EN | NL | FR

het GROTE RC Topic Deel II

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug, 2008  Reageer met quote

Iehl overspannen Eng met dat bloed. Raar dat je van sommige absurde dingen toch niet lucide wordt.

Ikzelf gebruik eigenlijk nooit RC's ik weet dat ik droom en twijfel er dan ook niet aan. Vroeger prikte ik wel eens met een nagel in mijn arm, om te voelen of het pijn deed.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 18-10-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 22 Sep, 2008  Reageer met quote

Ik gebruik bijna nooit een RC. Ik heb ook wel eens een DC gevraagd of ik droomde, maar die beweerde inderdaad glashard dat ik niet droomde (met zo'n vreemd lachje) Klokken werken weleens (tijd verspringt heel raar).Of het is ineens midden in de nacht terwijl ik net naar de wc ben geweest en ik weet dat het ver in de ochtend is. Maar meestal heb ik het ineens gewoon door. Maar mezelf pijn doen heeft geen zin, want in een LD voel ik hetzelfde als wanneer ik wakker ben.

back to top
Whitetiger
LD4all lid
LD4all lid
Whitetiger heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 9-8-2011

BerichtGeplaatst: Di 23 Sep, 2008  Reageer met quote

Bij mij werkt het ook niet altijd. Laatst ben ik gewoon met een DC gaan praten in een zeer realistische droom. Door de rare reacties wist ik dat ik droomde.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Di 23 Sep, 2008  Reageer met quote

Bij mij werkt het spiegel-checken nog steeds niet. Pas stond ik voor een spiegel in mijn droom voor een RC, waarna ik mijn gestalte zag knipperen en veranderen in een ander persoon, en toen weer terug naar mij. Vond ik compleet normaal!
Grrr...

Dat met de klok werkt ook niet. Elke keer denk ik in de droom "O, die klokken hier zijn vast kapot." -_-;

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Wo 19 Nov, 2008  Reageer met quote

Wonen jullie in Limburg? Nee? Wat jammer :O

Wij hebben namelijk het Limburgs Dagblad.. smile

back to top
Yorre
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-4-2009
LDs: 5(hoop)

BerichtGeplaatst: Wo 24 Dec, 2008  Reageer met quote

Ik heb tot nu toe nog geen LD gehad, maar ik begon vandaag met de RC's en denk dat ik het strax wel ga doen, ik doe het om de 10 minuten tounge1

Of is dat teveel?

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 26 Dec, 2008  Reageer met quote

Op zich kun je natuurlijk niet te veel RC's doen maar om de tien minuten is wel veel. Waarschijnlijk houd je niet lang vol als je het zo vaak moet doen! Doe vooral een RC als iets onwerkelijk lijkt, als je wakker wordt en bij een situatie die vrij regelmatig voorkomt. (Als een lesuur begint of zoiets) Dan moet het goedkomen smile

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Ma 29 Dec, 2008  Reageer met quote

Ik deed een rc met mijn hand, maar alles was heel normaal. Toch wist ik dat ik droomde want ik ben via een soort WILD de droom binnengegaan en het was een vervolg op mijn eerdere droom. Ik bleef overigens niet lucide, het was maar voor een paar seconden.

back to top
evelin242
Nieuw lid
Nieuw lid
27
Laatst gezien: 31-1-2009
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jan, 2009  Reageer met quote

CoZ schreef:
Omdat niet iedereen mijn droomboek lezen, hierbij even een tip voor het doen van RC's.

Je weet dat je droomsignalen moet herkennen, bepaalde personen, gebouwen, situaties e.d. die vaak in een droom voorkomen. Mijn probleem hiermee is vaak dat die droomsignalen bijna nooit IRL voorkomen en dus moeilijk aangeleerd kunnen worden. Dit is de reden waarom ik eigenlijk alleen RC's in een droom doe ter bevestiging dat het een droom is.

Nu heb ik een droomsignaal gevonden wat zeer vaak in dromen voorkomt, maar ook IRL, en dus makkelijk geleerd kan worden. Ik denk dat iedereen wel dit signaal heeft, alleen nog niet als zodanig herkent.

Ok wat is het droomsignaal: Iets vergeten zijn

Het werkt als volgt je loopt op straat en denkt, oeps schoenen of kleren vergeten aan te doen, of je wil je auto starten of je fiets pakken, maar bent je sleutels kwijt of vergeten. Je moet een repetitie maken maar weet niet meer in welke klas, of je bent je pen vergeten. Iedereen zal dit denk ik wel herkennen.

De tip is dus als volgt: Doe elke keer als je wat vergeten of kwijt bent een RC.
jaaa je hebt gelijk,nu ik derop begin te letten ik hou nu nog maar pas een week een dromendagboek bij en bij bijna iedere droom stond dat ik iets vergeten was net zoals die droom die ik vanacht had: ik
droomde dat ik praktijk had in mijn school en dan moet je natuuurlijk een compleet praktijkuniform hebben en ik droomde dus dat de praktijklerares naar me toe kwam en zei:jij hebt je naamkaartje niet op,toen wist ik dat ik aan het dromen was maar ik was zo enthousiast dat ik direct wakker werd.wel normaal denk ik want het was de eerste keer dat het lukte ^^

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016

BerichtGeplaatst: Ma 09 Feb, 2009  Reageer met quote

wat ook goed kan hepen is te kijken naar letters als je in de ruimte waar je je in bevind geen letters zijn altijd en RC doen en anders moet je gaan lezen dan snel wegkijken de tekst onthouden en dan weer se kijken doe dit een paar keer en als de tekst zo blijft dan ben je wakker als de tekst veranderd of zo dan droom je

verder kan iedereen mij tips geven ik zie hier veel maar om alles te lezen s te veel en ik wil zo graag een LD

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
47
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

BerichtGeplaatst: Wo 10 Jun, 2009  Reageer met quote

Ik heb zelf een RC-truukje bedacht. Het heeft een keer goed gewerkt. Beginnersgeluk denk ik. Ik ben mezelf nu aan het conditioneren. Ik heb nu nog 2 of 3 keer per maand een LD die meestal beginnen als er iets geks gebeurt en ik net genoeg bij verstand ben om dat als DS te herkennen. Een RC heeft bij mij nog maar een paar keer een LD veroorzaakt.

Ik kwam op het idee toen ik naging waar ik nou vaak van droomde. Dat was het huis waar ik opgegroeid ben en -vooral als ik veel heb gedronken de avond ervoor (geen alcohol)- naar de wc gaan. Ik bezoek dat huis nog wel eens en doe dan een RC, maar dat schiet niet op. Naar de wc gaan doe je elke dag, en elke keer als ik dat doe, en vooral op een onbekend toilet, doe ik een RC. Voordat ik ga slapen drink ik veel water om dromen te triggeren waarin ik naar de wc ga. Zoals ik al zei is me dat 1 keer zeer goed gelukt Ik zocht naar een DS in de droom en toen ik besefte dat het een droom was kreeg ik een enorme schok. Het leek of de lucht uit mijn longen werd geslagen.

Het is daarna niet weer gelukt, maar ik blijf het proberen. ik noem het geloof ik maar TILD (toilet induced lucid dream) tounge2

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Do 11 Jun, 2009  Reageer met quote

ik heb zelf nu een manier bedacht (oke ik heb een mix gemaakt van een aantal bestaande maar beter goed gejat dan slecht bedacht)

je hebt een dag en in die dag heb je talloze scenario's ieder scenario noem ik een situatie. Iedere situatie is anders (een andere kamer een andere bezigheid een andere weersomstandigheden het maakt niet uit. iedere situatie tel je je vingers en knijp je je neus dicht en probeert door te ademen (ook al heb je door dat je niet droomt) doe dit 1 week en je gaat het in dromen ook doen (nu al 2 keer gelukt)

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

O hier is deze topic! Ik vond hem gisteren niet terug.

Ik denk dat ik ook wat nieuwe RC's nodig heb, gisteren werkten de neus en hand RC niet meer... droomde ik dus gewoon verder. neutral
Door een deur lopen is natuurlijk een leuke optie, maar IRL wil ik wel geen builen oplopen dus.. mja..

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
47
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

Het is een goed idee om verschillende RC's achter elkaar toe te passen. De meesten zijn bedoeld om de regeltjes van de droomwereld te betrappen, zoals lichtschakelaars die niet werken of onder water ademen. Deze regels zijn blijkbaar niet keihard. De droomwereld en DC's doen hard hun best om je ervan te overtuigen dat alles IRL is. Ik heb de meest gekke smoesjes gehoord van DC's smile

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Vr 12 Jun, 2009  Reageer met quote

op zich geniaal hoe je geest zich verzet om ontdekt te worden tounge2

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: