EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic V

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Do 08 Mei, 2008  Reageer met quote

Pseudos schreef:
Rafskeman schreef:
Ik ga me de komende dagen helemaal op WILD storten dus veel slapenlozen nachten voor mij maar het moet me gewoon eens lukken. :D

Doe het in combinatie met WBTB als daar de mogelijkheid toe hebt.. Dat werkt veel beter wink5

Jaah dat zal nog wel lukken ga ik zeker doen. ^^

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Za 21 Jun, 2008  Reageer met quote

Vannacht doe ik weer wild tounge2

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Jun, 2008  Reageer met quote

Zonder hoofdletters komt dat nogal grappig over Marloes :D
Maar veel succes! ^^

back to top
Arreslee
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-7-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jun, 2008  Reageer met quote

Hey WILD'ers (ok, dit begint meteen al fout )

Ik ben nieuw hier (zie voorsteltopic) en heb daarstraks geprobeerd te WILD'en. Aangezien een heleboel mensen het lastig vinden verwachtte ik niet veel. De eerste keer dat ik begon met tellen (1 ik droom, 2 ik droom etc.) kwam ik er rond de 60 tellen achter dat er nog een kauwgom in mijn mond zat en kon ik weer opnieuw beginnen. lachgroen De tweede keer was ik bij 40 tellen en ipv rood (wat je ziet als je je ogen dichtdoet terwijl het licht is) werd alles wit in een flits. Ik kreeg tintelende gevoelens en voelde kleine stuiptrekkingen in verschillende spieren. Toen ben ik opgehouden omdat ik het wel mooi genoeg vond voor een eerste keer, mijn hard begon sneller te kloppen (opwinding ofzo) en ik werd afgeleid door allerlei geluiden.
Ik vond dit wel een heftige ervaring (omdat ik nog nooit een lucide droom heb gehad en pas een twee dagen van dit hele 'wereldje' afweet).

Was dit een succesvol begin van WILD? eh

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jun, 2008  Reageer met quote

-sluipt topic in-
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik volgens mij al bijna ergens in een slaapfase zit en dan opeens wakker schrik. Op zo'n moment lijkt het net alsof ik alleen uit gedachten besta en langzaam komt het gevoel dat ik mijn armen en benen kan bewegen weer terug.
Is dit... WILD? Zo ja, dan vind ik het maar eng. Overdag denk ik altijd "Volgende keer maar eens proberen in een droom te komen.", maar zodra het weer gebeurt, word ik weer angstig en wil ik het liefst gewoon in slaap vallen.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 18-9-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Di 24 Jun, 2008  Reageer met quote

Dat is toch slaapverlamming? Mijn ervaring met WILD zegt me dat het gewoon een overgang is van gedachtes naar een droom.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 24 Jun, 2008  Reageer met quote

Hmm...
Het voelt een beetje alsof iets mijn geest door m'n hoofd naar buiten probeert te trekken ofzo... Ik vind het niet bepaald prettig neutral

back to top
Oneironaut
Fortunafortesadiuvat
LD4all lid
Laatst gezien: 17-3-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jun, 2008  Reageer met quote

Ik heb een vraagje over WILD.
Het Lucide Dromen gaat me goed af nu, alleen dan uitsluitend DILD. Nu vind ik dat verder geen probleem en heb ook niet echt de drang een andere methode te doen, maar misschien leidt het tot nieuwe ervaringen. Anyway zo nu en dan probeer ik WILD en dat wil dan vaak ook nog wel lukken. Het enige punt waar ik mee zit is de 'droomopbouw'. Wanneer ik namelijk gewoon Lucide droom (dus DILD), heb ik al een hele setting om mij heen (die ik dan vervolgens evt. verander). Maar bij WILD begin ik altijd vanaf 0, in een soort void. Ik probeer dan een omgeving te creëren, maar deze blijft nogal leeg en donker. Ik kan wel wat losse voorwerpen plaatsen, maar echt een setting (strand, bergen) etc. dat lukt me niet. 't Is dus niet dat ik te weinig controle heb, maar dat ik op de een of andere manier geen samenhangende interessante en gedetailleerde omgeving kan opbouwen. Plus een onverwachte setting zit er natuurlijk ook niet in op deze manier.
Iemand tips/ervaringen?

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 26 Jun, 2008  Reageer met quote

Je zou een deur kunnen creëren, en daardoor naar de setting gaan die je wilt... Maar dan heb je natuurlijk nog geen onverwachte.

back to top
AniCator
Vriend
LD4all lid
27
Laatst gezien: 30-11-2009
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug, 2008  Reageer met quote

Dit is mijn eerste post op dit forum.

Hallo allemaal,

Ik ben naar mijn ervaring al tientallen keren ongeloofelijk dichtbij een LD gekomen door middel van WILD. Ik lig dan meestal met mijn hoofd onder mijn kussen (dat werkt voor mij goed, waarschijnlijk niet voor jullie tounge1) .
Ik krijg het enge gevoel dat mijn lichaam het soort van begeeft dat aan de ene kant ongelooflijk griezelig is en aan de andere kant zo heerlijk. Het probleem is dat ik er op een bepaald moment gewoon stil lig en afwacht. Op een bepaald moment verlies ik mijn geduld en begin ik weer te bewegen. Ik merk telkens dat ik compleet ontspannen was. Maar mijn vraag is nu, hoe ga ik nu eindelijk die lucide droom instappen? Het is alsof ik sta te popelen om die 'deur' binnen te stappen maar dat het probleem is dat die deur op slot zit.

Ik ben ongelooflijk goed in het herinneren van mijn dromen (excl. LD's) . Ik kan ze bijna altijd terughalen. Ik hou helaas geen droomdagboek bij, wel geprobeerd maar ik vond het niet leuk om het op te schrijven. Zou ongeduld op het gebied van dromen een probleem zijn in mijn geval.
Vaak word ik ook half-lucide in mijn gewone dromen. Dan staat mijn droom plotseling stil en zit ik de hele tijd te denken hoe hij eigenlijk verdergaat. Achteraf merk ik dat ik dan dat ik toen de kans had moeten grijpen.

Wil je nog een vage ervaring horen (gisteravond gedroomt):
    Er zat een lekker ding in mijn oog te porren met haar tong eh (best wel lekker 8D ) en toen stond mijn droom plotseling stil want ik zat te denken hoe de droom verder zou gaan. Ze hield op met haar tong mijn oogleden te likken en we gingen wat anders doen. (normaal droom ik dit niet, is wel leuk maar ik heb nogal strenge ouders en tja.... ze kunnen er niet achter komen tounge2 ... wat houd me tegen!? :D )

Terug naar het WILD probleem. Ik kom in de buurt maar hoe maak ik die 'deur' zogezegd OPEN?

- AniCator (voor de dromers, Christiaan)

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Zelf lukt het mij ook nooit om die deur open te krijgen. Daarom beeld ik me tegenwoordig gewoon steeds in dat die deur niet meer bestaat et voila, het werkt een stuk beter. ^^

Tegenwoordig zijn mijn WILDs ook heel anders dan ik ze eerst wilde doen. Ik ben moe, lig ontsnappen en begin te tellen: "1, ik droom, 2, ik droom, 3, ik droom... goh ik vraag me af of morgen de winkel wel open zijn, misschien moet ik-- wacht, doortellen, 4, ik droom, 5, ik droom" Dit gebeurt heel vaak: ik ga aan iets anders denken. Heel erg vind ik dit niet meer. Meestal, als ik ergens rond de 60 ben, betrap ik mezelf /alweer/ op het aan iets anders denken, maar... wacht.. ik zou nooit aan zoiets denken... Koelkasten? Zombies? Waarom lijken de gedachtes zo echt? Dit kan niet anders: ik droom!

Helaas, als ik het wil gaan gillen, schrik ik altijd wakker. ):

back to top
AniCator
Vriend
LD4all lid
27

Ik kom echt heel dicht bij een lucide droom denk ik. Dat van die deur was maar symbolisch bedoelt want ik beeld me niet letterlijk een deur in.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ook veel andere problemen als ik wil gaan dromen.
Voorbeelden: Vannacht ging mijn neus jeuken terwijl ik lag te ontspannen, normaal gebeurt dat nooit maar het gebeurt wel als ik daar lig te ontspannen. neutral
Ik lag er heel lang stil ik gok op 15 á 20 minuten, ontspannen. Maar op een bepaald moment wilde ik me weer bewegen. Ik vond het irritant om zo ontspannen te zijn. Ik heb wel weer gedroomd. tounge1 Ik droomde over Matt Damon (??), ik had voor het slapen Ocean's Eleven gekeken. Hij blijft leuk. tounge1

Ik zat in een soort van tankstation met snackbar en motel. Ik had kunnen weten dat ik droomde want ik kwam Matt Damon tegen. Hij was een mengelmoes van de personages die hij gespeeld had in films (die ik gezien had). Dus hij was zogezegd een mix van Jason Bourne, Linus Caldwell en Wilhelm Grimm. Ik vroeg hem dingen, alsof hij als acteur ook zo deed. Hij was heel zenuwachtig. Verder is het allemaal nog maar vaag.

- AniCator

PS: Hey nog een 16-jarige. tounge2

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

Ha, ik nam dat van die deur wat te letterlijk, zie ik nu. ^^; Dat komt denk ik omdat ik zelf altijd probeerde een deur in te beelden, en als ik erdoorheen kon lopen wist ik dat ik droomde. x3

back to top
AniCator
Vriend
LD4all lid
27

Ik snap niet waarom ik zo ongeduldig ben als ik eenmaal ontspannen ben.

back to top
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 24-12-2009
LDs: (0)

BerichtGeplaatst: Do 21 Aug, 2008  Reageer met quote

ik deed gister ook WILD terwijl ik nog nooit een LD gehad heb. maar ik heb denk ik een talent voor WILD, want ik kan heel goed mezelf wakker houden en ik voel mijn lichaam ook helemaal wegzakken. maaar dan als het dan eindelijk begint te suizen enzo wordt ik echt bang en doe ik mijn ogen open....

echt iiritant ik denk echt dat er iets gebeurt ofzo en dan durf ik niet meer neutral

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: