EN | NL | FR

Dichtbij de Luciditeit?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 24-12-2009
LDs: (0)

Dichtbij de Luciditeit?
BerichtGeplaatst: Do 17 Mei, 2007  Reageer met quote

Dichtbij de Luciditeit?

Ik was in een huis en ik ging 's nachts opstaan om WBTB doen (in de droom, maar ik had voor die nacht ook zelf gepland dat ik echt WBTB ging doen) dus ik stond op en liep naar buiten naar de garage daar deed ik het licht aan. Ik ging terug omdat ik het te creepy vond worden dus ik rende snel terug naar het huis, en ik deed alle lichte uit, maar toen was ik het licht in de garage vergeten. Ik liep weer naar buiten deed het licht in de garage uit en verloor een slipper. Toen ging ik bij mijn hond in bed liggen die zogenaamd net een buikoperatie had gehad. Toen ging ik slapen en hoopte dat WBTB ging werken. Toen werd ik wakker.

Was dat een teken dat LD dichbij is?

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 17 Mei, 2007  Reageer met quote

Het is in ieder geval een teken dat je er ook in je dromen mee bezig bent. En dat is goed ^^
Probeer jezelf aan te leren een RC te doen elke keer als je wakker wordt. Voorkomt dat je een FA krijgt.

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007  Reageer met quote

Ik heb soms het gevoel nadat ik wakker geworden ben, dat ik een heel klein beetje lucide was.

Ik maak soms een droom mee, alsof ik een boek lees. Ik krijg alles meteen in mijn slaap door, maar heb geen controle. Daarnaast krijg ik soms nog beelden door, nadat ik wakker ben geworden of ik hoor nog geluiden uit mijn droom, terwijl ik al wakker ben.

Is dit nou een LD (ook al is het maar een klein beetje), of is dit gewoon een ND???

Als het een LD zou zijn, zou het goede motivatie zijn. Ik ben namelijk al vanaf eind januari/ begin februari bezig met LD's. Toch ben ik nog steeds bezig, maar lukt het verder niet...

Ik blijf proberen lachgroen

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Mei, 2007  Reageer met quote

tadnecty schreef:

Als het een LD zou zijn, zou het goede motivatie zijn. Ik ben namelijk al vanaf eind januari/ begin februari bezig met LD's. Toch ben ik nog steeds bezig, maar lukt het verder niet...

Ik blijf proberen lachgroen

Ik zou bijna zeggen het is een LD.

Maar als je weet dat je droomt is het een LD. ben je je daar echt bewust van? Denk het niet, maar op zo'n moment zou je het wel kunnen worden.

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 22 Mei, 2007  Reageer met quote

Nee, ik ben dan niet lucide. Ik volg gewoon de droom. Die is dan wel zo helder, dat ik echt alles na mijn slaap kan beschrijven, ook nu nog. Nou vergeet ik mijn dromen eigenlijk nooit.

Laatst toen ik de LOTR trilogie nog even keek, herinnerde ik mij een droom die ik ongeveer 1 a 2 jaar geleden had. Ik was steeds Frodo of Sam en volgde ongeveer het verhaal van LOTR zelf.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

Cool grin

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

je bent pas lucide wanneer je ìn je droom weet dat je droomt. als je uit een lucide droom ontwaakt dan denk je niet dat je lucide geweest zou kunnen zijn, maar dan wèèt je dat je lucide was.
dat is dan naar mijn ervaring met LD`s.
je zult wel begrijpen wat ik bedoel wanneer je je eerste LD hebt gehad, en ik denk dat velen hier met ervaring het met me eens zijn.

de tip van ansie om een RC aan te leren is een hele goeie. neem wel iets simpels waar je meerdere keren per dag mee te maken hebt, zoals op de klok kijken ( in dromen is de tijd die de klok aangeeft erg onstabiel, na 2 of 3 keer achter elkaar kijken kan de tijd veranderd zijn of compleet onleesbaar worden. ook teksten in dromen zijn vaak onstabiel.)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: