EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE RC Topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 5 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

Auteur  Bericht 
bertnav2
normal is scary
LD4all lid
Laatst gezien: 22-3-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Jan, 2005  Reageer met quote

Ik weet niet of dit een RC is, of eigenlijk al onderdeel van de LD. Als ik denk dat ik aan het dromen ben, stop ik de tijd. En dat werkt net als bij de videorecorder, alles staat stil en dan ga ik eens rondkijken. Dit doe ik meestal in wat ik mijn actiedromen noem.
Iets anders waardoor ik weet of ik droom of niet is de telekinese test. Opnieuw, ik weet niet of je dit echt een RC kan noemen maar ik probeer een voorwerp in de ruimte waarin ik mij bevind naar mij toe te laten vliegen. Als dat lukt, is het ofwel een droom, of moet ik dringend een andere job zoeken smile
De "klassieke" RC's zoals ik ze hir op dit forum lees heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk als je teveel achter RC's aanzit, het leuke van het dromen verloren gaat. Ik ga nooit slapen met het idee : vanacht ga ik eens een LD hebben. En toch is het er het bijna elke nacht... Misschien een tip voor beginners, don't try too hard.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 19 Jan, 2005  Reageer met quote

De bedoeling van een RC is dat je er lucide door wordt.
In het dagelijks leven doe je een RC bijv door naar je handen te kijken en dan zijn ze normaal. In een ND doe je hetzelfde (door inprenting overdag) en blijken je handen ineens anders te zijn, dan weet je dat je droomt.

Doorgaans worden RCs echter gebruikt om de luciditeit te checken, vaak denk je: Hé ik droom, ff checken. Dit is dus in feite niet de bedoeling van RCs, maar wel erg makkelijk wink

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 19 Jan, 2005  Reageer met quote

Wat je vertelt zijn zeker RC's. Ze werken met hetzelfde principe als proberen te vliegen.

back to top
dread
keihard de wazigste
LD4all lid
Laatst gezien: 31-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 23 Apr, 2005  Reageer met quote

ik ben nogal nieuw in het "opwekken" van lucide dromen, weet ook pas sindskort dat het zo heet.
Bij mij komen lucide dromen sporadisch en eigenlijk vanzelf. dus ik heb wat vragen over de RC

Is het feit dat je bewust tijdens je droom checkt of je droomt niet al genoeg? Dat je bewust iets kan denken en aanraken in een droom, is dat niet al genoeg om je droom te kunnen sturen?

Kan het werken als je voor jezelf een teken afspreekt? Dat je voor je slaapt intensief aan een groot blauw driehoek denkt (bijvoorbeeld) en dat als je er dan over droomt er een belletje gaat rinkelen van, hey het driehoek, ik droom!
of zou het driehoek te goed verwerkt zijn? zodat je hem niet eens opvalt, of pas opvalt als je wakker word?

en nog een vraag;
ik rook, en eigenlijk ook best veel, maar in dromen rook ik nooit! nu ik terug denk, heb ik nog nooit een shaggie gedraaid of sigaret aangestoken in een droom. En aangezien er voor mijn gevoel vaak een lange tijd voorbij gaat in mijn droom, zou dat voor mij een goede RC zijn als ik in die tijd niet rook?
Of is dat te vaag? mischien omdat je in je droom niet bij zoiets stil zou staan?

bedankt!
dread

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

dread schreef:
Is het feit dat je bewust tijdens je droom checkt of je droomt niet al genoeg? Dat je bewust iets kan denken en aanraken in een droom, is dat niet al genoeg om je droom te kunnen sturen?
Ja dat is zo, je hebt ook niet persé RC's nodig. En als je al twijfelt of je droomt zal het waarschijnlijk wel zo zijn.

dread schreef:

ik rook, en eigenlijk ook best veel, maar in dromen rook ik nooit! nu ik terug denk, heb ik nog nooit een shaggie gedraaid of sigaret aangestoken in een droom. En aangezien er voor mijn gevoel vaak een lange tijd voorbij gaat in mijn droom, zou dat voor mij een goede RC zijn als ik in die tijd niet rook?
Of is dat te vaag? mischien omdat je in je droom niet bij zoiets stil zou staan?

Een droomthema of zoiets. Dit is natuurlijk wel iets goeds als een RC.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

dread schreef:

In mijn geval gebruik ik een RC meestal om te checken of ik inderdaad droom. Ik heb dan vaak het vermoeden dat ik droom en door de RC weet ik het zeker. Wat jij zegt, door bewust iets aan te raken in een droom, is dat genoeg om je droom te kunnen sturen. Dat klopt, dat komt door het bewust zijn. Om lucide te zijn, is het bewust zijn, heel belangrijk. Zonder bewust zijn, is er ook geen luciditeit.

Quote:
en nog een vraag;

Ik heb exact het omgekeerde, nog nooit gerookt, maar in dromen rook ik wel eens. Het komt bij mij echter zo sporadisch voor, dat ik het niet als droomsignaal kan gebruiken. Jij kan dit signaal alleen gebruiken, als je in je droom wel zin in een sigaret hebt, anders word je er ook niet aan herinnert en zal je er niet aan denken. Wat wel zou werken, is dat je bijvoorbeeld alleen in je droom sigaren rookt (ik noem maar wat) als je dat in je RL niet doet, dan weet je dat op het moment dat je een sigaar aan het roken bent, je droomt.
RCs werken dus eigenlijk alleen goed door aanwezigheid, niet door afwezigheid. ^^

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
26
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

Waarom kan iedereen dit allemaal zo goed uitleggen? sadblauw
Ik kan echt veeel van jullie leren smile

Liefs, Mij

back to top
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 13 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik deed pas een paar realitychecks in m'n LD, terwijl ik al wist dat het een droom was.. ik keek eerst op de klok, ik zag dat het 4:10 in de middag was, ik wist dat ik dat gewoon kon veranderen als ik wilde, dus ik dacht.. als ik nu weer kijk is het 10 minuten later, en ja hoor, het was 10 minuten later. :D Een andere RC deed ik daarna, de spiegel.. ik bewoog m'n hand er naartoe en de spiegel begon te zoemen, hoe dichter ik er bij kwam.. toen drukte ik m'n hand in de spiegel, alsof het een plas water was.

In diezelfde droom kwam zelfs deze site voor. :o Het was nacht en ik zat op m'n pc in m'n droom, ik zat in de chatbox en zei tegen iemand "ik ben nu aan het dromen, als ik dadelijk wakker wordt ben ik benieuwt of dit bericht echt aangekomen is". Ik wist natuurlijk wel dat dat niet kon, maar de droom was zo helder en realistisch dat je toch denkt dat het misschien kan.

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
32
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Za 14 Mei, 2005  Reageer met quote

das wel cool :D ik wil ook weer n LD maar doe er te weinig voor tounge2

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
26
LDs:

Ron, Ik heb er gister ook niks aangedaan, en toch kreeg ik een LD
na nachten niet hebben geslapen.. eindelijk weer geslapen en een LD :D.. vond ik echt weer leuk!

back to top
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Je krijgt meestal een LD als je er overdag veel mee bezig bent en veel over dromen nadenkt, als je niet eens weet wat het is bijvoorbeeld.. is de kans ook klein dat je er een krijgt.

back to top
dread
keihard de wazigste
LD4all lid
Laatst gezien: 31-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2005  Reageer met quote

ik heb het gevoel dat het bij mij andersom is...

Ik krijg LD's gewoon, maar sinds ik me er meer in verdiept heb onthou ik mijn normale dromen zelfs minder goed!

denk dat ik toch iets fout doe sadblauw

back to top
Kholdstare
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 17 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik merk het nu anders heel erg, ik hield me tijden niet bezig met dromen.. en nu kom ik hier weer terug, en heb ik 3 LD"s in een week gehad. Vannacht weer, een HELE heldere. Daarin deed ik voor het eerst een RC om tot de conclusie te komen dat ik droom:

Ik lag s'avonds in m'n bed om een uurtje te slapen (had de wekker over 1 uur gezet) nou na een tijdje slapen ging de wekker af, ik stond op uit m'n bed om het licht aan te doen, maar dat ging niet aan, toen realiseerde ik me de RC over lichtknopjes, dus werd ik lucide. Op dat moment ging het licht opeens aan, m'n kamer zat vol met naakte, witte, kale, zombie achtige mensen.. ze staarde me heel eng aan, maar ik wist dat het maar een droom was dus lachte ik ze uit.. zo verdwenen ze weer.. toen liep ik weer naar m'n bed, en voelde ik dat ik wakker werd.. ik werd ook wakker, maar dan in een andere droom.. een false awakening dus, die ik niet door had want de droom daarna maakte ik niet bewust mee.

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 19 Mei, 2005  Reageer met quote

hehe false awakenings zijn leuk, methode die ik altijd gebruik is ff in me arm knijpen. :D

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 19 Mei, 2005  Reageer met quote

een FA is niet leuk
die dingen zijn echt eng!

srry ben in de wr met iets anders

nee FA's zijn leuk smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 5 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.