EN | NL | FR

Nieuw en zoekt hulp bij het lucide dromen.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 12-9-2007
LDs:

Nieuw en zoekt hulp bij het lucide dromen.
BerichtGeplaatst: Di 31 Jul, 2007  Reageer met quote

Ik zoek hulp bij ''het krijgen van lucide dromen''.
Ik zal het even uitleggen:

Vandaag 31 juli hebben we pauze op werk. Meestal lees ik dan een tijdschrift met veel weetjes etc. Dit keer zag ik op de voorkant een plaatje van een vallende/vliegende man met de tekst ''Je eigen dromen besturen'' (of iets wat daar op lijkt). Ik was geintereseerd dus ik blader naar het artikel, er staat veel in over lucide dromen dat je kan vliegen etc, over de apparaten en een paar manieren om ze te kunnen krijgen. Ik heb vroeger 1 keer zelf gedroomt dat ik vloog op mijn verjaardag dit was GEEN lucide droom, ik weet alleen nog wel dat ik het heel leuk vond. Vandaar mijn interesse in lucide dromen. Toen ik thuis kwam ben ik meteen op google gaan zoeken en kwam ik hier dus terecht, ik het wat op de forums gekeken en toen bedacht dat ik hier maar eens om hulp kwam vragen.

Ik zou graag van jullie willen weten welke tips en andere dingen jullie me willen aanraden om te ''leren'' om lucide dromen mee te kunnen maken. Morgen me laatste werkdag voor mij 2.5 weken vakantie (voor ik weer aan mijn vakantie werk verder ga), dus ik heb wel even de tijd om er serieus naar te kijken.(ik weet dat het erg lang kan duren voor je een lucide droom hebt, maar ik bedoel gewoon om dingen te lezen etc.) Ik hou niet zo erg van schrijven met pen an papier dus mijn dromen opschrijven op papier is niet echt mijn ding. Het kan toch ook gewoon op de computer? en hoe snel moet je dat na de droom doen? Dat zijn mijn eerste vragen, ik zal regelmatig op de forums kijken en mijn ''vooruitgang'' melden . Ik hoop dat ik over een tijd ook lucide dromen mee maak en dan kan vliegen en nog veel meer dingen kan doen.

Vanavond ga ik voor het eerst nadenken voor ik ga slapen over mijn dromen en morgen ochtend weer, ik kijk dan of ik anders tegen dromen aan kijk en misschien mijn dromen makkelijker onthoud.

Ik zal jullie over alles up to date houden en ik hoop dat jullie me kunnen helpen smile

Alvast Bedankt,

Roy

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 31 Jul, 2007  Reageer met quote

welkom op het forum!

allereerst wil ik zeggen dat een lucide droom echt een gave ervaring. ik kan er wel een hoop over vertellen maar je zult het echt zelf mee moeten maken om te weten hoe het is.

een aanrader is om een RC te doen. met een "Reality Check" controleer je je droom omgeving op dingen die niet kloppen. neem bijvoorbeeld een klok; wanneer een klok in je droom 7 uur aangeeft en je kijkt weg van de klok en je kijkt weer terug, dan is de tijd 99% zeker veranderd. dit komt omdat tijden en teksten in dromen erg onstabiel zijn.
bij een RC zou je dus "in het echte leven" ( IRL ) naar een klok kunnen kijken, weg kijken en tegen jezelf zeggen: 'als ik droom is straks de tijd veranderd.' in het echte leven veranderd de tijd natuurlijk niet. maar in je droom wel, en als je je aandacht daar overdag goed bijhoud, is de kans dat je er in je droom lucide van wordt er groot.
natuurlijk zijn er nog veel meer manieren om RC`s uit te voeren, maar die zijn hier zat te vinden.
ik gebruik zelf mijn mobiel omdat ik daar op kijk hoe laat het is. dit heeft mij meerdere malen geholpen.

de eerste keer is wel vreemd en de kans dat je wakker schrikt is aanzienlijk groot. probeer in je droom rustig te blijven als je lucide wordt, en haast je niet om snel overal heen te rennen. dan kun je makkelijk je concentratie verliezen en wakker worden.
je dromen opschrijven is een goeie methode om je dromen te onthouden. tijdens het schrijven komen er meer details naar boven en in je dromen kun je meer dingen herkennen. ik denk niet dat het veel uitmaakt of je nu schrijft of tikt.
WBTB is ook zeker een aanrader om zo nu en dan eens te proberen, maar houd er rekening mee dat als je de volgende dag moet werken je misschien niet makkelijk meer in slaap komt, en dan ben je de volgende dag nog al eh... slaperig :D

succes er mee en laat ons wat horen over je vooruitgang!

back to top
Qu
in stilte aanwezig
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 6-3-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Aug, 2007  Reageer met quote

welkom Roy? Welk tijdschrift was dat als ik vragen mag? smile *en waarom stond er geen linkje naar LD4all bij dat artikel *

Lees vooral ook even de gids, wordt ook heel veel uitgelegd stap voor stap smile

heel veel succes met lucide worden! :D

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Aug, 2007  Reageer met quote

Dat kwam uit de triv' , en ik zag vandaag toevallig nog dat jullie linkje er wel bij stond ^^ , ik had het alleen nog niet gezien. En er stond ''stuur je dromen'' op de voorkant.

En allebei bedankt voor de tips, ik heb gisteren al wat in de gids gekeken maar zal hem vandaag echt (helemaal) doorlezen. Ik ben al bezig sinds vandaag met RC omdat ik dat ook in de triv' las. Ik ga vanaf vandaag ook mij dromen bijhouden/opschrijven, ik hoop dat ik ze onthoud smile Ik ga het eerst nog even zo proberen en misschien dat ik dan later in de vakantie wel zo'n WBTB doe, ik wou nog even weten, kan je dan helemaal niks doen in die 0.5-1 uur behalve denken aan lucide dromen of kan je wel iets doen zoals tv kijken of computeren als je aan WBTB doet?

Alvast bedankt voor de tips, nieuwe tips en informatie zijn altijd welkom, ik zal nog regelmatig terugkomen om mijn ''vooruitgang'' te melden. Ik zit nu de hele dag aan dat lucide dromen te denken

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik kom net uit mijn bed en heb mijn droom niet onthouden, terwel ik erzoveel aandacht aan besteed heb. Er lag al een schrift met pen klaar, en voordat ik naar bed ging heb ik nog de hele gids hier doorgelezen. Toen ik ging slapen de hele tijd gedacht dat ik het moest onthouden, maar nee hoor ik weet helemaal niets meer cry . Misschien wil ik het te graag onthouden? Als iemand nog tips heeft om je dromen beter te onthouden etc dan zou ik dat graag horen.

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 12-6-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Aug, 2007  Reageer met quote

Geef vooral niet op, als het deze nacht niet lukt, misschien lukt het dan volgende nacht wel. En verder kun je nog wel in dit topic kijken naar tips ^^

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 03 Aug, 2007  Reageer met quote

Kom weer net uit mijn bed, en ik heb (een gedeelte van) mijn droom onthouden grin . Ik hoorde/zag dat me zusje van 14 weer eens heeeel veel wc-papier gebruikte en toen werd ik een soort boos op haar, en met dat gevoel werd ik wakker. Het was maar kort, maar het is iets smile.Toen heb ik het snel opgeschreven en ben nog heel ff blijven liggen maar kon niet meer in slaap komen. Bedankt voor jullie steun ^^ .

En ik heb nog een vraagje, normaal als ik ga slapen (voor dit lucide dromen gedoe) ging ik altijd de hele tijd in mijn bed heen en weer en heel veel bewegen etc tot ik sliep. Maar nu let ik heel erg op dat ik ga dromen en dat ik het onthoud etc en dan ga ik juist niet veel bewegen. En dan voelt het of mijn lichaam een soort steeds zwaarder wordt, het voelt wel grappig. Ik heb het idee dat ik dan aan het einde in slaapval. Hebben jullie dat ook, of is dit iets speciaals? Ik denk dat het normaal is omdat het wel raar voelt maar niet abnormaal zeg maar.

Dit weekend ben ik weg naar Amsterdam met de boot vanaf vandaag (rond 12.00) t/m zondag middag, dus ik zal dan niets hier posten omdat ik daar geen computer heb, ik zal mijn dromen schrift mee nemen en ik hoop dat ik nog meer dromen onthoud . Ik zal het jullie zondag/maandag melden.

Als iemand nog tips of informatie heeft dan zou ik dat fijn vinden smile , als ik het nog voor dit weekend moet weten, dan even voor 12.00 uur posten.

Iedereen bedankt en waarschijnlijk tot na het weekend!!!

back to top
Nr1
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 20-7-2008
LDs: 18

dat je je lichaam zwaarder voelt worden komt doordat je je helemaal rustig houd en je helemaal ontspant, bij de WILD techniek doe je dat ook, ook het voelen dat je in slaap valt hoort daarbij maar bij WILD ga je op dat moment buwust je droom in.
veel plezier nog op de boot! ^^

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

Ok dan weet ik dat ook weer ^^ , bedankt voor die informatie, ik zal nog wel ff goed kijken over info over WILD. We gaan iets later weg rond 14.00 dus heb nog ff de tijd en jullie allemaal ook veel plezier in jullie weekend :D

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-3-2010
LDs:

cursus helpt
BerichtGeplaatst: Za 04 Aug, 2007  Reageer met quote

Hoi Roy,

Belangrijk is 'intent'. Je moet jezelf voor het slapengaan inprenten dat je je je droom gaat herinneren zodra je wakker wordt en hem opschrijft. Je dromen herinneren en opschrijven is een van de belangrijkste dingen om lucide te leren dromen, omdat je daardoor meer op dromen 'focust'. Het tweede heel belangrijke ding is 'Reality Checks' doen. 20 of 30 keer per dag naar je handen kijken en checken of ze er normaal uitzien en jezelf afvragen: 'Droom ik nu?' Als er niet precies 5 vingers aanzitten of ze zijn 'blurred' dan droom je. Is het normaal, dan zeg je tegen jezelf: 'OK. Ziet er gewoon uit. Ik droom nu dus niet'. En doe de cursus op:
http://ld4all.com/forum/viewtopic.php?t=22499&highlig ht=infinity
dat helpt ook veel.

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug, 2007  Reageer met quote

Ben net thuis en heb alweer wat rondgekeken. Het was een geslaagd weekend ^^ . Van vrijdag op zaterdag nacht had ik mijn droom weer onthouden om ongeveer 5.30 uur opgeschreven (al best een groot stuk onthouden), daarna weer gaan slapen, en toen om 6.15 nog eens wakker geworden en weer een droom onthouden :D , voor het eerst in mijn leven volgens mij dat ik 2 dromen in 1 nacht heb onthouden, en van de 2e heb ik nog best veel onthouden, eigenlijk met nog heel veel details ook dus ik was wel blij. Van zaterdag op zondag nacht niet zo'n geluk, wel mijn best gedaan maar rond 6.00 uur werd ik door mijn zusje wakker gemaakt met de mededeling dat zij naar de wc ging eek2 , alsof ik dat zo nodig moet weten, ze dacht dat ik toch al wakker was zei ze later... Maar ik ga het vanavond weer proberen, en hoop weer succes te hebben.

Bedankt voor de tips Dromonaut, die RC's doe ik nu ook al regelmatig en ik zal morgen ff serieus naar die cursus kijken, alvast bedankt.

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-3-2010
LDs:

en?
BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2007  Reageer met quote

Hoi Roy,

Normaal duurt het een week of 4 of 5 tot je je eerste lucide droom hebt, als je je best doet, maar hoe jonger je bent hoe sneller. Dus laat ons weten wanneer het je gelukt is ok?

back to top
Roykl
Nieuw lid
Nieuw lid
27
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 09 Aug, 2007  Reageer met quote

Ja natuurlijk laat ik het dan weten ^^ , ik volg die cursus nu ook, maar ik heb de laatste paar dagen ongeveer geen dromen meer onthouden sadblauw , dus ik hoop als ik verder in die curses ben het me wel lukt. Maar jullie zullen nog van me horen! :D

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 23 Aug, 2007  Reageer met quote

Ik gebruik een handrecordertje om mijn dromen te onthouden. Veel sneller als schrijven/tikken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: