EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Toeval? Dejavu? of toch..

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

Toeval? Dejavu? of toch..
BerichtGeplaatst: Zo 24 Jun, 2007  Reageer met quote

Laat ik maar eens beginnen met mijn verhaal. Een paar weken terug had ik een droom waarvan ik het nieteens de moeite vond om hem hier op het internet te zetten. Ik zat in een spel, en was opzoek naar een grot. Onderweg kwam ik een soort leeuwen tegen die ik neerschoot met mijn laser.

Nou heb ik gister bij een vriend van me Star wars - knights of the old republic gehaald en vandaag heb ik een paar uur gespeeld. En nu ben ik opzoek naar een grot, en ik kom een soort leeuwen tegen. En een van mijn teamleden heeft een lasergeweer. Ook kwam de manier van aanvallen kiezen voor in mijn droom.

Nou heb ik hier geen verklaring voor dus ik wil jullie mening weleens horen. Wat is het? Gewoon toeval? Een dejavu? Helemaal niks en denk ik het maar? Of is het dan toch een voorspellende droom geweest? En zo ja waarom in godsnaam over een spelletje, lijkt me nogal nutteloos tounge2

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 19-8-2008
LDs:

Het is Star Wars, natuurlijk komen er laserwapens in voor. Grotten? Standaard voor een RPG, net zoals monsters gebaseerd op leeuwen. Vooral chimera's zijn tegenwoordig dertien in een dozijn.

Waarschijnlijk heb je wel wat ervaring met andere RPG's of heb je iemand eens KOTOR zien spelen.

Mocht je niet geloven in het toeval en dergelijke: gefeliciteerd, je hebt zoiets doodnormale handelingen in een 4 jaar oud spel voorspeld!

Ik kan me overigens een Commodore64 spelletje herinneren met lazers, labyrinten en leeuwen...

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

Tomara wordt steeds feller in het verdedigen van haar standpunten, merk ik.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Een beetje fel, dat wel ja. Maar dat betekend niet dat het geen logische verklaringen zijn. En inderdaad ik heb aardig wat ervaring met andere RPGs, dus het is goed mogelijk dat mijn droom aspecten van andere rpg's gebruikt. Toch blijf ik het knap vinden dat het precies (ja precies) hetzelfde was zonder dat ik ooit KOTOR gezien heb.

Zelf denk ik dat het gewoon toeval was, misschien niet zozeer omdat het logisch is maar meer omdat als voorspellende dromen bestaan deze totaal geen nut zou hebben gehad.

overginds is hier een leuk artikel te lezen over deja vu en hoe de wetenschap het verklaart.
http://serendip.brynmawr.edu/bb/neuro/neuro98/202s98- paper2/Johnson2.html

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Dromen herinneren we vaak maar voor een deel, er zitten altijd wel wat gaten in. Mogelijk deed KOTOR je aan je droom denken en vulde je bij het spelen van KOTOR onbewust de gaten op.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 8-9-2018
LDs:

We dromen zoveel, we maken zoveel mee. Zou het geen toeval zijn als we nooit eens iets mee maakten dat op een droom leek?

back to top
toongunius
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 30-7-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jun, 2007  Reageer met quote

Maar wat als het geen toeval was. Wat als je de gave ontwikkeld om de toekomst te voorspellen in je dromen. Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?

Dan mag je voor mij de lotte cijfers voorspellen tounge1

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Haha ja als het inderdaad een sluimerende gave van mij is dan zou dat geweldig zijn. Maar alleen als de toekomst niet vast staat, als dat wel zo zou zijn dan hoef ik niet te zien hoe en wanneer bv mijn vrienden doodgaan want ik kan er toch niks aan doen. Dus het is maar hoe je het bekijkt.
En afgesproken, als het lukt voorspel ik voor jou een keer de lotto cijfers.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

Hey Ik ben ook helderziend*

vraag het mij grin

*Helderziend: De gave om iemands gedachten te intrepeteren en zijn/haar toekomst te voorspellen aan de hand van kansberekening, herkenning van lichaamstaal, mensenkensen en andere intuitieve zaken.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Oeh Oeh Ansie! wat zijn de lotto cijfers? krijg ik mn geld terug als je het fout hebt?

Ja.. mensen gebruiken ook "cold reading" om "helderziend" te lijken. Beetje raden en dan aan de reacties van mensen doorvragen. Wordt vooral gebruikt in spirituele tv programma's

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

Ehh laat maar zitten wink5

Soms maak ik mensen bang door het af en toe goed te gokken.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Pft. scammer smile

hehe, en de komende weken ontwijken ze je ook? of dat niet.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
29
Chat Mods
LDs:

Ik ben een moderator en ik scam, deze post moet iets van waarde toevoegen anders moet ik hem zelf verwijderen.

Ik heb zelf eens een zeer voorspellende droom gehad waarin de exacte cijfers van mij en mijn klasgenoot wist, en de plek waar ik zat enz. Het bleek allemaal waar. Toch denk ik dat ik gewoon van te voren de situatie heel goed heb ingeschat.

Ze lopen me niet uit de weg maar gaan me van alles vragen. Hoeveel kinderen krijg ik? trouw ik met...

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Dat lijkt me toch ook wel vet om mee te maken smile
Kzou me best goed voelen dan.
Ik heb verder geen voorspellende droom gehad, wel heel vaak een deja vu gevoel.

Tsja, als je dat allemaal zou kunnen voorspellen dan was je allang rijk ^^. of vermoord door de regering wink5

back to top
Tomara
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 26 Jun, 2007  Reageer met quote

Ansie schreef:
Ik ben een moderator en ik scam, deze post moet iets van waarde toevoegen anders moet ik hem zelf verwijderen.

Ik heb zelf eens een zeer voorspellende droom gehad waarin de exacte cijfers van mij en mijn klasgenoot wist, en de plek waar ik zat enz. Het bleek allemaal waar. Toch denk ik dat ik gewoon van te voren de situatie heel goed heb ingeschat.

Ze lopen me niet uit de weg maar gaan me van alles vragen. Hoeveel kinderen krijg ik? trouw ik met...

Zoiets heb ik ook een keer gehad. Ik had gedroomd dat ik een 7.8 kreeg voor geschiedenis. Later bleek dat ook waar te zijn, maar ik bleek ook een 7.8 gescoord te hebben voor drie andere vakken in die toetsweek. Dan vind ik dat consequent 7.8 ook scoren toch veel knapper dan een toevallige voorspelling XD

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.