EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het "doe alsof je al lucide bent"-topic

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 7Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Auteur  Bericht 
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 17-7-2013
LDs: driemiljard

Het "doe alsof je al lucide bent"-topic
BerichtGeplaatst: Zo 01 Jun, 2008  Reageer met quote

Mijn eerste lucide droom jaren geleden kreeg ik door tegen allemaal mensen te zeggen dat ik bezig ben met lucide dromen. Ik kon het toen nog helemaal niet, maar dat zei ik er nooit bij. Ik vertelde erover hoe cool en geweldig het was. Iemand vroeg aan me "dus je gaat dan vannacht slapen en dromen en dan wéet je gewoon dat je droomt?" en ik zei "yup siiw ".
Toen werd ik die nacht dus nog echt lucide ook, gewoon omdat ik een hele dag me gedroeg alsof ik al helemaal ervaring ermee had en dat het heel vanzelfsprekend zou zijn als ik die nacht ook lucide zou dromen.

Daarom dit topic!

In dit topic is het de bedoeling dat je (ook al ben je stiekem nog nooit lucide geweest) post wat je allemaal van plan bent in de lucide droom die je de aankomende nacht gaat krijgen; je bent immers ervaren lucide dromer. Het is niet eens meer de vraag of je lucide gaat dromen. Pfff, dat is al zo vanzelfsprekend! wink
Vertel ook maar gelijk hoe laat je lucide wordt en op welke manier. Jullie zijn namelijk allemaal al zo goed dat je zelfs dát kunt bepalen.

Maar goed, het is in mijn geval zo goed als zeker dat ik ga lucide dromen deze nacht. Eigenlijk al gewoon zodra ik in slaap ben gevallen. Ik ga wel voor de zekerheid een RC doen ook al weet ik het al. Je kunt nooit zeker genoeg zijn. Dan kijk ik even op mijn handen om mijn luciditeit te verhogen en niet wakker te worden. Daarna.. hmm... ik denk dat ik maar even wat ga Spiderman-slingeren. smile

Dit topic is geweldig, maar lang niet zo geweldig als hoe goed en hoe vaak jullie eigenlijk kunnen lucide dromen. Dat is gewoon... wow. eek2

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Chat Mods
Laatst gezien: 1-9-2014
LDs:

Hmm,
Ik doe ook meteen een RC. Dat doe ik namelijk altijd. Ik weet altijd wel dat ik droom, maar ik heb het mijzelf nu eenmaal beloofd. (En ik wil niet dood onderaan mijn raam gevonden worden.) Daarna herinner ik me de Quest. Ik ga mijn grootste angst maar eens opzoeken. Ik ga niet van te voren verzinnen wat het is. Ik zie het vanzelf wel! En ik ga mezelf ermee confronteren. En overwinnen. Mijn krachten zijn namelijk oneindig groot ansie

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
19
Laatst gezien: 15-6-2014
LDs: ik hoop veel

Weetje als ik dadelijk slaap wordt ik gelijk lucide door MILD, en dan vlieg ik eens naar de noordpool en maak ik een leger ijsberen. siiw

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 31-8-2014
LDs: 420

Oooh leuke topic! colgate

Goed, vannacht droom ik.. na een aantal wazige dromen kijk ik naar mijn handen en besef dat ik droom. Ik denk aan de quest. Ik besluit om nogmaals mijn angst te ontmoeten, de zwarte schim die vroeger vaak in mijn nachtmerrie's terug kwam. Ik stap door een deur en daar is het. Ik praat ertegen, ik vraag waar mijn angst vandaan komt, vanwaar mijn beperkingen komen en ik krijg antwoord. Nadien sluit ik er vrede mee, ik accepteer het en de schim verdwijnt. Ik wrijf in mijn handen om lucide te blijven en stap terug door de deur, ik kom terecht bij een schommel...

(en daarna zie ik wel colgate)

back to top
Harrebar
In dromende voort.
LD4all lid
21
Laatst gezien: 19-10-2010
LDs: 4

Weetje ik ga vanavond lekker in mijn droom mijn meisje beminnen.. shy2

back to top
B.
^_^
LD4all lid
23
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs: 20

Vannacht ga ik weer lucide dromen, net als gisternacht. In m'n droom ga ik dingen eten en muziek maken. Ook doe ik de quest van deze maand nog even.

back to top
Kikkie
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 29-4-2013
LDs:

Vannacht krijg ik een zeer lucide droom waarin ik weet wat ik wil gaan doen en dat ook doe: mijn gids ontmoeten. Ik sta voor een deur. Achter die deur zal mijn gids zijn. Ik open de deur en... ik zie wel wat er gebeurt!

Ik neem me al een hele tijd voor om mijn gids te ontmoeten, maar elke keer als ik een LD heb ben ik vergeten dat ik dit wil en ga dan maar weer vliegen. Vannacht gaat het lukken en ik onthoud deze droom ook. Ook gaat het me lukken om zo lang als ik wil in deze droom te blijven.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

Ik moet wakker worden, maar heb geen zin. Ik hoor de wekker afgaan, maar zit nog midden in mijn droom. Ik ben heel erg helder van geest. Ik werd lucide toen ik merkte dat ik aan het duiken was. Ik was er zo zeker van dat het een droom was dat ik meteen mijn uitrusting weg dacht.
Als een dolfijn vloog ik door het water. Heel erg snel. Toen ging ik maar op zoek naar land. Terwijl ik omhoog ging in het water kwam ik aan op het strand. Het Eiland van marloes! :D Ik vloog naar het klooster wat hoog in de bergen lag. Daar stond ik voor een meester. Hij vroeg wat ik wilde leren.
Ik antwoorde: "mezelf splitsen" Vanaf dat moment deelde eerst mijn lichaam waardoor ik geforceerd mijn hersen helften los moest laten. bepaalde functies kon ik met het ene lichaam niet meer zo goed en andere functies met het andere lichaam niet meer. Het was heel bizar om mezelf tegelijkertijd te zien. Een continue dejavu.
Toen moest ik van de meester leren om te denken als een collectief. Toen begonnen de neurotische puzzelstukjes op zn plaats te vallen. Ik maakte in beide lichamen weer nieuwe verbindingen in het brein. Ik dacht als collectief en beheerste beide lichamen volledig. Ik begon mezelf weer te splitsen.
Toen vond ik het wel leuk om het LD feest op te zoeken met 8x mijzelf! :D

back to top
21
Laatst gezien: 21-9-2012
LDs:

ik stap mijn bed uit en zie een bijl in de kamer staan ik denk hoek komt ie daar,verek ik droom!! dan pak ik de bijl en merk ik dat ik hem kan veranderen in allerlij moord/martel wapens daarna ga ga ik de psygopaat uithangen en iedereen die ik niet mag vermoorden/verminken grin devil

Laatst aangepast door dreamthemall op Zo 01 Jun, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

Dit is een slim topic! Als je deze verhaaltjes schrijft ben je jezelf al aan het incuberen. Waardoor de kans groter wordt dat je het ook zult dromen. wink5 Dus zorg dat je verhaaltjes zo gedetailleerd mogelijk zijn wink5

back to top
omnivarious
lucid-thinker
LD4all lid
24
Laatst gezien: 17-2-2011
LDs: veel

:OOO
BerichtGeplaatst: Ma 02 Jun, 2008  Reageer met quote

ik ga vanavond mild doen, en als ik na een paar vage dromen in mijn langste rem-cyclus zit merk ik ineens dat ik droom.
eerst maar eens de luciditeit verhogen; ik draai wat rondjes en ben super helder.
dan maar eens de dc's er van overtuigen dat ik droom en dat zij allemaal nep zijn, de dc's lachen er een beetje dom om en zwijgen verder...
dan bewijs ik het door een stuk de lucht in te zweven en pyrokinese te beoefenen
ik maak grote zigzag patronen van felrood vuur in de lucht en straal die naar gebouwen toe.
dan ga ik de quest maar eens proberen.
aangezien hoogte mijn ergste(/enige?) angst is teleporteer ik mezelf naar het hoogste punt van de martinitoren in groningen.

ik kijk naar beneden en bedenk me dat het helemaal niet zo erg is, alleen een beetje koud hierboven...
ik zie een paar mensen uit mn vriendengroep onder de toren zitten (martinikerkhof ^^ yay)
ik duik van de toren af omdat ik immers toch kan vliegen en met een sierlijke boog vlieg ik naar martinikerkhof om de rest van de droom mijn vrienden te transformeren in een dier naar hun keuze dan verander ik zelf in een donkergrijze wolf en gaan we met zn allen de stad onveilig maken ^^

back to top
B.
^_^
LD4all lid
23
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs: 20

Tijdens het dromen word ik lucide en ga ik weer naar het zwembad toe, net als in m'n vorrige LD. Ik word lucide omdat iedereen om me heen vertelt dat het een droom is en dat het tijd is om lol te gaan maken. Bij het zwembad ga ik allemaal leuke dingen doen. Je kan er zwemmen, vliegen over het water, surfen, van een 100m hoge duikplank (en dan natuurlijk de moeilijkste salto's en schroeven uitvoeren), chillen langs de kant, etc.

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-5-2013
LDs: Een paar

Leuk topic grin Hier kan ik lekker opscheppen over hoe goed ik natuurlijk ben siiw
Voordat ik ga slapen zeg ik vol overtuiging tegen mezelf 'ik ga lucide dromen'. Dit kan natuurlijk ook niet anders, want ik word iedere nacht wel even kort lucide. Dan zet ik mijn slaapmasker op (omdat het zo licht is in mijn kamer) en val ik in slaap.
Plotseling bevind ik mij op school. Nikki is erbij, maar ik merk dat ik geen broek aanheb. Dat is vreemd, ik kijk naar m'n handen. Er zit een vreemde groen/blauwe waas omheen en er is een zesde vinger bijgegroeid. Ik droom! Even in m'n handen wrijven om de helderheid te verhogen. Ik twijfel: naakt gaan rondrennen, of gaan vliegen? Aangezien ik Nikki beloofd heb met haar te gaan vliegen, trek ik haar mee door het raam spring de lucht in.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 31-8-2014
LDs: 420

(Aangezien mijn vorige poging mislukt is, probeer ik nogmaals.)

Ik ga op tijd naar bed en slaap eerst de nodige uren slaap, daarna droom ik:

ik kijk naar mijn handen. Ik besef dat ik droom. De quest komt bij me op en ik besluit om deze quest eens uit te proberen, ik ga mijn angst zoeken.Ik kom terecht in een ruimte waar het erg stil en tamelijk donker is, gelukkig weet ik mijn verlamming en slecht zicht te bedwingen, waardoor ik genoeg helder kan zien en vooruit kan gaan. Ik zie mensen om me heen en de zwarte schim uit mijn nachtmerrie's. Aangezien de zwarte schim niet kan praten, dienen de personen als medium die mijn vragen beantwoord. Ik vraag hen hoe ik aan die verlamming kom, het slecht zien en hoe de zwarte schim ontstaan is. Ze geven me antwoord en ik besef waar mijn angst vandaan komt. Daarna ga ik ermee in confrontatie.. ik vecht niet want ik weet dat dit nutteloos is, dus blijf ik rustig en accepteer het.. ik zeg het dat ik het zal loslaten en dat het mag vertrekken. Maar voordat het vertrekt, laat het me een geschenk na, ik ben er blij om.
Ik wrijf in mijn handen om in de droom te blijven en stap door een deur waardoor ik terecht kom bij een schommel...

back to top
BaXiess
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 8-9-2009
LDs: 4

Okeej laat mij dit ook eens proberen tounge2

Ik loop door de ingang van men school. Maar alle muren binnenin zijn verdwenen. Ik besef dat ik droom en doe voor de zekerheid nog de RC door men neus dicht te houden maar toch in te ademen met men neus. Ik kan gewoon nog ademen waarop ik nu zeker weet dat ik droom, dit wetende vlieg ik door het dak naar buiten omdat ik vliegen toch al zo vaak gedaan heb. Al vliegend zie ik men vrienden en ga ik naar hun toe. Ik pak er 2 bij de handen vast en trek ze mee naar boven. De lucht is perfect blauw met een stralende zon en men vrienden bedanken me voor het geweldige uitzicht. Daarna laat ik ze zelf vliegen omdat zij dat nu ook kunnen en ga ik verder met dromen... ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 7Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.