EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

deja vu dromen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun, 2007  Reageer met quote

Het klopt sowieso niet. Veel mensen weten niet eens wat pedofilie echt inhoudt.

Wikipedia:
Quote:
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = "knaap", "kind" pedo = "kind") en filia (φιλια, "vriendschap")) is een term, die gebruikt wordt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn, door volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind). "Die nog niet geslachtsrijp zijn" betekent in de praktijk: kinderen tot gemiddeld ongeveer 12 jaar. In het dagelijks spraakgebruik wordt een volwassene die zich seksueel aangetrokken voelt tot personen van 14-15 jaar vaak een pedofiel genoemd, maar dit klopt dus niet, aangezien personen van die leeftijd vrijwel altijd al geslachtsrijp zijn.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 28 Jun, 2007  Reageer met quote

Ja, dat is inderdaad de officiele betekenis maar het is nou eenmaal makkelijk en geaccepteerd om volwassenen die op minderjarigen vallen ook pedo's te noemen.

18 en 40 moet kunnen, of het nou een jongen of een meisje is. Je bent immers beide volwassen, je wordt geacht jezelf staande te kunnen houden en belissingen voor jezelf te kunnen nemen.

Hmm het is en blijft een lastig onderwerp maar laat ik toch nog maar weer eens reageren.
Denken jullie nou echt dat een kind (of het nou een meisje of een jongen is) van 15 zelf goede beslissingen kan nemen? Op die leeftijd ben je makkelijk beinvloedbaar. Ik heb niks tegen een puur vriendschappelijke relatie tussen een volwassenen en een kind, maar welke volwassenen zit geestelijk nou nog op het niveau van een 15 jarige? De praktijk laat maar weer eens zien dat er genoeg mannen (en vrouwen, ookal hoor je daar niks over) die de 15 jarige kinderen eens even flink willen uitwonen. En dat vind ik niet kunnen nee. Welke zelfrespecterende volwassenen zoekt zijn partner en genot bij een persoon die 10 jaar jonger is? Niemand, niet op die leeftijd. 20 en 30 kan, 30 en 40 ook. Leeftijd maakt nou eenmaal minder uit naarmate je ouder wordt. Dus 18 en 28 vind ik kunnen ja, al zou ik het zelf niet doen en betwijfel ik of de relatie lang stand zal houden. Buiten het feit dat een relatie van 25 en 15 (en dan heb ik het over een sexuele relatie) illegaal is vind ik het zelf verachtelijk.

back to top
XP43
LD4all lid
LD4all lid
35
Laatst gezien: 14-7-2007
LDs:

Toen ik 18 was had ik ook een vriendin van 15, dat was dus eigenlijk illegaal. Maarja meiden van die leeftijd willen bijna allemaal liever een jongen van een paar jaar ouder, en als die jongen daar dan op in gaat dan is hij fout...

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

Ja, eigenlijk wel al vind ik zelf dat een verschil van 3 jaar weer wel moet kunnen. Ik neem aan dat je volgend jaar niet weer een vriendin van 15 neemt? lijkt me ook niet nee.

En waarschijnlijk vonden haar ouders je een hartstikke aardige jongen en hebben ze je niet aangeklaagd. Als je 25 zou zijn hadden ze je waarschijnlijk het huis uitgetrapt, en terecht.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.