|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
Geplaatst: Do 28 Aug, 2003 |
|
|
Lol JJJ, ja ik zit meestal op het engelse forum te posten als jeff..niet als koffie..hier kijk ik af en toe
Jeff
Your dreams are truly yours!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
LDs: nee, dank je
| | |
|
|
|
|
Heej jeff ik wist niet dat jij nederlands kon haha.
Je bedoelt dus dat je gewoon zelf handmatig je REM in gang zet? Daar zit wat in!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ja JJJ ik doe ook aan zazen en af en toe kan ik vanuit zen meditatie..leeg zijn..rechtstreeks een droom in..dan heb heb je geen vibraties en zo..zoals bij de standaard Wild. Dan is het je leeg maken en als ik dan wil laat ik me verder afgelijden in een echte droom en ben dan lucide.
Verder combineer ik meditatie met chakra ademhaling en zelfhypnose waarmee ik ook onder droomfase in de diepe slaap mijn bewustzijn kan hebben. (10 jaar een echt eeg apparaat gehad voor onderzoek).
En ik gebruik ook zelfhypnose in mijn lucide dromen voor controle en om ook weer onder de droom fase te komen en dan toch vol bewustzijn te hebben.
IK ben al ongeveer 17 jaar bezig met meditatie en zelfhypnose en bewustzijn en lucide dromen al 19 jaar lang.
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 02 Sep, 2003 |
|
|
aaiii
Ik kan onmogelijk op mijn rug in slaap vallen ik wordt alleen veels te moe waardoor ik omdraai .
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Ontspannen |
Geplaatst: Do 09 Okt, 2003 |
|
|
Haai Allemaal!
Dit is mijn allereerste bericht!
Ben zelf een verse beginner.
Ik ben me gaan concenteren op WILD.
Daarmee heb ik één groot probleem:
Steeds als ik merk dat ik in begin te slapen word ik zo
opgewonden dat mijn hart in mijn keel begint te kloppen
met ongeveer 100 per minuut en dat ik gelijk weer rechtop
in bed zit, bij wijze van spreken.
Heeft iemand nog goeie ontspanningstips misschien?
Ik ben trouwens wel 1 keer in mijn leven lucide geweest, dat
was heel maf. Ik droomde dat ik een ervaren lucide dromer was
en de WILD-methode succesvol uitvoerde.
Toen werd ik inderdaad lucide, maar het duurde maar eventjes.
Nou, ik hoor het nog wel..
Groetjes!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Za 01 Nov, 2003 |
|
|
Gisternacht heb ik WILD geprobeerd. Eigenlijk zou ik WBTB WILD doen maar ik ging het 's avonds ook proberen. Ik las een boek tot een uur of 1, daardoor was ik ook al redelijk moe. Ik ging liggen op repressions manier. Vrijwel meteen begonnen er beelden voor mn ogen te vormen, mn oogleden gingen ook erg trillen. Hier ergens mislukte het en ik werd weer eh wakker.
Nog maar een keer proberen dan.
Het duurde iets langer voordat de beelden begonnen te vormen. Hoe het precies ging weet ik niet maar mn hart begon net zoals FloggingMolly heel snel kloppen. Ook deze poging mislukte.
Mn wekker heb ik onbewust weer uitgezet dus ik kon het niet proberen met WBTB
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Irritant, he?
Begint het eindelijk een keer te lukken, krijg je dit soort dingen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Eigenlijk moet er nog wat bij, bij mijn post.
De 2e keer klinkt een beetje erg mislukt maar eigenlijk lukte die beter dan de 1e. Ik probeerde mn droom lichaam te bewegen en dit leek echt echt. Ik kon alleen armen bewegen. Uit mn bed stappen of rollen lukte niet.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Vannacht kwam ik tot het punt waar de plaatjes voor je ogen korte filmpjes worden.
Vanavond (na een avondje stappen) ga ik het weer proberen, en ik heb er een goed gevoel over. Alleen ik moet blijven proberen niet te opgewonden te raken.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
Eerst merk je dat er beelden komen, gewoon toevallige dingen vaak, daarne worden het korte filmpjes en nog later raak je er zelf ook een soort onderdeel van. Je moet dan 'passief actief' proberen de beelden te manipuleren door bijvoorbeeld rond te gaan lopen en alles van dichtbij te bekijken.
Wat bij mij een heel goede indicatie is dat het gaat lukken, merk ik, is wanneer er geluiden komen. Vaak hoor je dan naast de beelden plotseling ook stemmen van mensen. Dat is het moment dat je heel dicht bij het inslapen bent! Daar vlakbij ligt het moment supreme waarop je moet proberen de juiste balans te houden tussen wakker (bewust) blijven en jezelf ontspannen. Ben je te wakker, dan gebeurt er niets, ontspan je je te veel dan val je in slaap zonder dat je het merkt. Uiteindelijk komen dan die heerlijke golven van energie/wat dan ook waarna een echte droom gestalte neemt.
Gistermiddag lukte het me bijna, zie voor een verslag mijn logboek op het 'dream diary' gedeelte van het engelse forum!
JJJ
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Wat ik me afvraag:
Dromen komen in de REM-slaap voor, maar voordat je in de REM-slaap terecht komt is er eerst nog een uurtje ofzo een fase waarin lichte of diepe slaap voorkomt.
Als je 's avonds op bed gaat liggen, is het dan niet onmogelijk WILD toe te passen, omdat je simpelweg niet in een droomslaap terecht komt?
Of passen je slaappatronen (en dus ook je hersengolven) zich aan als je WILD probeert?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
Haha dat vroeg ik me ook af eerst...zie boven in dit topic dus
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 04 Nov, 2003 |
|
|
Je kan gewoon in rem slaap komen ook savonds zelf al na 15 minuten slaap..je bent immers een bewustzijns truuk/methode aan het toepassen dat verandert de zaak nogal.
Je kan ook sochteds er eens voor gaan of een andere wild methode proberen.
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
28
|
| | |
|
|
|
|
Ja ik heb dat gemerkt... Laatst had ik succes bij het spelen met hypnagogische beelden gewoon smiddags; als je wil dromen dan gebeurt dat gewoon volgens mij. Je bent immers bewust, en dat is nogal wat anders dan wanneer je in slapa valt zonder een flauwe notie.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Ja klopt JJJ, gewoonlijk is er geen programmering..je valt gewoon in slaap.
en dan krijg je prachtige rem cyclussen lol waar je een klok op gelijk kan zetten. Maar bij Wild en droomyoga is dat niet zo of zelfs bij hypnose.
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |