EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic IV

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 17-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 02 Jun, 2006  Reageer met quote

In alle geval peter bedankt voor de curcus smile
En kvolg hem niet echt, lees er wat in om een betere kijk te krijgen op het WILD doen. Want ik denkt da het verschil tussen een OBE en WILD simpelweg is dat je bij een OBE je droomt dat je uit je lichaam treedt hoewel ik me kan vergissen.

Dat zware gevoel is al in de goede richting, zorg er zeker voor dat je goed ontspannen bent. Nu doe ik zelf de ontspanningsoefening en dan begin ik me te concetreren om men ademhaling en bij het uitademen zeg je ontspan tegen jezef en dan moet je jezelf voelen ontspannen. En tast je lichaam af, probeer bijvoorbeeld je voet lichtjes te bewegen als het helemaal niets doen is dit goed, als het toch lichtjes beweegt en je het gevoel krijgt het nog meer te kunen bewegen ontspan je voet dan opnieuw. Doe dit dan tot je je echt ontspannen voelt en neem je tijd.

Wat de beelden betreft dit denk ik: Je moet je niet gaan concetreren op wat je ziet als je je ogen sluit. Moeilijk om uit te leggen maar let er gewoon niet op zodat het kan gaan komen, laat wel je gedachten niet afdwalen dus tel bijvoorbeeld of concetreer je op je hart. Dan als er beelden komen zul je ze zeker wel opmerken blijf vooral rustig want anders jaag je ze weg (denk ik) en ga je er op concetreren.

Denk ook dat je je terwijl je begint met het tellen bv je je van je lichaam moet 'afzetten'. Heb gelezen op deze site sluit je gedachten op in je hoofd. Veel succes siiw

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-10-2018
LDs:

'k volg die cursus ook!
BerichtGeplaatst: Vr 02 Jun, 2006  Reageer met quote

Peter, Krikke,

Wat leuk, ik ben die cursus ook aan het volgen.

Ik probeer hem wel te volgen, geef het een volledige kans (behalve sommige rare dingen), als het maar bijdraagt tot meer bewuste dromen, of dit nu astraal reizen of wat dan ook wordt genoemd.

En inderdaad heb ik toch al wat resultaat gehad: paar bewuste dromen, 1 WILD en mijn lucide dromen duren langer als vroeger. Jipie!

Jullie er al wat resultaten mee?

Gr,

Dreamystivi.

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 03 Jun, 2006  Reageer met quote

Het resultaat dat ik bereikt heb is dat ik men dromen nu beter begin te onthouden, maar kben eigelijk nog niet zo lang met een droomdagboek bezig kan ook daardoor zijn dat ik ze beter onthoudt.
WILD zelf lijkt me nu wel in de goede richting te gaan maar ben men eerste lucide droom nog aan het afwachten eh

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

Bedankt voor je reactie krikke smile

Ik heb nog steeds niet veel resultaten... Geen lucide dromen of uittredingen..
En met het concentreren op mijn hart heb ik ook moeite, ik kan mijn hart niet zo goed voelen... Ik concentreer me soms wel op wat ik met gesloten ogen zie, alleen ik zie dus niet zo veel tounge2
Soms als ik mezelf scheef voel liggen of zwaar gevoel krijg probeer ik me weleens te bewegen, maar het is eigenlijk altijd mijn fysieke lichaam dat ik beweeg.. dus het haalt niet zo veel uit bij mij help!

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

In die curcus stond dat je echt moest bewegen, waarschijnlijk omdat bv je arm bewegen tijdens het uitgetreden zijn precies hetzelfde voel als je dit IRL doet.
Dus probeer eens op te staan en iets te doen dat in werkelijkheid niet kan misschien was je heel de tijd al wel juist bezig maar beseftje je het niet?

Just guessing here

back to top
Peter_
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 24-8-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 04 Jun, 2006  Reageer met quote

Zal het eens proberen, maar ben verzekerd van de keren dat ik opstond, dat ik gewoon nog wakker was... en in de normale wereld zeg maar sadblauw
het is gewoon lastig... blijkt bij mij dan neutral

back to top
Petronella
LD4all lid
LD4all lid
46
Laatst gezien: 22-11-2006
LDs:

Ik geloof niet dat men moet slapen om te dromen ...Soms als ik op mijn bed lig te soezen komen de droombeelden zo voor mijn ogen en dan slaap ik niet echt.wat WILD enzo nu echt wil zeggen moet ik nog zien te achterhalen...

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

Ik denk wel dat je moet slapen als je aan het dromen bent, uitgezonderd van dagdromen dan.

Jouw droombeelden zouden hypnagogische beelden kunnen zijn. Dan ben je dus eigenlijk WILD aan het uitoefenen. Je zou kunnen proberen om in deze beelden te stappen. Als je dat doet je bewust in een droom, dus heb je een lucide droom.

Peter en krikke, Waar jullie het over hebben lijkt een beetje op Repression's tips

back to top
Daydreamer
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Jun, 2006  Reageer met quote

Ik ga het vandaag voor het eerst proberen, ik hoop dat ik er niet te lang mee bezig ben.

Is het trouwens beter om moe te zijn of 'gewoon'?

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 06 Jun, 2006  Reageer met quote

Bij mij gaat het het beste (voor zover het niet lukt ) als ik het beste ontspannen ben, en ik veronderstel dat wanneer je moe ben je je het makkelijkste zal gaan ontspannen. Je moet wel zien dat je niet TE moe bent. Soms wordt ik midden in de nacht wakker en wil ik eens WILD proberen maar dan val ik direct in slaap. Dus een mooie balans vinden tussen moe zijn en toch nog bewyust te zijn.

back to top
Daydreamer
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Nog een vraag eigenlijk, ik heb nergens duidelijk kunnen zien of je je ogen open moet houden of dicht doen, aangezien het de bedoeling is dat je duidelijke beelden te zien krijgt, maar mij dunkt dat je zo niet in 'slaap' kan komen..

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

Ik heb altijd gedacht dat je gewoon je ogen gesloten moet houden ^^

Hoe wou je trouwens in een droom stappen met je ogen open?
(ik heb wel eens eerder iemand horen zeggen dat hij met zijn ogen open kan dromen, maar dat was er ook maar een)

back to top
Daydreamer
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

er wandelde een gedachte in mijn hoofd in de richting van dat je zo weg was dat je het niet merkte dat je ogen dichtgingen.

Het is nog niet gelukt gisteravond, ik had overigens wel kriebels in mijn buik en ik voelde mij zwaarder worden.

dit werd erger namate ik dichter bij het 'eindpunt' van de trap kwam. (het punt waarop ik in gedachten had dat ik bij de droom was.)

Vandaag uiteraard weer!

back to top
krikke
LD4all lid
LD4all lid
31
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 10 Jun, 2006  Reageer met quote

Bij mij gebeurt het wel eens dat men oog spontaan open gaat wel vervelend overspannen

Kben bezig met het hele WILD-topic te lezen en staan wel goede dingen in. De uitleg van dirk op de allereerste pagina is zeker een goede techniek. Heb eruit geleerd dat het écht belangrijk is je te concentreren. Zelf al kleine vorderingen gemaakt, begin het gevoel te krijgen dat het weldra gaat lukken maar ik heb geduld smile

veel succes iedereen

back to top
Kzaf
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 4-2-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 15 Jun, 2006  Reageer met quote

hoi, ik heb eens een stukje gisterenavond van wild geprobeerd...en ik moet zeggen het lukt aardig!ik heb eerst een héél eindje gelezen tot mijn ogen moe waren moest ik naar het toilet sadblauw maar daarna heb ik nog 10 minuutjes gelezen en ik was weer bij de 'vermoeitijd stemming 'ik legde me op mijn buik en ontspannde mij.ik na een tijdje zag ik een kleur : donker zwart :pmet witte licht golven bij en ik voelde dat ik draaide.daarna is het gedaan met dat draaien en zag ik ietsje meer flitsen en dan ben ik in slaap gevallen sadblauw is dat goed of slecht?

en ps:mag je je verleggen als je dat doet?
en wat moet je precies doen om bewust te blijven?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: