EN | NL | FR

Is dit normaal?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Lores Maltanar
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 20-11-2008
LDs: 1

Is dit normaal?
BerichtGeplaatst: Za 16 Aug, 2008  Reageer met quote

Sinds ik de twee avonden geleden mijn eerste LD heb gehad heb ik de nacht daarna alles geprobeerd om er nog een te krijgen. Gemediteerd, inspirerende muziek geluisterd van Muse (tip!) enzo. Maar op een gegeven moment gebeurde er iets heel vreemds.

Ik had van iemand gelezen dat deze het gevoel krijgt van naar beneden zakken tijdens het krijgen van een LD. Ik probeer dus, op mijn rug liggend, door mijn kussen heen te kijken (expirimenteel...)

Nadat ik dat een halve minuut ofzo heb gedaan gebeurd er iets heel vreemds... mijn oogleden leken te vibreren en mijn mond open te vallen (dit is een forum, ik ken jullie niet, dus vertel maar wat er is gebeurd hoe dom het ook klinkt).

Ik dacht dus: Dit is het! Vooral toen de kamer rond leek te draaien en ik een raar gevoel in mijn maag kreeg... toen was het zo snel als het gekomen was opgehouden en deed ik meteen een RC... twee keer dezelfde tijd. Geknepen, geprobeerd te vliegen... nee, nog steeds in Real Life.

Is dit een fase van in een LC komen? Wat gebeurde er, en waarom was ik op het einde nog gewoon hier?

Ik hoop graag een antwoord te ontvangen.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Aug, 2008  Reageer met quote

Dit zelfde gevoel heb ik vaak als ik ga mediteren, ik denk dat het is dat je gewoon je geest tot rust voelt komen. Je bloedsomloop wordt rustiger, je gedachten, alles. En dat in behoorlijk rap tempo. Ik heb wel eens een boek gelezen dat hete 'open je derde oog'. Nou heb ik nog steeds behoorlijk twijfels ofzo iets bestaat, maar wat ze wel zeiden is 'je voel t een soort trilling (dit is dat je derde oog zich opend)'. Nou lijkt het mij persoonlijk ver overtrokken om deze trilling aan een derde oog toe te schrijven, maar ik denk wel dat meer mensen die diepere innerelijk rust bereiken door bijvoorbeeld meditatie of je bewust worden dat je in slaap valt. Dat de meeste van die mensen zo'n soort gevoel ervaren.

back to top
DutchThor
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Okt, 2008  Reageer met quote

Hallo Lores,

de ervaring die gehad je gehad hebt is niet vreemd. het heeft niks met het openen van je derde oog te maken zoals de schrijver hiervoor zegt. Het heeft wel te maken met de overgang van van waken naar slapen. Het is zelfs zo dat mensen die een wild doen dit ervaren.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 30 Okt, 2008  Reageer met quote

@DutchThor
Je hebt mijn bericht hierboven iets verkeerd gelezen. Ik geef er namelijk al in aan dat ik zelf niet in het bestaan van een derde oog geloof. Echter is het wel zo dat mensen die er wel in geloven ook vaak mediteren en deze mensen beschreven in dat boek hetzelfde gevoel.
Daaruit kun je dus concluderen dat meer mensen die mediteren een dergelijke ervaring hebben en dat het dus doodnormaal is.

back to top
RizzO
walking nightmare
LD4all lid
RizzO heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Laatst gezien: 18-7-2016
LDs: veel

Re: Is dit normaal?
BerichtGeplaatst: Vr 31 Okt, 2008  Reageer met quote

Lores Maltanar schreef:

Nadat ik dat een halve minuut ofzo heb gedaan gebeurd er iets heel vreemds... mijn oogleden leken te vibreren en mijn mond open te vallen (dit is een forum, ik ken jullie niet, dus vertel maar wat er is gebeurd hoe dom het ook klinkt).

dat ken ik ja, die trillingen met je oogleden.
vaak heb ik ook het gevoel dat t meer komt van spiertrekjes door spanning, dan van mijn ogen zelf en hoemeer ik er op concentreer hoe heftiger het voelt.
btw goeie band muse ^^

back to top
DutchThor
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 06 Nov, 2008  Reageer met quote

Dat trillen van de oogleden bij meditatie en WILD, zijn niet echt las ik zonet. Het schijnt, volgens het boek van La berge, zo te zijn dat de trilling van de oogleden in het echt niet gebeurt en niet te zien zijn. Het schijnt dat de trilling van je oogleden het begin is van de overgang van je wakende naar je slapende lichaam.

Hetzelfde kan gebeuren met het gevoel zwaar te worden of het op neer bewegen van je benen en armen. Ook dit gebeurt in het echt niet omdat je al je slaap verlamming bent binnengegaan.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: