EN | NL | FR

Calea Zacatechichi

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
streamer
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 30-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mei, 2008  Reageer met quote

Ik geloof er niet in.. dit is niet aan mij besteed...

back to top
Cumulus
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-1-2014
LDs: +/- 200

BerichtGeplaatst: Za 13 Dec, 2008  Reageer met quote

Ik heb een beworteld stekje van deze bijzondere plant weten te bemachtigen via internet smile Nu opkweken op hydrocultuur (gaat sneller dan potgrond) zodat ik binnenkort eens een test kan doen. Als het gevaar voor vorst geweken
is kan ik dan eventueel via de post stekjes opsturen aan andere geïnteresseerden, al dan niet in ruil voor andere LD - stimulerende plantjes die ik nog niet heb wink

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
33
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Zo 14 Dec, 2008  Reageer met quote

Leuk smile Ben benieuwd of je hem groot kan krijgen.

back to top
Cumulus
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Do 22 Jan, 2009  Reageer met quote

Mijn Calea- plantje is ondertussen groot genoeg geworden om er al één blaadje van te proeven, wat ik gisterenavond dan ook gedaan heb.
Dat van die bittere smaak kan ik inderdaad niet ontkennen. Tjonge, wat een straf spul is me dat! Hiermee bewuste dromen opwekken zal om die reden niet veel gemakkelijker zijn dan de klassieke methoden als RC- en, WBTB, WILD etc.

Toch vind ik het wel iets hebben: het is niet 100% bitter, maar er zit een kruidachtige toets tussen die veel weg heeft van rozemarijn, en ongeveer tien minuten na het proeven is die kruidensmaak het enige dat overblijft. Toen ik drie uur later een biertje dronk, bleek het bier echter veel bitterder te smaken dan normaal, dus de smaakstoffen van Calea blijven kennelijk 'latent' aanwezig voor lange tijd.

Wat de dromen betreffen: wel, ik heb maar één klein blaadje geproefd dat amper twee vierkante centimeter groot was, dus veel kan je dan ook niet verwachten. Toch voelde ik me een uurtje later relaxer dan gewoonlijk, en zou ik zo in slaap kunnen vallen, wat ik 's avonds normaal nooit heb.
De nacht erop had ik waarempel twee heldere dromen (de voorbije weken herinnerde ik me steeds met moeite hooguit één droom). De herinnering was erg levendig, en de eerste droom had zoveel verhaal en diepgang dat ik er zomaar een volledige roman over zou kunnen schrijven.

Het ging over een afgelegen villa, waar zich een moordzaak had voorgedaan, en waar ik een soort van detectieve was in een speurdersteam dat het mysterie van
de moord en de schuldigen moest oplossen. Het speurwerk was erg avontuurlijk en leverde boeiende ontdekkingen op die echter steeds tot nieuwe raadsels leidden. Er was ook veel te doen om een geheimzinnige vergeetput in één van de kelders
waar ik en mijn speurdersteam de aanwezigheid van bovennatuurlijke krachten en rondwarende geesten vermoedden, waardoor we steeds meer begonnen te denken dat het niet de bewoners van de villa waren die bij de moord betrokken waren, maar de geesten die zich onder die put ophielden. Doordat we niet wisten over welke 'wapens' die geesten beschikten, en waar ze zich toen bevonden, verliep de eindfase van die droom erg gespannen en onzeker. We zouden wel eens het volgende slachtoffer kunnen worden.
Maar toen werd ik wakker met een volle blaas (ach ja, ik had dat biertje misschien beter niet gedronken)

De tweede droom speelde zich af in de Nederlandse Antillen waar ik me in een bijzonder kleurrijke stad bevond met allemaal mooi geschilderde huizen en appartementen aan de zee. Ik was daar met mijn ouders op vakantie en ik had
bewondering voor de prachtige daktuinen waarmee sommige appartementen waren uitgerust. Wij verbleven in zo'n gebouw, maar deze was niet met een lift of trap uitgerust, doch met een weg die zich spiraalvormig langs het gebouw omhoogwindt. Een beetje zoals bij sommige bovengrondse parkeergarages dus. De bedoeling was dat je er met de fiets op en af ging om op je kamer te raken, en dit maakte het erg beangstigend: ik had steeds schrik dat de remblokjes van mijn fiets het zouden begeven doordat je constant moest afremmen op de weg naar beneden. Veel meer verhaal zat er niet achter deze droom, maar de kleuren van de omgeving en de gebouwen heb ik als bijzonder intens ervaren, en die zijn me dan ook het meeste bijgebleven van de hele droom.

Toeval of placebo- effect? Of zou het toch van dat ene blaadje komen?? Het was weliswaar geen bewuste droom, maar het was toch wel straf! Iemand anders die dit spul ooit geprobeerd heeft? Misschien was de werking bij mij meer uitgesproken omdat ik geen aftreksel maakte maar gewoon het hele blad opkauwde zodat ik meer stoffen binnenkreeg. Het was bovendien vers: vijf seconden geleden geplukt.

Voor meer testjes zal ik geduld moeten hebben, met die donkere winterdagen groeit dat plantje zo verrekt traag sadblauw Het maakt wel veel zijscheutjes maar de blaadjes worden steeds kleiner. Ik heb er nu een groeilamp boven gehangen, maar echt veel zal het niet uithalen denk ik. Om stekjes uit te wisselen zal ik nog heel wat geduld moeten oefenen. Mocht het zover komen, zou ik graag een stekje van de Calea ruilen voor een stekje van de Silene capenis, nog zo'n bewuste dromen- opwekker uit zuid- Afrika.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

Interessant, maar ik denk toch echt eerder placebo-effect. 1 slokje bier maakt je toch ook niet dronken? Als dit plantje met 1 blaadje al zoveel effect heeft zou het wel heel sterk spul zijn tounge2. (misschien wel).

back to top
Cumulus
LD4all lid
LD4all lid

Ik weet het echt niet, maar als je een klein kruimeltje van de groene knolamoniet opeet, heb je gewoonlijk nog 30 seconden tijd om je testament te schrijven, dus het zou natuurlijk zomaar kunnen dat dat ene blaadje Calea genoeg was om dit alles te triggeren.
Komt ook bij kijken dat ik heel sterk reageer op medicatie, zo sterk dat mijn dokter het zelfs niet kan vatten, dus misschien is het met die Calea ook wel het geval. Zou natuurlijk leuk zijn omwille van die bittere smaak (minder afzien wink )

back to top
Cumulus
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Za 31 Jan, 2009  Reageer met quote

Die volspectrum groeilamp doet blijkbaar goed z'n werk: mijn siernetels zijn nu mooi gekleurde blaadjes aan 'tmaken, mijn tomaten beginnen goed door te groeien en de peperplantjes doen 't ook prima. Mijn Calea maakt nu veel blaadjes aan die snel groter worden.

IK heb het erop geriskeerd om eens met zeven blaadjes te proberen, en nu kan ik echt niet ontkennen dat het kruid wel degelijk werkt !
Niet minder dan zes verschillende dromen kon ik me afgelopen nacht volledig of minstens gedeeltelijk herinneren:
- een droom over een prachtige herfstwandeling ergens in Nederland
- een schaatstocht waarna ik nog eens langs de bevroren rivier wil fietsen maar door een tunnel moet waar ik niet inraak (ben nochtans niet dik of extreem gvroot)
- een schoolsportdag waar ik allerlei mensen tegenkwam die ik al lang niet meer heb gezien
- een vliegtocht over het dorp waar ik woon in een prachtige setting (de mooise droom sinds maanden) + geslaagde landing (kom ik ook niet rap tegen in een vliegdroom)
- een droom waar ik op tornado's joeg in Amerika (dit ga ik in juni in 't echt doen, vandaar dat het onderwerp al eens in mijn dromen durft op te duiken)
- een familiefeestje thuis waar ik mijn camera wil klaarmaken om familiefoto's te maken, maar ik krijg de lenzen er niet op gedraaid en vind de batterijen niet

Opvallend is dat de zes dromen de neiging hadden om zich tot één verhaal aan elkaar te rijgen, iets wat ik ook al vaak gelezen heb van andere Calea- gebruikers

De blaadjes heb ik gewoon gekouwd, wat volgens sommige bronnen beter werkt dan thee, en dat kan ik nu best wel geloven. Het plantje is nu wel flink 'ingesnoeid' dus het wordt weer even wachten voor een volgende test, maar een ding is zeker: Calea zacatechichi werkt bij mij smile

back to top
the1
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 2-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 20 Feb, 2009  Reageer met quote

Je zou eigenlijk eens iemand anders 7 blaadjes moeten laten opkauwen zonder dat diegene weet wat het doet tijdens de slaap. Dan zou je een placebo-effect grotendeels kunnen wegstrepen.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Vr 20 Feb, 2009  Reageer met quote

Ik heb nogmaar 2 blaadjes kunnen oogsten dus hier is t nog vollop geduld hebben hehe...
Maar mijn planten lijken precies in een winterslaap momenteel, hoe komt het dat ze bij jou wel sneller groeien Cumulus?

back to top
Jasperge
Nieuw lid
Nieuw lid
33
Laatst gezien: 26-7-2009
LDs: vroeger veel

BerichtGeplaatst: Do 25 Jun, 2009  Reageer met quote

Ik probeer dit kruid al 2 jaar te kweken vanuit zaad en het is me eindelijk gelukt smile
Schijnbaar heeft het een ontkiem ratio van 1%
Over een paar maanden hoop ik hier ook eens mee aan de slag te kunnen, ik weiger namelijk om het gewoon te kopen smile
Bijvoet ook maar eens proberen denk ik, had daar nog nooit van gehoord, had je me wel ff op irc kunnen vertellen Dirk wink5

Jasper

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

Ik vind nergens mijn bijvoet terug, dus ik zal er gauw terug moeten oogsten.
Maar wat ik me nu eigenlijk wel afvraag, is hoeveel droomkruid je eigenlijk nodig hebt om er thee van te zetten.
Hmm.. opzoekwerk! smile (behalve als er hier iemand ervaring mee heeft?)

back to top
Jasperge
Nieuw lid
Nieuw lid
33
Laatst gezien: 26-7-2009
LDs: vroeger veel

Dryalantha schreef:
Ik vind nergens mijn bijvoet terug, dus ik zal er gauw terug moeten oogsten.
Maar wat ik me nu eigenlijk wel afvraag, is hoeveel droomkruid je eigenlijk nodig hebt om er thee van te zetten.
Hmm.. opzoekwerk! smile (behalve als er hier iemand ervaring mee heeft?)

daar ben ik nog niet helemaal achter ook, overal staan verschillende dingen, maar je kan denk ik uit gaan van een gram per 100ml.
zou sowieso laag beginnen, maar ergens anders lees ik weer dat je 20-40 gram per pot thee moet doen, maar dat lijkt me nogal veel, dan ga je denk ik kapot aan de bitterheid tounge2
maar je rookt vast niet? ik ga gewoon thee zetten over een tijd en rook ik ook nog wat pure calea en wat van die bladeren stop ik onder m'n kussen ook

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

BerichtGeplaatst: Za 08 Aug, 2009  Reageer met quote

Ik heb gisteren droomkruidthee gezet.
Eerst en vooral, iew iew iew!! Het staat nu op nr 2 van meest slecht smakende thee's die ik ooit gedronken heb!
Geen LD's noch OOBE's maar wat me wel opviel is dat ik 2x over het huis heb gedroomd waar ik als kind opgroeide... die laatste droom was wel heel speciaal. (mooi eigenlijk.)
Het is wel zo dat plantenstoffen redelijk traag worden opgenomen richting mijn hoofd (misschien omdat ik vaak aan migraine lijdt, geen idee), dus misschien gebeurt er toch nog iets meer deze nacht.

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2009  Reageer met quote

krikke schreef:
Nu dit onderwerp terug aangesneden is doet het me eraan denken dat ik dit nog steeds moet proberen.
Voor zover ik weet geen drugs en dus niet ongezond.

Als je het adres wil stuur mee da een personal message.
Tenzij ik mag zeggen <mod>nee dat mag niet wink </mod>
Ten eerste, als het geen drug is, dan betekent het dus dat het bullshit is om te gebruiken, aangezien het dan geen effect heeft. Ten tweede, als het geen drug is, maakt dat het nog niet gezond, wat je dus wel beweert.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 09 Aug, 2009  Reageer met quote

Lol, waar heb je die post gevonden.

Quote:
Ten eerste, als het geen drug is, dan betekent het dus dat het bullshit is om te gebruiken.

Fout. Het kan als drugs bekeken worden (ze verkopen het in smartshops) maar het is gewoon legaal (of toegestaan).
Bovendien bestaan er ook psychedelics die geen drugs zijn...waarom zou iets drugs moeten zijn voor zijn werking? Ik ken een kruid die veel beter LD's opwekt... is dat bullshit omdat het geen drug is?
Krikke bedoelde vast ongezond als in ''schadelijk'' - alles is schadelijk in hoge dosissen maar hier wordt vast bedoelt, schadelijk in de ''drug'' dosissen.

Anyways, Het is nu 2 dagen later en ik heb nog geen LD's of OOBE's gehad sinds een grote week (op 2 kleintjes na dan)... misschien moet de volgende dosis wat zwaarder zijn maar daar zie ik eigenlijk tegen op... het smaakt gewoon zo ontzettend slecht!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: