EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic V

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 23-3-2012
LDs:

Het GROTE WILD topic V
BerichtGeplaatst: Za 29 Dec, 2007  Reageer met quote

<mod>Dit is een doorgaande discussie.
Deel I droom
Deel II mirror
Deel III tryfly
Deel IV sleepy4

Dit topic is voor al je vragen en antwoorden betreffende de WILD methode. engel2</mod>

Ik denk niet dat WILD heel ingewikkeld is, de meeste mensen benaderen het volgens mij gewoon op de verkeerde manier.

Wat de meeste mensen doen als ze WILD willen gaan doen, is in bed gaan liggen, ogen dicht, wakker blijven, en wachten totdat er beelden komen. Dit zal 99 van de 100 keer mislukken. Als je gaat slapen is je hoofd nog veel te onrustig van alle gebeurtenissen overdag om WILD te doen.
Wat je eerst moet doen voordat je WILD doet is je hoofd rustig maken. Dit kan op verschillende manieren, ik prefereer meditatie. Ga gewoon voordat je naar bed gaat 10min ergens zitten mediteren, en je zal zien dat je veel sneller en makkelijker WILD kan uitvoeren.

en dan nog een punt: Concentreer je bij WILD niet op je lichaam. Slaapverlamming is helemaal niet belangrijk, het gebeurt vanzelf. Als je aandacht geeft aan de tintelingen in je lichaam, kan je je nooit genoeg ontspannen om in slaap te vallen.

Heb vertrouwen in WILD! ik heb zonet dit halve topic doorgelezen, en er staat overal dat het heel ingewikkeld is. Als je gaat WILDen met de gedachte dat het toch niet gaat lukken, lukt het ook niet.

Ik wil niet zeggen dat ik een hele ervaren WILDer ben, dit is alleen wat ik erover denk.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Za 29 Dec, 2007  Reageer met quote

Het zou best wel eens kunnen kloppen want als ik WILD probeer uit te voeren dwaal ik altijd met mij gedachte weg. overspannen

Ik zal het zeker vanavond proberen rechterduim omhoog met knipoog

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 14-7-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 30 Dec, 2007  Reageer met quote

Ik heb een keer een "gewone" WILD geprobeerd, maar toen schrok ik zo van het tintelende gevoel en het geraas in mijn oren. Dat toen ik in slaap viel (dat voelt letterlijk als vallen) dat ik met wapperende armen buiten adem en een hartslag van 200 wakker werd. Maar eergister wilde ik in mijn droom uitleggen aan een oom en tante wat lucide dromen is en dat ik daarvoor in slaap moest vallen (om een LD te krijgen) en het ze zo te laten zien. Dus ik ging in mijn droom op een stoel zitten en viel in slaap terwijl ik tegen mezelf bleef zeggen: dit is een droom. En dat werkte!?! Helaas werd ik zo enthousiast dat ik eerst vals (ik droomde tenslotte dat ik sliep) en toen echt wakker werd.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24

BerichtGeplaatst: Ma 31 Dec, 2007  Reageer met quote

Wie heeft er nou echt ervaring met WILD? help!

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
LDs:

Ik. het is mij 2 a 3 keer gelukt. De eerste keer was de droom nog heel erg vaag, en ik voelde mijn echte lichaam ook nog (deze staat ook beschreven in mijn DD volgens mij). De 2e en de 3e keer werd het al beter.

Maar, zoals ik gister ook zei, lukt lucide dromen mij de laatste tijd totaal niet.. WILD ook dus niet.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24

Footprints schreef:
Ik. het is mij 2 a 3 keer gelukt. De eerste keer was de droom nog heel erg vaag, en ik voelde mijn echte lichaam ook nog (deze staat ook beschreven in mijn DD volgens mij). De 2e en de 3e keer werd het al beter.

Maar, zoals ik gister ook zei, lukt lucide dromen mij de laatste tijd totaal niet.. WILD ook dus niet.

Ik had vorige avond WILD maar ik kwam maar niet mijn droom in ik bleef maar wakker liggen wat te doen? whatsthat

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jan, 2008  Reageer met quote

Ik was er vanavond zo dichtbij! het is alleen niet gelukt...

Ik kreeg vanavond heel erg snel HI, en ik merkte na een tijdje dat het hielp om van die beelden een soort verhaal te maken. De beelden werden steeds echter, ik kon al het gras voelen waar ik op liep enzo. Ik kwam alleen niet helemaal in de droom, ik voelde de hele tijd mijn echte lichaam nog..
Na een tijdje was ik gewoon weer klaarwakker, en toen heb ik WILD niet meer geprobeerd (ben in slaap gevallen)

Ik merkte dat ik, tijdens het WILDen, soms met vlagen helemaal in mijn droom zat. Echter, op de momenten waarop ik in mijn droom zat gebeurde er iets waardoor ik weer wakkerder werd (bijv. kriebel aan mijn kleine teen, kramp in nek, etc).
Iemand een goede manier om dat 'obstakel' te ontwijken?

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 15-7-2019
LDs: genoeg

Ik ga me de komende 2 weken ook helemaal in WILD storten! :D Kijken of ik met veel oefening het onder de knie weet te krijgen. Ik heb namelijk nooit de technieken vaak gebruikt. En WILD lijkt me heel stoer en relax om te doen.
Ik hou jullie op de hoogte :D

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24

Ik was er mee bezig maar ik stop ik bak er niks van ik kom wel in de hypnagogishe staat maar dan gaan mijn ogen weer open ik kan ze niet dicht houden en daarna kan ik niet meer slapen.
Dus geen WILD meer voor mij sleep

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Rafskeman schreef:
Ik was er mee bezig maar ik stop ik bak er niks van ik kom wel in de hypnagogishe staat maar dan gaan mijn ogen weer open ik kan ze niet dicht houden en daarna kan ik niet meer slapen.
Dus geen WILD meer voor mij sleep

hoe lang heb je het geprobeerd dan?

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24

Ik heb 2 avonden geprobeerd dan lukte het en kon ik mijn ogen niet dicht houden en daarna kon ik steeds niet slapen. neutral

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Rafskeman schreef:
Ik heb 2 avonden geprobeerd dan lukte het en kon ik mijn ogen niet dicht houden en daarna kon ik steeds niet slapen. neutral

Na 2 keer opgeven vind ik al snel hoor! :D Maar je hebt tot nu toe nog geen lucide dromen gehad?
Anders zou ik een combinatie van MILD en RC's doen. Dat werkt meestal wat makkelijker.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24

Ik heb pas 1x een lucide droom gehad en die had ik gekregen doordat ik iets opvallends zag.confused
Maar ik zal vanavond nog wel 1x proberen maarja

back to top
mickey
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-11-2010
LDs: 1

Footprints schreef:
Ik was er vanavond zo dichtbij! het is alleen niet gelukt...

Ik kreeg vanavond heel erg snel HI, en ik merkte na een tijdje dat het hielp om van die beelden een soort verhaal te maken. De beelden werden steeds echter, ik kon al het gras voelen waar ik op liep enzo. Ik kwam alleen niet helemaal in de droom, ik voelde de hele tijd mijn echte lichaam nog..
Na een tijdje was ik gewoon weer klaarwakker, en toen heb ik WILD niet meer geprobeerd (ben in slaap gevallen)

Ik merkte dat ik, tijdens het WILDen, soms met vlagen helemaal in mijn droom zat. Echter, op de momenten waarop ik in mijn droom zat gebeurde er iets waardoor ik weer wakkerder werd (bijv. kriebel aan mijn kleine teen, kramp in nek, etc).
Iemand een goede manier om dat 'obstakel' te ontwijken?

Heel erg herkenbaar. Ik heb geen moeite om beelden te zien vlak voordat ik in slaap val (dit heb ik al jaren, vooral als ik heel erg moe ben komen ze al heel snel) , maar het lukt me nog steeds niet om er ook 'bewust' bij te blijven en zo in de droom te komen.
Een verhaal ervan maken? Dat zal ik ook eens proberen!

back to top
Footprints
LD4all lid
LD4all lid
29
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2008  Reageer met quote

Ja, dat bedacht ik me op eens toen ik in bed lag, met al die onsamenhangende beelden in mijn hoofd smile Ik denk dat het best kan helpen, je blijft er bewuster door en je mengt je ook meer in je droom.

Ik weet alleen niet helemaal goed of het helpt, want ik kreeg geen echte LD :/

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: