-6-2013
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Zo 14 Dec, 2008  Reageer met quote

Ik ben het helemaal eens met hoe Pseudos het zegt smile . Niks om bang voor te zijn. Stoere verhalen over demonen die je lichaam kunnen overnemen bestaan vooral uit sensatie volgens mij.

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Ma 15 Dec, 2008  Reageer met quote

Het is een ieders eigen verantwoording om wel of niet uit te treden. Ik vind het jammer dat Nemo zo bot doet tegen mensen die ergens in geloven.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
23
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs: 20

Hendrik schreef:
Het is een ieders eigen verantwoording om wel of niet uit te treden. Ik vind het jammer dat Nemo zo bot doet tegen mensen die ergens in geloven.

Tja, als je zomaar alles gelooft vind ik het ook een beetje raar.
Ik snap het wel, ik wil altijd eerst bewijzen zien voordat ik wat aanneem tounge2.

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

Bastiaan schreef:
Hendrik schreef:

Tja, als je zomaar alles gelooft vind ik het ook een beetje raar.
Ik snap het wel, ik wil altijd eerst bewijzen zien voordat ik wat aanneem tounge2.

Ik vind helemaal niet dat Nemo bot doet, zo'n verhaaltjes maken ons alleen maar bang

back to top
B.
^_^
LD4all lid
23
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Do 25 Dec, 2008  Reageer met quote

Maar even back on topic: zijn er ooit mensen geweest die tijdens OBE door demonen zijn overgenomen of waarbij dat "touw" tussen jouw en je lichaam is gebruiken die het overleeft hebben? Mensen die er door dood zijn gegaan kunnen het natuurlijk niet navertellen, maar mensen die het overleeft hebben kunnen wel een hoop twijfel weghalen tounge2.

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

BerichtGeplaatst: Vr 27 Jan, 2012  Reageer met quote

Heb laatst met een jongen gepraat die een paar jaar geleden in een soort cult heeft gezeten. Een jaartje of 3. En die zei ook tegen mij dat er een draad verbonden is met je lichaam. En dat het zeker niet zonder gevaren is.
Als iets of iemand jou energie steelt heb je dat zelf misschien niet in de gaten maar die dingen weten waarmee ze bezig zijn.

En dat Lucide een andere vorm van bewust zijn is en dat er meerdere vormen van bewust zijn zijn. En dat het ergens wel gevaarlijk kan zijn omdat jij in hun wereld komt.

Wat ik hier van moet denken weet ik niet, hij is geen persoon die zomaar van die dingen zegt. Maar ergens weet ik het niet mijn hoofd is toch mijn hoofd, mijn gedachtes en mijn plek. Blijkbaak niet.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.