EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe helder is het in je LD?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 13 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik had pas een heel heldere LD, het was echt precies zoals het is als je gewoon wakker bent. LD's zijn meestal wel helder bij mij..

back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
28
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2005  Reageer met quote

mijn ld's zijn meestal best helder, maar ik heb ook weleens gehad dat mij droom net eindigde, toen was er bijna niks meer van over en ging ik mijn droom maar weer opbouwen tot de lucide crossroads, maarja daar had ik weer niet genoeg tijd voor, ik werd al best snel weer wakker

back to top
dread
keihard de wazigste
LD4all lid
Laatst gezien: 31-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Mei, 2005  Reageer met quote

ik bedenk me eigenlijk net pas de reden, en goede verwoordingen voor waarom ik eigenlijk altijd wel weet dat ik droom.
In mijn dromen voelt de grond zachter, alsof je op watten loopt, de lucht is dikker, tenminste ik voel meer weerstand bij het bewegen, en er zit vaak een soort "waas" over het beeld. dit zijn dromen die ik meestal niet kan sturen, ik moet het zeg maar een beetje over me heen laten komen.
Ik kan wel inzien dat het niet echt is, en ook wakker worden als het te freaky word. Dan hoor ik mezelf zeggen dat ik mijn ogen moet openen.
Bij mijn lucide dromen kan ik het al sturen, en is geen van wat ik net opnoemde aanwezig. het lijkt zeg maar veel echter dan een gewone droom, maar ik moet dan iets zien wat niet klopt waardoor ik door krijg wat ik droom.

Heeft iemand anders dit trouwens ook?? het wel weten dat hij droomd maar niet kunnen sturen? want het kan af en toe wel frustrerend zijn! wink5

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
26
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Mei, 2005  Reageer met quote

Ja daaar heb ik ook regelmatig last van.. dan weet ik dat ik droom, maar dan kan je het niet sturen en dat is soms wel erg vervelend ja..
dan zit ik in een situatie en dan wil ik hem veranderen en dan lukt dat niet.. echt vervelend.. iemand misschien oplossingen ?
Is wel raar he dread?

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 19 Mei, 2005  Reageer met quote

bij mij is het altijd wel redelijk scherp smile ook al is het nacht in de droom tounge2

back to top
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2007
LDs:

Kholdstare schreef:
Ik had pas een heel heldere LD, het was echt precies zoals het is als je gewoon wakker bent. LD's zijn meestal wel helder bij mij..

De nacht nadat ik dit zei had ik opeens een opvallend vage lucide droom, ik zag gewoon niet scherp. neutral

back to top
Fadem
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-9-2013
LDs:

Waarschijnlijk kwam het door in je onbewust zijn. Oplossing, willen dat je scherp ziet en voila tounge1.

Wilskracht is het enige wat je nodig hebt in een LD, dan lukt alles ^_^

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

dan lukt bijna alles.. ik krijg niet alles voorelkaar in mn LD's..

back to top
Wout3r
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-1-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 12 Jun, 2005  Reageer met quote

ik doe de laatste tijd veel meer rc's dan normaal, en verhip deze week al 2 ld's gehad(ze worden tegenwoordig al 5 min lang ofzow)... Maar dat terzijde. Ik heb tot nu toe denk ik 2 hele heldere ld's gehad, waarvan ik alles onder controle had en scherp zag...

maar ook een paar minder scherpe...waarbij ik dingen niet helemaal onder controle had, wel mijn eigen gang enzow, en deed wat ik wou doen...maar ik herrinderde het me anders...

Ik heb nog een vraag voor jullie: Ik heb altijd net als ik wakker word na een ld of een gwoone droom dat ik alles perfect herrinder en alsof het gwoon egt was... Maar na verloop van tijd zegt een dag later, begin ik het steeds vager te vinden, totdat ik me ga afvragen of het zowiezo wel iets van de werkelijk weg had...heel rot... maar ik heb nu vaak genoeg ld's om te weten dat ze allemaal gwoon vrij veel op de werkelijkheid lijken... toch vervaagt de herrinidering van de werkelijkheid van mijn dromen na verloop van tijd bij me...

Meer mensen hier last van, en hoe kan je dat tegengaan?

back to top
Dreamfly
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 14-6-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Jun, 2005  Reageer met quote

ichii schreef:
dan lukt bijna alles.. ik krijg niet alles voorelkaar in mn LD's..

Wilskracht + geloven dat het lukt = alles voor elkaar krijgen? Ik kan nog zoveel iets willen, als ik niet echt geloof dat het lukt, lukt het ook niet

Een jaar geleden ofzo had ik een paar nogal heldere, dat ik me in de droom erover verbaasde hoe echt het wel niet leek. De 2 die ik een paar dagen terug had waren noch lang noch echt helder, maar dat komt wel als ik er weer meer krijg smile

back to top
Beertj3
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-6-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun, 2005  Reageer met quote

Mike schreef:
LD heb ik vroeger vaak gehad ja. Ik denk dat ik er eerst maar eens in moet gaan trainen ofzo....want als je alles echt mooi helder ziet is, is het me zeker waard! smile

Ik snap het eigenlijk ook niet bij mezelf. In m'n dromen weet ik dat ik droom, ik twijfel daar niet aan, en zeg het ook. Als er iets ergs gebuert ofzo schrik ik ook niet. Maar op de een of andere manier kan ik niet volledig bepalen wat er gaat gebeuren.

ik denk dat jou veel lezen en bezig houden over LD wel zou helpen...
Zelf kan ik niet echt antwoord op deze vraag geven, aangezien ik nog maar een LD had. (Ik ben er nu wel overtuigd van dat het een LD was) shy2
Maar daarin was alles anders. Als ik jonger was geweest had ik vast in een poppenhuis gestaan, maar nu werd ik wakker in een huis uit een computerspelletje van mij... 't Was wel veel helderder dan ND's van mij. En het voelde zooo echt! smile
En een reactie op de FA van iemand: Ik dacht dus dat ik onderbroken werd in die LD, want mijn zusje maakte me wakker, ... Maar dat droomde ik gewoon overspannen
Goed, ik hoop dat ik gauw weer dromen herinneren kan... 't Is nu allemaal errug zwart...

Laatst aangepast door Beertj3 op Wo 15 Jun, 2005, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
...Eric...
Dreamcatcher
LD4all lid
28
Laatst gezien: 7-4-2013
LDs: ?

ik heb vorige week zaterdag een heele helder LD gehad, ik keek om me heen om dingen to zoeken die er anders uit zien dan dat ze in het egt doen, maar kon niks vinden, er was bijna geen verschil met RL, alleen dat de fietsen niet klopte, de afstand tussen het zaadel en het stuur was te groot. maar meer kon ik ook niet vinden :D

back to top
Temberi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-7-2005
LDs:

meestal voel ik me beter in lucide dromen dan irl. helemaal uitgerust enzo.

maar dat heeft eigenlijk niet veel met helderheid ofzo te maken. ik denk dat lucide dromen even echt aanvoelen als al je wakker bent

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun, 2005  Reageer met quote

Wout3r schreef:
..

Ik heb nog een vraag voor jullie: Ik heb altijd net als ik wakker word na een ld of een gwoone droom dat ik alles perfect herrinder en alsof het gwoon egt was... Maar na verloop van tijd zegt een dag later, begin ik het steeds vager te vinden, totdat ik me ga afvragen of het zowiezo wel iets van de werkelijk weg had...heel rot... maar ik heb nu vaak genoeg ld's om te weten dat ze allemaal gwoon vrij veel op de werkelijkheid lijken... toch vervaagt de herrinidering van de werkelijkheid van mijn dromen na verloop van tijd bij me...

Meer mensen hier last van, en hoe kan je dat tegengaan?

Volgens mij is dit normaal, dat blijkt wel want veel mensen vergeten meteen al hun dromen.

Ik las ergens een testje waarbij mensen direct vertelden wat er gezegd werd in hun droom, een paar uren later konden ze dat al niet meer letterlijk.

Opschrijven lijkt me iig een goeie basis voor herinnering.

back to top
faye
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-9-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Jun, 2005  Reageer met quote

Ik heb 1 échte LD gehad alweer een tijd terug... Maar bij mij was alles véél helderder dan IRL, alles voelde ook "echter" dan IRL...

Dus voor mij niet even echt, het lijkt echter...

Bij normale dromen heb ik niet eens echt een herinnering eraan hoe de omgeving eruit ziet, of kleuren (ik zal ze vast wel zien maar het valt niet op in ieder geval...) Dat lijkt mee een verhaal dan dat ik het meegemaakt zou hebben... Net zoals mijn gewone herinneringen van een schooldag zegmaar oops

Faye

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.