|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
18 |
Berichten: 368 Lid sinds: 17-11-2007 Laatst gezien: 26-11-2012
LDs: ik hoop veel
|
|
Geplaatst: Za 05 Apr, 2008 |
|
|
Ik denk dat net als bij een oobe gaat dat je gewoon uit je lichaam treed in het begin maar ik denk dan ook dan mensen bij een plek komen waar ze horen zoals: strenggelovigen die komen bij alle andere streng gelovigen.
Ze komen dan op de plek waar ze zelf willen zijn en ik hoop ook dat dit na de dood zo is
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2251 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 12-6-2013
LDs:
|
|
Geplaatst: Zo 06 Apr, 2008 |
|
|
| Pseudos schreef: |
.
Stel dat we ECHT stoppen met bestaan. Onze geest en herinneringen verdwijnen. Ons zelfbewustzijn is weg. Als we daar 100% zeker van zijn. Wat is dan nog het doel van leven? En waarom hebben we zo'n ongelofelijke drang om te overleven? |
Simpel, als we geen drang om te overleven hadden bestonden we niet Tijdens de evolutie zijn de diersoorten die geen overlevingsdrang hadden uitgestorven. Deze deden namelijk geen moeite om te overleven en konden zich minder goed voorplanten.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: veel
|
| :) |
|
|
| Ansie schreef: |
|
Ik heb de drang om te leven juist om dat er niks is na de dood? Ik wil extra graag van het nu genieten. Het is alles wat ik heb! |
idd
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Helemaal waar,
pluk de dag, het kan zomaar de laatste zijn.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
16
|
LDs: 4
|
|
|
|
Je zou het nu kunnen proberen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 08 Apr, 2008 |
|
|
| Ansie schreef: |
| Pseudos schreef: |
.
Stel dat we ECHT stoppen met bestaan. Onze geest en herinneringen verdwijnen. Ons zelfbewustzijn is weg. Als we daar 100% zeker van zijn. Wat is dan nog het doel van leven? En waarom hebben we zo'n ongelofelijke drang om te overleven? |
Simpel, als we geen drang om te overleven hadden bestonden we niet Tijdens de evolutie zijn de diersoorten die geen overlevingsdrang hadden uitgestorven. Deze deden namelijk geen moeite om te overleven en konden zich minder goed voorplanten. |
Het doel van het leven op deze manier bekijken is een beetje een naargeestig oogpunt. Het enige wat we doen is leven in een samenleving van mensen, dieren en dingen die er over een tijdje niet meer zijn. Alles wat we bereiken maakt over een tijdje toch niet zoveel meer uit.
maar je kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken: Je hebt geluk dat je leeft, dat je een bewustzijn hebt. Doe er wat mee!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs: 5
|
|
Geplaatst: Do 10 Apr, 2008 |
|
|
De dood is de overgang van dit leven naar het eeuwige leven.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
16
|
|
|
Geplaatst: Vr 11 Apr, 2008 |
|
|
| Hendrik schreef: |
|
De dood is de overgang van dit leven naar het eeuwige leven. |
Zo kun je het ook bekijken
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
LDs: veel krijgen
|
|
Geplaatst: Ma 14 Apr, 2008 |
|
|
Eigenlijk is alles in deze wereld gebaseerd op herhaling. Dag/nacht, week, maand, jaar, eeuw, eten/poepen. Zelf de kleinste atomen bestaan door steeds opnieuw dezelfde weg af te leggen (trilling). Net zoals geluid en licht. Dan zou ik durven concluderen dat er na de dood opnieuw leven is....
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
19 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 22 Apr, 2008 |
|
|
| Downcast schreef: |
|
Ik geloof er aan de ene kant wel in dat we niet écht doodgaan, maar aan de andere kant lijkt het mij wel zeer onlogisch dat alle doden naar dezelfde dimensie gaan, want uiteindelijk is er gewoon geen plaats meer! Tenzij er een soort van generatiedimensie is. |
nee mischien wel sommige naar de hemel en anderen naar de hel.
Laatst aangepast door dreamthemall op Wo 23 Apr, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
19 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 22 Apr, 2008 |
|
|
| Ambsi schreef: |
Je zou kunnen zeggen dat God er voor de oerknal was, en een oerknal maakte. En misschien is ie ook nog steeds bezig met nieuwe zielen maken  |
ja maar wie heeft god dan gemaakt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
18 |
Berichten: 368 Lid sinds: 17-11-2007 Laatst gezien: 26-11-2012
LDs: ik hoop veel
|
|
Geplaatst: Wo 23 Apr, 2008 |
|
|
| dreamthemall schreef: |
Je zou kunnen zeggen dat God er voor de oerknal was, en een oerknal maakte. En misschien is ie ook nog steeds bezig met nieuwe zielen maken  |
ja maar wie heeft god dan gemaakt |
Tja wat was er eerder het kip of het ei.
En zo kun je nog eeuwen door gaan maar het zullen altijd vragen blijven waar wij niet het antwoord op zullen vinden.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
16
|
|
|
Geplaatst: Wo 23 Apr, 2008 |
|
|
| Rafskeman schreef: |
| dreamthemall schreef: |
ja maar wie heeft god dan gemaakt |
Tja wat was er eerder het kip of het ei.
En zo kun je nog eeuwen door gaan maar het zullen altijd vragen blijven waar wij niet het antwoord op zullen vinden. |
Dat ga ik doen Pseudos heeft het geprobeerd Zonder succes
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
LDs: veel krijgen
|
|
Geplaatst: Do 24 Apr, 2008 |
|
|
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
20 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 13 Apr, 2010 |
|
|
Ik heb ook altijd zo gedacht! Dat dit maar een "proefperiode" is en we zoveel kunnen terug komen naar aarde als we maar willen om meer kennis op te doen. Tot we uiteindelijk rijk zijn van kennis en daar aan de andere kant kunnen blijven. Maar zelfs dan zouden we nog terug mogen komen als we willen.
Ik weet niet of het werkelijk zo is, maar ik geloof er wel in en het zou mooi zijn he!
Mooi geschreven. Precies mijn gedachten maar beter uitgedrukt.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |