EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

maak je eigen droomwereld!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
Laatst gezien: 1-1-2013
LDs:

maak je eigen droomwereld!
BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006  Reageer met quote

dit vond ik op het engelse forum en het leek mij een erg goed idee. ik wilde het graag met jullie delen:

<mod>Als je deze tekst liever in het Nederlands leest, moet je even ietsje naar beneden scrollen. dvdeelen heeft daar een vertaling gepost. ^^ </mod>

(post door: Redifin "One Strange Dreamer")

(orginele titel: LD4all Forum Index »General Lucidness »I have a Great Idea.)

"I've been thinking lately...whenever I have an LD, I never figure out what to do! I just get so mad when I wake up thinking, "There was so much else to do!" Now I have an idea here.

Bendrummin has had this idea for a long long time, but I've noticed no one else is doing this! Now if you guys, new guys, are having trouble thinking of things too do...make a world. I'm being serious, make a world. Whenever your bored think of this world, and do RC's. Write down key facts of this world. How it looks, and so on.

Just, in your spare time, think of this world. Why does it make you happy? What kind of adventures are there for you to do?

After a while, hopefully, you'll get attachted to this, "Dreamscape." It'll be on your mind all the time, and you want to go there so bad. Just start doing RC's when you think of it, and WILL your self to do it. When you go to sleep use MILD to go to that world. If you become Lucid, and your not in your, "Dreamscape." Then when you wake up, or before you have an LD, figure out a way to get there. Write down the series of steps to get to your world. Remember the steps, and follow them in your dream, knowing it will happen.

Like, open a door and go there. Go through a mirror and go there. Elevators. Close your eyes and spin around. Teleport, fly whatever. Just figure out how to get there.

Once your there, do adventures. Find all the things you, "Know." about the world. Think of an animal you made up, or wrote down that thrives in your world. Go hunt for that animal, and see it ALIVE! Eat imaginary fruit you thought up, or wrote down, or drew!

If you want to add things to your world, make detailed discriptions, and remember them next time your there. So you'll see all the detail in Dream life. DL. Catch the fish of the world you made up.

Anyways it's an Idea I'm going to try. I've already got my world. The world I have is based on the world of my story, "Awoken." Just go to, "Redifin's poems and short stories." Then go and read, "Awoken." It will give you a general idea of my world.

Also when you go to your world, have a checklist before you go to bed. Like mine:

1. Go to Virginia City.
2. Sit on the Rock Tom first sat on.
3. Meet Rick.
4. Meet Tom.
5. Start a job at Seb's shop.
6. Do magic of the Awoken world.
7. Get there easier and easier everytime.

Enjoy! And if you've already done this idea, tell us your results! Also please give me some feedback on this. Good idea? Are you going to do it? Tell me how it works for you! And I'll keep you guys updated on my expirements."

vertalen leek me een beetje veel werk maar mocht iemand zich zo vrij voelen :D.

ik zet het hier vooral neer omdat ik denk dat er veel zijn die dit willen proberen, op het engelse forum waren ze erg positief!

back to top
Qu
Overseer
Overseer
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
40
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 18-5-2013
LDs:

back to top
debby
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-1-2007
LDs:

Hieronder een vertaling...
Let wel, ik ben geen docent Engels en was te lui om een woordenboek te pakken, dus het zal geen 100% vertaling zijn...

En PasQuale, de link die jij noemt is wezenlijk anders.
Hier gaat het om een wereld voor jou alleen, en bij jouw link gaat het over een wereld die je samen met anderen maakt!

"Ik was laatst aan 't denken...iedere keer als ik een LD heb, kan ik nooit bedenken wat ik zal gaan doen! Ik word gek van mezelf als ik wakker word en bedenk, "Er was nog zoveel anders dat ik kon doen!" Nu heb ik een idee...

Bendrummin had dit idee al lang geleden, maar ik heb opgemerkt dat niemand anders dit doet! Nou als jullie (misschien omdat 't nieuw is voor je) het lastig vinden om dingen te bedenken die je kunt doen dan ... creëer een wereld. Ik ben serious, creëer een wereld. Iedere keer als je je verveelt, denk aan deze wereld, en doe RC's. Schrijf eigenschappen van deze wereld op. Hoe ie eruit ziet, en zo.

Denk aan deze wereld als je tijd over hebt. Waarom maakt deze wereld je vrolijk? Wat voor avonturen kun je er beleven?

Na een tijdje, hooelijk, raak je hieraan verslaafd, "Dreamscape." Het zal de hele tijd in je hoofd zitten en je wil er zo graag naar toe. Start met RC's te doen als je er aan denkt, en maak dat je het graag WIL doen. Als je gaat slapen gebruik dan MILD om naar die wereld te gaan. Als je Lucide wordt, en als je niet in je, "Dreamscape." bent. Als je wakker wordt, of voor je een LD hebt, bedenk een manier om er te komen. Schrijf de stappen op om in jouw wereld te komen. Herinner de stappen, en volg ze in je droom, wetende dat het zal gebeuren.

Bijvoorbeeld, open een deur en ga via die deur. Ga door een spiegel. Liften. Sluit je ogen en draai rond. Teleport, vlieg wat je maar wil. Bedenk gewoon hoe je er moet komen.

Als je er eenmaal bent, doe avonturen. Vind alle dingen die je "weet" van deze wereld. Denk aan een beest dat je hebt bedacht, of hebt opgeschreven, dat leeft in jouw wereld. Ga op jacht naar dat dier, en zie het LEVEND! Eet fruit dat je zelf bedacht hebt, of opgeschreven, of getekend!

Als je dingen wilt toevoegen aan je wereld, maak gedetailleerde beschrijvingen, en onthou ze voor de volgende keer dat je daar bent. Dan zul je alle details zien in Dream life, DL. Vang de vis van de wereld die je bedacht hebt.

Hoe dan ook het is een idee dat ik ga proberen. Ik heb mijn wereld al. De wereld die ik heb is gebaseerd op mijn verhaal, "Awoken." Ga naar, "Redifin's poems and short stories." Ga en lees, "Awoken." Het zal je een globaal idee van mijn wereld geven.

Als je naar je wereld gaat, maak een checklist voor je naar bed gaat. Zoals de mijne:

1. Ga naar Virginia City.
2. Ga zitten op de rots waar Tom eerst op zat.
3. Ontmoet Rick.
4. Ontmoet Tom.
5. Ga werken in Seb's winkel.
6. Voer toverkunst van de Awoken wereld uit.
7. Ga er iedere keer gemakkelijker en gemakkelijker naar toe.

Veel plezier! En als je dit idee al uitgevoerd hebt, vertel ons je bevindingen! Geef me aub ook wat feedback. Goed ideea? Ga je het proberen? Vertel me hoe het bij jou gaat! En ik zal jullie op de hoogte houden van mijn experimenten."

back to top
Qu
Overseer
Overseer
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
40
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 18-5-2013
LDs:

Quote:
En PasQuale, de link die jij noemt is wezenlijk anders.
Hier gaat het om een wereld voor jou alleen, en bij jouw link gaat het over een wereld die je samen met anderen maakt!

aha :D Zie je, dat komt ervan als je niet goed leest Q! Dank voor de vertaling!

back to top
Luc
Luc-ide?
LD4all lid
20
Laatst gezien: 11-1-2011
LDs: ~12

wink5 Bedankt voor de vertaling maar op zich, ik doe toch al het tweetalige VWO dus het hoefde niet per sé (voor mij dan).
Heel goed idee van die droomwereld! Eigenlijk een soort mega-RC
Heel handig, daardoor blijf je de hele dag aan dromen denken :D
Bedankt voor de tip ^^

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
27
Laatst gezien: 1-1-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 20 Okt, 2006  Reageer met quote

dank je voor de goede en duidelijke vertaling dvdeelen! hoewel we er van uit mogen gaan dat de gemiddelde nederlander engels kan is het zo toch een stuk duidelijker! zeker voor de genen die niet zo goed zijn in engels.
ik ga het zeker proberen als ik tijd heb.

iemand al wat geprobeerd?

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Okt, 2006  Reageer met quote

Eert het hele engelse stuk gelezen om erdaarna achter te komen dat het al vertaald is tounge2 Majah engels is natuurlijk niet zo lastig.

Luc schreef:

Bedankt voor de vertaling maar op zich, ik doe toch al het tweetalige VWO dus het hoefde niet per sé (voor mij dan).
Heel goed idee van die droomwereld! Eigenlijk een soort mega-RC
Heel handig, daardoor blijf je de hele dag aan dromen denken
Bedankt voor de tip

Ik wil ook tweetalig VWO maar bij ons spreken ze alleen bij engels engels sadblauw

back to top
debby
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-1-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Okt, 2006  Reageer met quote

pdznl, ik vind het een heel goed en duidelijk idee, misschien is het inderdaad handig een al bestaande fantasie-wereld te nemen (Narnia / Never ending story / Middelearth van Tolkien / The Wizard of Oz) zodat je niet álles zelf hoeft te verzinnen, maar iets "bestaands" aanpast naar je eigen wensen.

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2006  Reageer met quote

Ik betwijfel of dat handiger is, want als je iets zelf bedenkt, ken je 'je' wereld veel beter, waardoor je er dus ook makkelijker inkomt. Als je dagen achter elkaar bezig bent je droomwereld te verzinnen, dan ben je ook een stuk meer bezig met dromen, waardoor je de kans op lucide worden aanzienlijk vergroot.

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 6-12-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Nov, 2006  Reageer met quote

Het lijkt me toch een interessant idee die eigen droomwereld creëren. Ik denk dat het toch best werkt als je bekende stukken uit je gekende wereld integreerd. Een leuke vakantie die je ooit hebt gemaakt bijvoorbeeld. Mijn droomwereld zou zoiets moeten zijn als de combinatie van een vakantie in Tirol, een vakantie in de Provence, en mijn atelier.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
22
Laatst gezien: 8-12-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 02 Mei, 2009  Reageer met quote

Je zou ook naar een bestaande droomwereld kunnen gaan. Misschien ben je ooit in een ND op een hele mooie plek geweest waar je heel graag nog een keer naar toe zou willen gaan. Ik ga me daar in elk geval nu wel mee bezig houden, want ik heb nu toch best wel heimwee tounge2. Komt vooral omdat 1 van mijn dromen (ook een ND) afgelopen was omdat ik te lang naar een beeldscherm staarde tounge2.

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Za 02 Mei, 2009  Reageer met quote

Goeie om ook eens te proberen. Ik had de tweede keer dat ik in een spiegel dook verwacht op dezelfde plek uit te komen (en daar dus ook aan dacht) maar ik kwam heel ergens anders uit. Beetje verbaasd was ik dus, maar was meteen zoet met ontdekken :D

Zou ook wel een eigen wereld willen maken of iets zelf laten ontstaan. In de Ld's die ik heb gehad ging ik in de omgeving op die er al was (die ik dan misschien toch onbewust zelf heb bedacht zonder dat ik het weet)

back to top
Thunal
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 4-5-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 04 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik doe ook 2talig VWO, maar ik ben heel slecht in talen XD.
Anyways, die hele dreamscape klinkt een beetje als een verslaving voor mij. Je denkt de hele dag aan lucid dreaming en je moet je schooltijd opofferen voor je slaap.
Het is natuurlijk niet zo bedoeld, en LDen lijkt mij ook geweldig, maar ik wil er niet verslaafd aan raken oid, dat het mijn hele leven overneemt!

Any thoughts about that?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 1-7-2012
LDs: 63+3=66 LD's

BerichtGeplaatst: Wo 06 Mei, 2009  Reageer met quote

Thunal, dat gebeurt niet je hebt het alleen geweldig naar je zin en kan niet wachten op je volgende LD

en over dreamscape: mijn enige probleem is van het dromen dat ik het alleen in mijn eentje kan doen raken jullie daar nooit op uitgekeken je kan alles je mag alles en je doet alles maar niemand die het ziet weet hoort of meemaakt.... sadblauw is het niet juist gaaf om een wereld samen te maken (net als pasQuale zei) en daar allemaal te zijn gewoon te doen wat je wilt maar dan met meerdere dat lijkt mij juist gaaf of het moet zo zijn dat er levende denkende personages rondlopen maar dat kunnen alleen ervaren mensen niet mensen zoals ik sadblauw

kan iemand daarop reageren

P.S op zich een geweldig idee echt top en heel slim uitgewerkt zodat het ook echt makkelijker gaat

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 4-5-2013
LDs: 414

BerichtGeplaatst: Wo 06 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik begrijp je punt Wessels, vandaar Amaryllis en ik nu proberen een gedeelde droom te hebben op het LD4all feest. grin Niet alleen om te kijken of gedeeld dromen wél kan, als het kan - is het eveneens heel leuk om die fun te kunnen delen. ^^
Misschien is het een idee om elke avond over het LD4all feest te dromen en tegen jezelf te zeggen ''ik zal ECHTE LD4all'ers ontmoeten daar!'' wie weet heeft iemand anders nét op dat moment ook een LD op het LD4all feest - je weet nooit... en dan kan je wel het plezier delen. :D

Thunal, ik denk ook niet dat LD'en bedoeld is als verslaving of als ''vlucht uit de realiteit'' het is net je leven dubbel leven. Je zou moeten weten hoeveel tijd van heel je leven je slaapt - das ongelooflijk. eek2 Als je droomt, kan je toch nog wat leren uit je slaap - als je LD's hebt, kan je die tijd toch prettig spenderen. ^^ Dingen doen dat je IRL nooit zou kunnen/durven/ in staat zou zijn om te doen... en heb je geen speciale wensen (als je niet wilt leren vliegen ) dan nog kunnen LD's je heel veel leren... sjamanen gebruiken bv hun bewustzijn niet om te vliegen, maar om droomtekens beter te onthouden (betere dreamrecall).

Je kan er pas ''bezeten'' door komen, als jij dat toelaat. smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.