EN | NL | FR

Het lukt niet?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Niels`
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-1-2009
LDs: Een hoop.

Het lukt niet?
BerichtGeplaatst: Za 10 Jan, 2009  Reageer met quote

Hoi mensen,

Ik ben Niels en helemaal nieuw op het gebied van lucide dromen. Ik wil het graag kunnen/uitproberen, maar ik heb absoluut geen idee wat ik moet doen. Ik heb de gids al heel aandachtig doorgekeken maar ik snap het nog steeds niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

~Niels`.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan, 2009  Reageer met quote

Dat is wel een heel erg algemene vraag.
Okay, eerlijk gezegd is het mij tot nu toe ook nog maar 2 en half keer gelukt, maar de info ken inmiddels wel.
Ehm, jah jemig. De gids snap je niet zeg je. Bedoel je de hele gids of alleen de technieken of wat lucide dromen precies inhoudt, of iets anders?

Laten we van jou hele grote berg met vragen eerst eens 1tje eraf pakken, in plaats van meteen een kruiwagen vol te laden.

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jan, 2009  Reageer met quote

Heb je wel de Nederlandse versie van de gids gelezen?

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-3-2010
LDs:

Ook niet veel succes. Misschien beste toch maar MILD
BerichtGeplaatst: Zo 26 Apr, 2009  Reageer met quote

Ik ben er ruim een jaar of twee mee begonnen om te proberen lucide te dromen. Ook slechts een keer of twee en een half gelukt. Een jaar geleden maar laten zitten, maar er nu weer mee bezig. Als ik WILD probeer kom ik niet in slaap. Dan kan ik wel tot 20000 tellen van .... 1. ik droom ... 2. ik droom ... enz. Als ik VILD probeer blijf ik maar nadenken over mijn droomlandschap en kom ook niet in slaap.
Misschien ben ik destijds teveel technieken door elkaar heen gaan gebruiken. Als je slecht inslaapt, is MILD misschien toch de beste weg. La Berge vindt dat ook de beste techniek en die kan het weten. Dus dan moet ik:
1. Dream recall verbeteren door me voor het slapen gaan in te prenten dat ik na elke droom wakker wordt en een paar steekwoorden over de droom opschrijf. Tot ik er elke nacht minstens 1 opschrijf. Dat lukt trouwens altijd wel.
2. Mijn prospective memory trainen door me elke dag 4 dingen voor te nemen dat als ik die zie, dat ik een RC doe.
3. Me voor het slapengaan goed inprenten dat als ik droom ik me dan realiseer dat ik droom en dan een RC doe.
Ben ik er zo? Of heeft iemand nog suggesties?

Wat trouwens wel heeft gewerkt sinds ik aan LD doe, is dat ik haast geen nare dromen meer heb. Onbewust weet ik za allemaal wel een minder nare kant uit te sturen. Dus dat is wel winst.

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 26 Apr, 2009  Reageer met quote

Hoi Dromonaut,
Dat herken ik van WILD, als ik dat oefen ben ik zo 1,5 uur verder (voor gevoel 10 min.) en superhelder. Ook wel goed, maar niet als je wilt dromen. Volgens mij kan je dat beter loslaten tot je meer ervaring hebt met LD's. Omdat je het dan meer in je systeem hebt zitten en je het dan eerder opwekt is mijn idee.

Je aanpak klinkt goed, heb niet bijster veel ervaring, zit op totaal onder de 10. Laatste keer kreeg ik een kaartje van een DC overhandigd waarop stond dat ik lucide droomde, RC niet eens gedaan, wist het direct. Heb je de filmpjes van Tim Post op youtube gekeken? Die heeft ook allerlei tips om Prospective memory te trainen en lucide tips van begin tot gevorderden.
Misschien beter dit aan te houden, het weer 2 maanden te proberen en dan te weer tips te lezen, waarin je kan zien waar je tegenop bent gelopen en wat je evt. kan veranderen.
Teveel technieken lijkt me niet handig.
Ook wbtb lijkt me een goeie, maar heb ik zelf nog niet gedaan. Wat zowiezo goed is denk ik, is bijv. een uur of meer (zoveel je tijd hebt) per dag met domen en lucide dromen bezit te zijn, bijvoorbeeld de filmpjes. Liefst voor het slapen gaan, maar ook gewoon om ervaringen te lezen/horen en niet meteen alles mee willen nemen, beetje passiever zegmaar. Dan komt het ook in je systeem.

Wel super dat je geen nare dromen meer hebt, volgens mij zit je er dichtbij en te graag willen kan je tegenwerken. Zelf ben ik er een tijd veel mee bezig geweest, daarna losgelaten en toen kwam het spontaan 8D.
Veel succes!!

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

goeie tip. Tim Post
BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr, 2009  Reageer met quote

OK. Dank je. Ik heb vandaag melatonin gekocht. Meer om tijdens een lange vliegreis te gebruiken, maar er is verderop hier een topic dat het helpt met lucide dromen. 60 pillen 3 mg. Ik schrijf er een stukje over bij de melatonine topic

back to top
Dark Wizard
Nieuw lid
Nieuw lid
30
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr, 2009  Reageer met quote

Imagine

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Tim Post tip
BerichtGeplaatst: Di 28 Apr, 2009  Reageer met quote

Dat was een hele goeie yasmin. Die knaap weet het goed onder woorden te brengen en is duidelijk zeer bedreven in het lucide dromen. Vooral wat hij zegt dat je niet teveel naar een bepaalde techniek moet zoeken, maar het meer in jezelf moet zoeken en jezelf ervan overtuigen dat het geen probleem is om het te doen, lijkt me een sterke. Teveel mensen zoeken de heilige graal denk ik.

Over minder nare dromen hebben wil ik graag nog het volgende zeggen: Een veel terugkomend dreamsign van mij is KWIJT! Auto kwijt. motor of brommer of fiets kwijt. geld kwijt. papieren op reis kwijt. jasje met papieren in de binnenzak kwijt. enz. Ik heb me voorgenomen als ik weer iets kwijt ben dat ik me realiseer dat ik droom. Sinds die tijd ben ik minder kwijt in mijn droom, hetgeen jammer is omdat het dan niet werkt om lucide te worden, of ik zit er niet zo mee in m'n droom, omdat ik onbewust toch wel weet dat het een droom is. Voorlaatste zondag was ik in het zwembad opeens m'n mobieltje kwijt uit m'n borstzak. Paar RC's gedaan, maar het was toch echt waar. Gelukkig lag het thuis op tafel. Rare jongens die Romeinen.

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Di 28 Apr, 2009  Reageer met quote

Ja leuk hè? Hij is echt enthousiast en heb ook erg moeten lachen als hij technieken of lucide dromen nadeed, simpel gedaan en heel creatief.
Dat had ik ook, bij een stukje over meditatie zegt hij allereerst geloof ik iets als vergeet alle tips en trucs etc.
Het enige is loslaten en het maffe is dat mensen jaren training zoeken en oefenen om iets NIET te doen, hoe maf eigenlijk.

Wat een goeie dreamsign zeg, jammer dat het niet werkt en vervelend het gevoel steeds dingen kwijt te zijn. Heb dat ook gehad met hoogten heb niet eens hoogtevrees. Altijd bevond ik me ergens onbeschrijfelijk hoog en keek een gapende diepte in, alles geprobeerd, uitwegen zoeken, ervan af klimmen, terug klimmen, me vasthouden, springen etc. maar lucide worden, ho maar. En op een gegeven moment is het over, ik kreeg wel zoiets herkenbaars als 'ben ik weer'.
Maarreh...Romeinen? whatsthat :D

back to top
Dromonaut
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Romeinen
BerichtGeplaatst: Vr 01 Mei, 2009  Reageer met quote

In Asterix en Obelisk. Telkens als iets raar is zeggen ze: rare jongens die Romeinen

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Za 02 Mei, 2009  Reageer met quote

lach1

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print