EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Verwondingen bij het ontwaken

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur  Bericht 
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-10-2012
LDs:

Verwondingen bij het ontwaken
BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2005  Reageer met quote

Niet lang geleden las ik op een forum over een jongen die 's nachts vaak droomde dat hij werd aangevallen door demonen en dan bij het ontwaken echte lichamelijke verwondingen ontdekte. Deze wonden zou hij dan in zijn dromen opgelopen hebben. De ernst van de wonden verschilde; de ene keer was het een simpele schaafwond, de andere keer waren het gekneusde ribben.

Hijzelf dacht dat hij misschien in een andere dimensie was terecht gekomen en daar zijn wonden op had gelopen. Dat lijkt mij onmogelijk; zelfs al zou er een andere dimensie zijn, hoe zou hij dan in godsnaam lichamelijke wonden hebben kunnen oplopen? Is zijn hele lichaam naar die dimensie verplaatst?

Ik dacht dan ook dat hij zichzelf 's nachts verwondde en dit werd verwerkt in zijn dromen. Hetzelfde principe als bij de vrouw die 's nachts werd besprenkeld met water en droomde dat ze verdronk. Maar ik neem niet aan dat hij zichzelf gekneusde ribben had kunnen bezorgen, dan slaapt hij wel heel agressief neutral

Een andere mogelijkheid is dat hij slaapwandelt, dan kan hij al ernstigere wonden oplopen. Maar hier zit weer een maar aan; hij vertelde dat hij het ook een paar keer heeft gehad toen hij bij kennissen sliep, en deze kennissen hebben hem niet zien slaapwandelen.

Ik weet natuurlijk niet wat er waar is aan dit verhaal, het zou best kunnen dat hij het wat heeft overdreven. Hij was best jong dus lol, de kans bestaat dat hij de aandacht wel leuk vond ^^ Maar het schijnt vaker voor te komen, dus dat is best bizar. Al zal er wel een logische verklaring voor zijn ^^

Ik was benieuwd naar jullie reacties smile

back to top
Fadem
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-6-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2005  Reageer met quote

Vannacht, droomde ik dat er een mes oid, langs mijn been schoot. toen ik wakker werd, was ong. op die zelfde plek mijn boxer gescheurt. (lol, moek weer nieuwe gaan kopen tounge1). maybe toeval, maar het was een dunne, rechte snee. Misschien scheurde het in het echt, en verwerkte het zich in me droom. (En was het dus andersom)

back to top
Fee
Slaapmuts
LD4all lid
25
Laatst gezien: 11-1-2012
LDs: de tel kwijt!

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jul, 2005  Reageer met quote

Vreemd verhaal! Als hij niet aan het slaapwandelen is gegaan, lijkt het me onmogelijk zulke verwondingen op te lopen. Die jongen zal wel gewoon aandacht willen .

(Doet me trouwens denken aan een keer dat ik wakker werd doordat m'n rug zo jeukte. Aan m'n ouders laten zien, die schrokken zich kapot!! M'n rug was knalrood en zat onder de bulten en vlekken. Het zag er echt vreselijk uit, alsof ik een enorme hoeveelheid brandnetels was gevallen. Het was een paar dagen even onverklaarbaar als Sonnetjes verhaal, totdat bleek dat ik netelroos had en ik waarschijnlijk gewoon erg had liggen woelen in bed, waardoor die plekken ontstonden ^^ )

back to top
Druppel
helder
LD4all lid
Druppel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Researchers
Laatst gezien: 25-12-2012
LDs: driemiljard

Slaapwandelen is in de meeste gevallen best veilig. Ik heb het ook weleens en er wordt me verteld dat dat gewoon heel rustig en normaal gaat.

Ik denk eerder dat hij nogal hard ligt te woelen in zijn slaap en die verwondingen zichzelf daarmee aandoet.

Ik denk nòg eerder eigenlijk ook wel dat deze jongen een beetje aandacht wilde. :D

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
22
LDs:

Dat denk ik ook :D

Hoe zou hij is godsnaam gekneusde ribben kunnen krijgen in bed neutral Daar is toch echt wel wat meer voor nodig dan gewoel en een zacht matras enzo tounge2

back to top
Fadem
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-6-2011
LDs:

Ik droomde een keer dat ik op mijn neus werd geslagen, en een druk op mijn neus + bloedneus had. Toen ik wakker werd had ik die druk nog, maar dat ging na een tijdje over.

back to top
Gerben
Ach ja.
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-2-2013
LDs: 22397,2 1/3

BerichtGeplaatst: Za 02 Jul, 2005  Reageer met quote

Mja, misschien net zoiets als 'the Matrix makes it real', maar het is niet echt 'real'. Iets in die richting misschien?

Hmmm, maar dat lijkt me trouwens toch wel onzin. Een lichaam kan niet zomaar een rib breken of snijwonden krijgen. Dus dan neig ik ook naar die aandachtsreden toe.

Tenzij hij met littekens oid kan aantonen dat het echt is gebeurd!

back to top
Vinc
Paashaasszzz
LD4all lid
Laatst gezien: 16-5-2006
LDs:

Gerben schreef:
Mja, misschien net zoiets als 'the Matrix makes it real', maar het is niet echt 'real'. Iets in die richting misschien?

Nu denk ik aan dat ik met een lepel op me kop word geslagen en er een ventje naar me toe loopt en zegt: "There is no spoon... grin"

back to top
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
22
LDs:

Gerben schreef:
Tenzij hij met littekens oid kan aantonen dat het echt is gebeurd!

Zelfs met littekens kan hij het niet echt bewijzen, omdat het natuurlijk ook een litteken van iets anders zou kunnen zijn wink

back to top
ichii
Legendary Dreamer
LD4all lid
Laatst gezien: 4-10-2008
LDs:

Film het een keer

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
21
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 17 Aug, 2005  Reageer met quote

Ik heb mezelf gister nog verwond in een droom
Waarschijnlijk met ergens tegenaanslaan ofzo,
Ik had een snee in mijn hand (waaarvan weeti k nog niet)
en een bult op mijn kop..
Eigenlijk zou je in je slaap jezelf toch niet kunnen verwonden?
Ja, door ergens tegenaan te stoten. Maar anders toch niet?
Of ben ik nu raaar kiekeboe

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 18 Aug, 2005  Reageer met quote

Hmm.

Als je alleen in een droom gewond raakt en er is IRL niks van te zien, dat kan natuurlijk, immers, alles kan in een droom.

Als je IRL ook gewond bent, kan dat 2 dingen beteken. Of je bent in je slaap gaan bewegen en je hebt ergens tegenaan geslagen. Of je was al eerder gewond om de een of andere reden en dit komt terug in je droom. Als je bijv. IRL een bloedneus krijgt kan dat in je droom terugkomen zoals een gevecht waarbij je op je neus geslagen wordt.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 18-11-2011
LDs: nee, dank je

Het is wel vreemd, ik ken dit niet. Ik heb trouwens wel een paar keer meegemaakt dat ik me in mijn droom pijn deed en het na het ontwaken nog enige minuten duidelijk kon voelen. hmm

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
21
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

Toen ik wakker werd, bloedde mijn arm,
Daar is nog steeds een korstje te zien.
En een snee in mijn hand, bult op mijn hoofd
Zelf denk ik dat het gewoon door het bewegen komt..
Maar vind het nog steeds raar eh
Verder.. achja, ik wist toch al dat ik gek was

back to top
Horn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-10-2005
LDs:

Als dat zou kunnen, zou je ook kunnen dromen dat iets beter is. Bijvoorbeeld als je een gebroken arm hebt, dat die genezen is.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 3Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.