EN | NL | FR

[REM-dreamer] Volgende maand koop ik er een!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mei, 2008  Reageer met quote

haha dat lijkt me sterk.

back to top
25
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

Rafskeman schreef:
Whitetiger schreef:
jij bent ons proefkonijn wink5

Ja idd maar mischien wordt hij wel blind met dat ding en komt hij niet meer op Ld4all. eek2 grin
of een epeleptische aalval.

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

Re: [REM-dreamer] Volgende maand koop ik er een!

trybeforeyoudie schreef:
Als ik de REM-dreamer op zet, lukt het dan al meteen om een lucide droom te krijgen? Of moet ik hier meerdere dagen voor wachten?

Het magische intrument/middel om lucide dromen te krijgen bestaat niet. Er bestaan alleen hulpmiddelen. Lucide dromen zul je altijd zelf moeten opwekken, een apparaat kan dat niet voor je doen. Wat de REM-dreamer doet, is jou aanknopingspunten geven voor momenten waarop je lucide kunt worden. Maar je zult niet vanzelf lucide worden als het lampje knippert of het piepje gaat, zo werkt het niet. Je zult jezelf moeten trainen om die signalen te herkennen, om als je een flits ziet of een piepje hoort te denken 'ik droom nu, en ik kan lucide worden'. Dat gaat niet zomaar vanzelf, het is een hulpmiddel en als je jezelf aanleert om dat hulpmiddel te gebruiken, kan het je helpen om lucide te worden. Maar je wordt er niet vanzelf of zonder moeite lucide mee. Het is dus niet te zeggen hoe snel het zal 'werken', het ligt eraan of deze methode bij je past en aan hoeveel moeite je er zelf in steekt.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het voor je werkt, hou ons op de hoogte smile

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

ik vraag me alleen af... als je dan lucide bent geworden door de lichtjes... blijf je daar dan niet last van houden tijdens de rest van de droom? Lijkt me zwaar irritant

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

Er is maar één m,anier om daarachter te komen wink5

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

Experiment. hurray

back to top
25
LDs:

Rafskeman schreef:
Experiment. hurray
ja maar dan moeten er wel genoeg mensen zijn die het risico nemen zo een ding de kopen.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

Nou mij niet gezien. neutral

back to top
25
LDs:

Rafskeman schreef:
Nou mij niet gezien. neutral

nee mij ook nog niet. en als ik het zou willen mocht het denk ik als nog niet van me ouders sadblauw

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

Ik koop het ook niet zonder zekerheid :D

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

dit idee heb je ook op de computer, een programma die na een bepaalde tijd (in te stellen) een piepje laat horen of een zelf gekozen geluid. wanneer je slaapt kun je het in je droom horen en zou het kunnen dat je er in je droom op je reageert. dat is gratis en dit ding kost 137 eurootjes. zou ik eerst de pc uit proberen als ik jou was, maar wie ben ik...

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008  Reageer met quote

Met een piepje uit je pc heb je de kans dat het niet tijdens je REM slaap te horen is. En dan heb je er helemaal niks aan. Dat vind ik ook weer zonde van een draaiende pc...

back to top
omnivarious
lucid-thinker
LD4all lid
29
Laatst gezien: 17-2-2011
LDs: veel

:O

ik geloof persoonlijk niet dat zo'n ding helpt, simpelweg om het feit dat je onderbewustzijn het tegen gaat werken en de flitsen of piepjes "verklaard" als iets dat "echt" gebeurt in de droom.
ik experimenteer vaak met geluiden in dromen met bijv. mijn broertje die tegen me praat, tv of mp3tjes, en telkens geeft mijn onderbewustzijn de geluiden een plaatsje in de droom.
bijv; mijn ouders hadden in RL een nogal luide conversatie met mijn kleine broertje (noem het schreeuwen tounge2) en in de droom was ik met mn familie in de Jumbo (die supermarkt), toen ik het geschreeuw hoorde droomde ik dat mn familie de cassiere zat te beschuldigen voor van alles en nog wat.

anyway, ik denk dat als je jezelf daar niet op traint dat zo'n maskertje weinig tot geen zin heeft en het is zeker geen wondermiddel waar je elke nacht lucide van word...
en als je jezelf al gaat trainen om piepjes en lichtjes te zien als DS, is dit dan niet net zo veel moeite als reguliere LD-technieken??

back to top
25
LDs:

pdznl schreef:
dit idee heb je ook op de computer, een programma die na een bepaalde tijd (in te stellen) een piepje laat horen of een zelf gekozen geluid. wanneer je slaapt kun je het in je droom horen en zou het kunnen dat je er in je droom op je reageert. dat is gratis en dit ding kost 137 eurootjes. zou ik eerst de pc uit proberen als ik jou was, maar wie ben ik...
ja maar dat is dan een geheel andere functie. een remdreamer kan aanvoelen dat je in je remslaap zit door middel van dedectoren en geeft je dan waarschuwingen, maar zo een piepje van je pc daar in tegen zegt dus jammer genoeg helemaal niks over je remslaap. sadblauw

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

ik kan me niet voor stellen hoe zo'n ding kan merken dat je in je REM slaap bent....

Ik denk dat de geluidjes inderdaad een betekenis krijgen in je droom. Zo droomde ik eens dat de piepende wekker ( normaal gesproken heb ik een radiowekker) een alarm van de pc was en dat als ik er niets aan deed de computer zou ontploffen lol tounge2 Na een poosje had ik door dat het de wekker was maar ik kon niet wakker worden echt irritant.

En laatst droomde ik dat het geluid van mijn wekker radio van Marsipulami kwam ( ik heb veel te veel fantasie)

1 Je merkt de signalen in je droom dan is het
A Verwerkt in je droom je hebt er niet zo veel aan.
B Irritant je kan nu wel lucide worden maar merkt dan telkens weer de signalen.

2 Je merkt de signalen niet want ze zijn te zacht of onduidelijk

3 Je wordt er wakker van

Tenminste dit is mijn idee maar goed om zeker te weten of het nou wel of niet werkt zit er niets anders op dan het te proberen. Er zou eigenlijk een proefperiode voor moeten zijn.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: