EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

De beste manier om te slapen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
21
Laatst gezien: 5-11-2014
LDs: Een paar

De beste manier om te slapen
BerichtGeplaatst: Zo 09 Nov, 2008  Reageer met quote

Jaa, de titel zegt het eigenlijk al ^^ Wat is de beste manier om te slapen? Hoe laat moet je naar bed en wat voor andere dingen doe je om ervoor te zorgen dat je zo goed mogelijk slaapt?

- Gemiddelde van 8 uur
- Niet teveel eten voordat je gaat slapen
- Geen spannende films kijken
- Proberen om altijd rond dezelfde tijd naar bed te gaan (je lichaam raakt dan gewend aan de regelmaat, geloof ik)

Wat nog meer?
Ik was zomaar even nieuwsgierig, ook omdat ik de laatste tijd een soort van chronisch slaaptekort heb.

back to top
Vipo
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 30-12-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov, 2008  Reageer met quote

Probeer eens melatonine te slikken voor het slapen gaan.

Ik had ook altijd problemen met slaaptekort, maar sinds ik melatonine slik gaat dat de goede kant op. Ook zijn m'n dromen vaak intenser, wat ook zo een nadelige kant heeft. De dromen zijn vaak zˇ intens, dat ik echt niet doorheb dat ik droom. Maar als ik bewust word in een droom, dan wordt het een geweldig intense lucide ervaring.

Het doet me denken aan de keer dat ik m'n moeder eens melatonine had aangeraden. Zij kamp(te) ook met slaapproblemen. De nacht nadat ze melatonine gebruikt had, sliep ze zeer goed. Echter, dat ging wel gepaard met hevige dromen. Zulke 'erge' dromen, dat ze liever geen melatonine meer slikte. Iets waar wij ons voordeel uit kunnen halen, imo.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 31-5-2014
LDs:

Niet meteen aan de pillen!?!?!
Regelmaat inderdaad.
zelfde tijd naar bed en opstaan (niet meer dan een uur verschil)ook in het weekeind.
een uur voor het slapen gaan geen tv, computer of lezen.
Bewust de dag afbouwen, ontspanningsoefening bijvoorbeeld.
geen cafeine, of alcohol.
niet te laat eten, maar ook niet met honger naar bed.
koele slaapkamer, goed doorgelucht.
nooit liggend (bv op de bank)tv kijken, want dan associeerd je lichaam een liggende houding met een actieve bezigheid, en als je dan gaat slapen denkt je lichaam als je gaat liggen dat er wat actiefs gaat gebeuren.
niet piekeren in bed, en anders een pieker-kwartier (niet langer) inlassen voor je gaat slapen.
niet laat op de avond sporten.
zo min mogelijk in je slaapkamer zetten.
meer tips heb ik even niet. Ik heb zelf een chronische slaapstoornis en deze tips komen van de slaapkliniek ik hoop dat je er wat aan hebt. wink
succes groetjes twin

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
21

Hehe, mijn chronische slaaptekort moet je niet te serieus nemen ^^ Ik zei het meer als een grapje, omdat ik vaak tot laat in de avond nog ergens mee bezig ben en vervolgens als een soort zombie op school kom.
Dat piekerkwartier is wel een goed idee, maar waarom zo min mogelijk in je kamer zetten? Zodat je niet afgeleid wordt?

back to top
50
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

Zelf denk ik dat twin bedoelt, zo min mogelijk dingen waarmee je werkt op je slaapkamer zetten. Want dan ga je je slaapkamer met werken associŰren, in plaats van slapen.

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
21

Oooh zo :D
Aan de andere kant helpt het dan vast als je schilderijen van bedden op gaat hangen
Ik heb 's ergens gelezen dat als je ergens moet studeren, je die plaats beter een rustige kleur zoals donkerblauw kan verven. Geldt dat ook voor slapen?

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
23
Laatst gezien: 8-12-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Nov, 2008  Reageer met quote

@ Ambsi:
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar volgens mij maakt kleur weinig uit als je gaat slapen. Als het nacht is namelijk, is het ook vrij donker, en dan zie je kleuren veel minder.

Ik heb nog een paar tips om in slaap te vallen.

1. Zorg dat je op een dag druk bezig bent, zodat je s'avonds moe bent.
2. Niet stressen, daardoor val je moeilijk in slaap, probeer gewoon aan leuke dingen te denken. Dat is wat ik altijd doe.
3. Ga op bed liggen en luister naar muziek terwijl je je ogen sluit.

Hopelijk hebben jullie er wat aan smile.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 31-5-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Nov, 2008  Reageer met quote

Dartsum had me idd goed begrepen, niks wat je met activiteit kunt associeren.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
38
Researchers
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Do 13 Nov, 2008  Reageer met quote

om te voorkomen dat je gaat piekeren in bed kun je ook proberen ouderwets schaapjes te tellen, eigenlijk kan je gewoon tellen, en wel rustig tellen niet ratelen zeg maar, dat voorkomt dat je gedachten continue afleiden. Als je toch heel vaak afdwaalt en in piekeren vervalt kun je proberen vanaf 1000 terug te tellen dat vergt net iets meer concentratie om te voorkomen dat je gaat piekeren, vaak dwaal je dan wel af met je gedachten, maar regelmatig denk je dan o nee, tellen, en dan ga je gewoon verder vanaf het moment waarvan je denkt dat je gebleven was.

Mij helpt het als ik niet kan slapen door piekeren, verder heb ik absoluut geen inslaap probleem, ik zit meer met het probleem hoe blijf ik wakker

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.