EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic V

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 21-9-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 11 Mrt, 2008  Reageer met quote

Gefeliciteerd met je WILD ervaring wink5 Lijkt me ook heel stoer om het een keer voor mekaar te krijgen.

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Za 29 Mrt, 2008  Reageer met quote

Gisterenavond ging ik WILD uitproberen. Maar om half drie 's nachts heb ik het opgegeven. *geeuw* Vanavond probeer ik het nog eens.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Hoe weet je eigenlijk bij WILD (en VILD eigenlijk ook) dat het niet je inbeelding is die werkt ipv echt lucide dromen?
Bij een visualisatie kan ik opeens naar een kamer gaan en op die klok gaan kijken en hopen dat de klok niet werkt.(en omdat mijn onderbewustzijn niet wilt dat die klok werkt, veel kans dat die klok dus ook degelijk niet zal werken!) In een lucide droom kan ik ook naar een kamer gaan en de klok bekijken.

Hoe kunnen jullie weten, als je via MILD of VILD lucide gaat dromen, vanaf wanneer wéét je dat het een droom is en niet slechts je verbeelding?

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
27

Een droom lijkt wel echter als je verbeelding. smile Bij mij althans.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Darleen_J schreef:

heb je ooit wel eens een dagdroom gehad met muziek? Op het moment dat je er weer uit stapt leek het net alsof je echt muziek hoorde. Verbeelding kan dus ook levensecht zijn.
Maar een verbeelding maakt meer gebruik van logica. Die is in dromen vaak ver te zoeken. En je voelt je in je droom ook helemaal 1 met je karakter. Je bezielt je droomlichaam. Iets dat bij verbeelding nog wat oppervlakkiger is.

Ik heb 1 WILD ervaring gehad en ik "koos" echt om de droom in te stappen. Ik blijf het een moeilijke techniek vinden. Je moet in een bepaalde trance zitten wil het lukken...

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ik heb wel ervaring met trance maar das toch helemaal anders dan lucide dromen? Als ik kijk naar mijn trance en lucide ervaringen..
Maar de grens tussen verbeelding en ''droomwereld'' lijkt me nog steeds vaag... vandaar ik dus beetje twijfel aan WILD colgate (en aan VILD)

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
27

Pseudos schreef:
Darleen_J schreef:

heb je ooit wel eens een dagdroom gehad met muziek? Op het moment dat je er weer uit stapt leek het net alsof je echt muziek hoorde. Verbeelding kan dus ook levensecht zijn.

Soms hoor ik muziek in een dagdroom, ja. Lijkt ook wel echt. Maar ooit hoorde ik ook eens een liedje in een LD, en het lied klonk daar tien keer echter als toen ik het mij gewoon inbeeldde.

back to top
Harrebar
In dromende voort.
LD4all lid
26
Laatst gezien: 30-8-2015
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mrt, 2008  Reageer met quote

Hallo!
Kan iemand mij helpen?
Ik heb gister WILD geprobeert, maar dat was niet echt een succes.
Want ik wil alvast wennen aan dat horror-scene gedoe..
Ik begon met de ontspannings oefeningen, dat ging prima, ik was goed ontspannen.
En daarna koos ik voor de methode: tellen, 1 - ik droom, 2- ik droom...enz..
Dat ging prima, ik telde rustig en bij ongeveer de 100 begon alles wel een beetje te draaien en bewegen, en ik maar verder en verder tellen.
Tot ongeveer de 465, maar het bleef maar draaien, maar ik zag nog steeds geen wit vlak, of een puntje waarop ik me moest concentreren ofso.
Kan iemand mij helpen?
alvast bedankt!smile

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Zo 30 Mrt, 2008  Reageer met quote

Eergisteren was ik zeker tot de 2000 - ik droom geraakt. :') Maar gisteren viel ik gewoon in slaap toen ik was vergeten te tellen.
Alles draaide ook bij mij, alsof mijn bed rondjes draaide ofzo. Ik zag niet echt een puntje, maar wel overal van die 'lichtjes' die figuurtjes werden als ik mij erop concentreerde. Daarna was ik bijna in mijn droom, maar toen werd ik te enthousiast en lag ik terug in bed. sadblauw

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Vr 11 Apr, 2008  Reageer met quote

Vandaag WILD (succesvol grin ik telde niet eens! :D ik zei tegen mezelf: Als je maar voelt dat je in bed ligt dan is het goed tounge2. Niets draaide echt heel hard, alleen zachtjes, toen de droom begon te verschijnen begon het pas, ik voelde mezelf liggen en ineens begon alles te draaien, uiteindelijk ging het rustiger en zat iik in de droom :D

back to top
Besaider
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-5-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Mei, 2008  Reageer met quote

Hallo ik heb vele WILD topics doorgelezen en heb het nu zelf al 2x geprobeerd en het is een begin. De eerste keer ging vrij goed, vooral omdat ik vrij helder was, helaas begon ik met een WILD terwijl ik daarvoor niet geslapen had, wat dus bijna onmogelijk is om dan WILD te krijgen. Ik kreeg ook geen beelden te zien, alleen maar het achtbaan effect en het gevoel uit me lichaam te werden gezogen. De 2e keer begon snachts/sochtends en daar hetzelfde geval alleen ditmaal kreeg ik een gevoel in een vliegtuig te zitten die opsteeg en even later witte stipjes/vormpjes licht te zien, maar ik werd al snel weer wakker omdat ik vooral niet echt wist wat nu te doen en werd wakker mede door geluiden van buiten (HELAAS!). Ik ga het nu van de week weer proberen (eerst even uitslapen pff) en proberen meer te focussen op de lichtjes (ik las dit in een van de topics hier), heb het gevoel dat het vrij goed gaat en dat ik er bijna ben 8D

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mei, 2008  Reageer met quote

Veel succes allemaal en ik hoop dat het mj ook lukt. Ik ga er mijn wekker voor zetten, want WILD lukt me nooit als ik pas op bed ga. Een kop warme chocomel zal ik ook gelijk drinken.

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Do 08 Mei, 2008  Reageer met quote

Ik ging WILD uitproberen nadat ik al gedroomd had, maar ik vond het te eng en dus ben ik er mee gestopt. Ik deed mijn ogen open en was dus nog wel verlamd. Maar ik wil het nog wel een x proberen, want het lijkt me wel de moeite waard.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

Ik ga me de komende dagen helemaal op WILD storten dus veel slapenlozen nachten voor mij maar het moet me gewoon eens lukken. :D

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Rafskeman schreef:
Ik ga me de komende dagen helemaal op WILD storten dus veel slapenlozen nachten voor mij maar het moet me gewoon eens lukken. :D

Doe het in combinatie met WBTB als daar de mogelijkheid toe hebt.. Dat werkt veel beter wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: