EN | NL | FR

het GROTE WBTB topic II - weer gaan chatten?

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Sonnetje
Red Crystal Dragon
LD4all lid
28
Laatst gezien: 29-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 18 Aug, 2005  Reageer met quote

Ja ik hoorde het al smile Dirk zou ook komen, maar kon slecht slapen en YoHurt's internet deed het niet.

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Vr 19 Aug, 2005  Reageer met quote

Woej lang geleden dat ik hier ben geweest.
Toch maar weer es proberen :D .. ben altijd een tijdje in-actief en dan ga ik et weer proberen.. zal er ook proberen te zijn vanaf nu.

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Wo 07 Sep, 2005  Reageer met quote

Ik was sochtends om 7 uur wakker geworden omdat ik met mn neus tegen de muur aan kwam en daardoor had ik een bloedneus.. toen ben ik maar naar beneden gegaan en had wat gedronken en tv gekeken.. om 8 was ik weer naar bed gegaan en daarna dus WBTB MILD gedaan. :D

Nadat ik sterk had gedacht "ik droom ik droom ik droom ik droom etc." ben ik ergens in slaap gevallen.. toen stond ik op een lege weg hier in de buurt.. en liep daar gewoon.
Toen vroeg ik me af wat ik daar eigenlijk deed en realiseerde dat ik droomde. Toen wou ik naar mijn eigen voeten kijken terwijl ik van de grond kwam om te vliegen maar toen vervaagde het beeld een beetje en keek ik snel naar mijn handen.. alles was weer super scherp en vloog door de straat heen.
Toen leek het me wel leuk om bij een leuk meisje uit mijn buurt aan te bellen, terwijl ik nog nooit met haar gepraat heb ofzo. Dus ik belde aan en iemand deed open.. iemand heel anders.. hij zei: "oh hey, kom binnen" .. dus ik dacht 'eeeh.. ok' dus ik kwam binnen en heel de familie zat net te eten. Dus ik zeg tegen die gast die daar zit, stuiter die appel es op tafel. Dus hij gooit die appel tegen de tafel en voordat hij de tafel raakt schiet hij recht mn hand in.. was nog een lekkere appel ook :D ... toen schoot ik ineens een straat in waar allemaal soldaten zaten te verschuilen achter een soort betonnen muurtjes en waren allemaal aan het schieten, zat midden in een vuurgevecht en iemand gooide een rifle naar me toe.. die spanning daar was zo hoog dat ik mijn luciditeit kwijtraakte en mee was gaan helpen.. toen heeft mijn droom het weer overgenomen.. ik kon nog wel doen wat ik wilde maar dacht er niet meer bij na dat ik kon doen wat ik wilde.

Nja al met al toch gaaf dat het weer gelukt was.

Groetjes,

Ron.

back to top
lordraider
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 4-7-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 04 Jul, 2006  Reageer met quote

Hoi, ik heb eergisteren de mafste lucide droom gehad die ik al gehad heb. Ik kreeg hem na een onbewuste WBTB. Ik kwam om 5.30 wakker van de warmte omdat en ik had last van hooikoorts. Ik stond even op om in de keuken men neus te snuiten, pilletje pakken wat drinken en hops weer in bed. Vrij lang heb ik niet wakker gebleven want voor ik het besefte keek ik naar men uurwerk en die toonde een cijfer die niet kon, toen wist ik dat ik droomde en begon aan tal van avonturen waarbij ik wist dat het geen kwaad kon. Ik heb een kind van de trap geschopt (i know but who cares) en een vrouw betast met grote angst of het toch wel echt een droom was. Ja dus. Ik heb 4 x vals wakkergeworden in men eigen droom en keek op het uurwerk en het klopte. Dit voelde zo echt aan dat wakkerkomen dat ik op dat moment er bijna 100% zeker van was dat ik niet droomde. In men droom ging ik dus gelijk weer slapen om de lucide droom op te wekken. 1x heb ik de lucide droom in men droom verbroken door tegen een auto aan te springen waardoor ik gelijk "wakker" werd in men droom. Het hele avontuur eindigde toen om 7.30 men echte wekker afging en ik me rot schrok dat ik in feite toch nog niet gans wakker was. Ik moest toch even checken of ik alsnog niet droomde.

Ik denk wel aanleg voor luciditeit te hebben omdat ik al lucide dromen gehad heb zonder inspanning te moeten doen. 1x zat ik in school en wist ik dat ik droomde, vond dit uiteraard niet plezant van in een klaslokaal te zitten en bedacht hoe ik me wakker kon krijgen. Ik liet me achterwaards vallen op men hoofd en schoot wakker toen. Een andere keer zat ik te vertellen aan men tante in de keuken dat het een droom was en ze geloofde me niet (een droomfiguur die je niet gelooft is best grappig). Men broer heeft laatst bij dagdutjes slaapverlammingen gehad en hij vertelde van een zwarte figuur in de kamer. Iets wat heel bekend is bij slaapverlamming en was zeer bang. Hij is toen ook 2x vals wakker geworden. Wat zeer raar is dat vals wakkerworden bijna even echt aanvoelt als je fysisch bewustzijn. Ik ga es verder lezen hoe ik luciditeit bewust kan opwekken want de dromen die ik gehad heb waren toeval eigenlijk.

back to top
Erik-J
Gast

LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 25 Jul, 2006  Reageer met quote

Hey, mede-dromers, ik deed vanochtend voor de eerste keer WBTB.

Ik werd vanochtend automatisch wakker om tien voor vijf, en ging van de gelegenheid gebruik maken door WBTB te doen. Ik deed het volgens de methode in 'The Ultimate Lucid Dreamer’s Manual: From Basics to Beyond', bijna een uur wakker blijven, en het is de bedoeling om in 60 tot 90 minuten na het wakker worden in slaap te vallen, maar ik viel later in slaap, het duurde net zolang als wanneer ik voor het eerst van mijn nachtrust naar bed ga. Dus ik kreeg geen lucide droom en mijn droomherinnering was net zo als normaal. Dus dit WBTB heeft niks nuttigs aangericht. Heeft iemand misschien tips hoe ik sneller in slaap val?

Overigens had ik zodra ik wakker werd 2 mokken warme melk opgedroken, omdat ik grote dorst had, helpt het misschien ook als ik dat doe vlak voor het slapen gaan, nadat ik wakker be ngeworden voor WBTB?

back to top
psychonaut
Droomoor
LD4all lid
35
Laatst gezien: 2-12-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 25 Jul, 2006  Reageer met quote

Ik heb laatst WBTB geprobeerd om een uur of 8 geloof ik, nadat ik al een LD had gehad, maar dat maakt niet zo heel veel uit volgens mij.
Ik had eerst mijn droom opgeschreven en ging toen mijn bed uit om te pissen. En ik heb 2 glazen water gedronken.
Ik heb ook even mn hoofd onder de koude kraan gehouden.(tip van Stephen Laberge)
15 minuten later lag ik al weer in bed met de bedoeling om weer in dezelfde droom terecht te komen.
Dit heb ik gedaan door mijn vorige droom te visualiseren.
Omdat ik nog niet uitgeslapen was kon ik vrij snel in slaap komen. En ik was meteen lucide. smile

Ik denk dat het het belangrijkst is dat je je vorige droom opschrijft. En als je weer gaat slapen hem herleest en probeert te visualiseren. Eventueel probeer je een andere droom die je je nog goed kan herinneren te visualiseren.
90 minuten vind ik wel erg lang. Maar wie ben ik?

back to top
Erik-J
Gast

LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Wo 26 Jul, 2006  Reageer met quote

Je hebt gelijk, misschien werkt een korte tijd wakker proberen te blijven beter voor mij. smile

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 18 Okt, 2006  Reageer met quote

Dit is inderdaad ook hoe ik de meeste lucide dromen krijg, WBTB. Ik vind het ook de meest veilige omdat je de diepste onderbewuste delen met rust hebt gelaten.

@Lordraider: ik zou niet graag onder jouw regime een droompersonage willen zijn, wat een hel voor je medemens maak je ervan en nog wel in je onderbewuste ook. Kinderen van de trap schoppen dat is het kind in jezelf. Je brengt jezelf alleen maar schade toe en luistert niet naar je innerlijke stem maar naar allerlel piegems van juist buiten je dromen die je hebben leren vechten en dat met allerlei stoerigheid hebben beloond. In feite laat je alleen maar zien hoe slaafs je bent gemaakt aan deze types dus stoer is het al allerminst. WHO CARES? I CARE! voor dat kind in jou dat er heus nog is en nog spontaan is en geen geweld nodig had om te mogen groeien. Je hebt geheel zelf de keuze met je vrije wil om nog langer toe te voegen aan zulke nare herinneringen maar reken er dan wel mee dat de weg terug des te langer zal zijn uit de vernieling.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

spiritech, wat is er zo erg aan als je iets "stouts" doet in je droom?

Ik weet het niet hoor maar volgens mij maakt het niet zoveel uit, maar je moet natuurlijk wel eerst een rc doen voordat je dat soort dingen gaat doen ^^

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Omdat je in je droom alles wat je ziet uit jezelf komt.
Wat je dus met geweld benadert, doe je tegen jezelf.
Dromen en werkelijkheid: dromen ervaar je ook werkelijk.
Je gedachten zijn vaak de vader van je daden, dáárom.
Interpolis, glashelder. smile

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006  Reageer met quote

kan je het niet beter zien als: alles wat je met geweld benadert doe je tegen iets dat je zelf hebt gecreëerd. Ik denk ook dat als je iemand pijn doet/vermoord in een droom dat je er dan zelf geen schade van krijgt, want ik heb op dit forum gelezen dat mensen in hun droom 3x dezelfde persoon vermoorden, soms zelfs hun eigen vrienden of broers/zussen. Denk je dat ze dan trauma’s krijgen in het echte leven? Ik snap dat namelijk echt niet.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Nov, 2006  Reageer met quote

Echt trauma's niet nee. Je bent je nog wel bewust van de werkelijkheid of het is zelfs een opluchting dat ze nog leven als je wakker bent. In feite kies je ook bij een oorlogs computerspelletje ervoor om zo'n situatie te doen ontstaan waar je zelf ook weer voor de vernieling zorgt. Als je die tijd allemaal bij elkaar optelt bij mij...

Als je het zo normaal vindt dan is dat natuurlijk de branie van jouw leeftijdsgroep ook wel. Ik zelf glorieerde op jouw leeftijd in alles wat met oorlog te maken had maar heb daar toch van terug moeten komen. Het gaat er denk ik om of je gevoelsleven w.b.t. bepaalde gevoelens uitschieters geeft zoals angst, woede, frustratie. Zou je kunnen afmeten aan mensen om je heen. Is dat niet zo dan is er denk ik weinig aan de hand maar let wel op je mentaliteit want je stimuleert misschien wel over langere tijd een groei in bepaalde houdingen die misschien nu nog niet zo erg is maar als je dat alsmaar groter maakt in de toekomst ook lastiger te ontmantelen. Het kán een erg sluipend proces zijn waarin je alsmaar grenzen verlegt die je alleen bemerkt door te vergelijken met hoe je evt eerder beter was.

Groetjes Spiritech

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28

BerichtGeplaatst: Di 07 Nov, 2006  Reageer met quote

naja, ik speel zelf erg veel oorlogs games (heb er meer dan 600 uur opzitten met het spelleteje wolfenstein: enemy-territory) (zie avatar). Maar ik heb niet echt van die emotionele uitschieters waar jij het over hebt.

M'n moeder was soms bang dat als ik teveel van dat soort games speel of films kijk dat ik het dan gewoon ga vinden om andere mensen te doden of dood te zien. Bedoel je dat misschien?

back to top
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 24-12-2009
LDs: (0)

MORGEN OCHTEND VROEG IN DE CHAT WBTB
BerichtGeplaatst: Wo 16 Mei, 2007  Reageer met quote

Heey wie doet er mee? Morgen ochtend vroeg WBTB doen en dan bij elkaar komen in de chat.
Ik denk aan een uur of half 5 of 5 uur maar zeg maar als je meedoet wat jij het liefste hebt.

back to top
Caspar
Laatste loodjes
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-7-2013
LDs: 1.5

BerichtGeplaatst: Wo 16 Mei, 2007  Reageer met quote

is goed, ik zet mijn wekker wel om half vijf en dan ben ik in de chat xD
als het lukt...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: