EN | NL | FR

Bijvoet

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Ma 20 Apr, 2009  Reageer met quote

the1 schreef:
sorry voor de giga-bump...

Maar ik meen mij te herinneren dat als je de bladeren van de Erythroxylum Coca Coca met wat baking soda (natrium-bicarbonaat), dus geen bakpoeder, opkauwt of drinkt, het effect wat versterkt wordt. Misschien is dit ook te gebruiken bij bijvoet?
Verwissel het in ieder geval NIET met: Natrium-Carbonaat.

Voor de nieuwsgierige mensen: Erythroxylum Coca Coca is de plant die wordt gebruikt bij de productie van Cocaïne. De bladeren zijn echter supergezond en zouden veel gezondheidsproblemen uit de wereld helpen. 200 gram bladeren bevatten genoeg mineralen voor de hele dag en je krijgt er stralend witte tanden van. Bij aankomst in Peru (op grote hoogte), krijg je vaak een kopje Mathé de Coca aangeboden, om hoogteziekte te verdrijven. Het geeft ook enorm veel energie.

Ah, sorry voor weer een redelijke mega-bump, maar ik wilde vragen hoe je dit te weten bent gekomen en of er ook in Nederland aan te komen is. Zijn er meerdere mensen met ervaring hiermee?

Over de bijvoet gesproken: uit nieuwsgierigheid heb ik aan wat meerdere mensen gevraagd wat voor effect het op hen had. Ik ken enkele die zeiden dat ze zich er koortserig door voelden en meerdere die zeiden dat het hun dromen een extra psychedelisch effect gaf. Bovendien zeiden enkele dat ze zich meer in controle voelden in hun dromen. Yay! Klinkt goed.

Ik was er eerder ietwat sceptisch over, maar wil het nu toch proberen. Ik heb een online winkel gevonden die het verkoopt (aangezien het bij De Tuinen en dat soort winkels niet verkrijgbaar is) die located is in Rotterdam, dus hopelijk hebben ze ook gewoon een winkel waar ik langs kan. Dan ga ik het ook maar eens (met mate) proberen. draait

back to top
54
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr, 2009  Reageer met quote

Kopen? Terwijl het vrijwel overal groeit en er geen giftige plant is die er heel sterk op lijkt?
Apart.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr, 2009  Reageer met quote

Maar wel t veiligste, dan ben je zeker dat de planten vrij zijn van onkruidverdelgers, hondengedoe, etc. wink
Nuja, ik gebruik er ook dat ik zelf oogst maar doordat ik er vorig jaar geplant heb- groeit die nu ook in de tuin.. dus hierzo wel veilig. ^^

Doch, ik heb er eens teveel gedronken en ik had een toch niet zo prettige bui hahaha - ik moet zeggen dat ik t niet meer zo vaak drink als vroeger sindsdien LOL.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
27
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr, 2009  Reageer met quote

Dryalantha schreef:
Maar wel t veiligste, dan ben je zeker dat de planten vrij zijn van onkruidverdelgers, hondengedoe, etc. wink

-knikt-
Niets is veilig in de grote stad. o_o

Ik moet zeggen dat ik wel een zakje zaadjes heb gekocht zodat ik ze nu kan kweken in de tuin. Nu maar hopen dat de katten van de buren het niet voor een kattenbak aanzien of zo. ^^

back to top
54
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 27 Apr, 2009  Reageer met quote

Hmmm, goed punt. wink5

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
42
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Vr 01 Jun, 2012  Reageer met quote

Eh... bump? smile LOL

Jahaaaa, ik leef nog steeds en ben dus sinds een half jaar verhuist vanuit Rotterdam naar Didam en Didam ligt een hoop meer weiland, natuur en vooral BERM omheen smile

Dus ja toen kwam die gedachte naar bijvoet toch weer in mijn op.... en we lijken hem nu dan ook gevonden te hebben (viltachtig onder de bladen, vorm blad klopt met het plaatje) ze staan nog niet in bloei.

Dacht ga hier weer eens ff kijken, want nu heb ik het plantje dan wel gevonden... moet ik nog steeds weten hoe en waarmee ik de thee dus moet maken.

Vraag me inmiddels ook af, of er nog oude bekenden hier rondhangen of dat iedereen "nieuw" is smile

Dus ja mijn vraag is eigenlijk... hoe zet ik er nou thee van. Moet ik de hele plant hebben (met bloemetjes) of alleen blaadjes, of ook de stam.... en dan??? en hoeveel heb je ervan nodig om een beetje thee te zetten.

Ben benieuwd smile

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

Er zijn hier en daar nog oude bekenden maar vaak lezen ze gewoon mee zonder mee te praten. smile Thee maken is 1 theelepel op een kopje water, blaadjes of bloemetjes (of allebei). Smakelijk!

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
42
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

zo weinig maar? dus je kan al best wat thee zetten van 1 zo'n plantje... en dat moet ik dan nog eerst laten drogen neem ik aan???

Heb trouwens zojuist ontdekt dat zo'n bijvoet plantje gewoon hier naast mijn tuin groeit .... Lol.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

Kan zowel vers als gedroogd, gedroogd heb je er maar de helft van nodig. smile Ik neem van allebei een theelepel omdat ik het zo gewend is maar ik kan me voorstellen dat de smaak voor sommige mensen misschien te sterk is, dus daar kies je zelf een beetje in.

back to top
Dreamboy
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 16-6-2012
LDs: 100

BerichtGeplaatst: Za 02 Jun, 2012  Reageer met quote

Wouter_R schreef:
JJJ schreef:
Nee. Ik heb het gewoon langs de kant van de weg geplukt, momenteel staan overal kilo's! De mint is gewoon van AH. Kruid heb ik gedroogd en thee van gemaakt (onderin een kop heet water en tijdje laten staan/paar keer verhitten in de magnetron en wat roeren todat het flink donker werd). Mint later toevoegen omdat anders de concentratie artemisia niet zo goed te beoordelen is.

JJJ

Zal ik even vragen aan mijn zus die "herborist" studeert.

Amai zoveel werk voor een LD! crazy crazy

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Kan dat bericht van Dreamboy niet verwijderd worden? Naast dat het inhoudelijk toch niets toevoegd komt het ook over alsof je 'gek' zou zijn wanneer je moeite doet voor een LD (door die smileys). Dat is beledigend.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

Ik kan op basis van veronderstellingen geen berichten verwijderen. Misschien dat Dreamboy wilt zeggen dat hij iemand die herborist studeert om LD's te krijgen te ver vind gaan? Volgens mij is dit niet hetgeen Wouter bedoelde trouwens.. maar ik ben ook herborist en ik vind het alles behalve gek... integendeel, het komt heel goed van pas om de juiste kruidenthee's uit te proberen als je al een basiskennis hebt naar natuurlijke (legale) middelen en dat te gebruiken voor het krijgen van LD's.

Bovendien mag iedereen daar zijn eigen mening over hebben zolang het op een respectvolle manier kan gebeuren. Nu dat Dreamboy weet dat het beledigend kan overkomen, kan hij misschien een volgende keer opletten dat het vriendelijker overkomt. smile

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik denk dat ik bijvoet heb gevonden. Ik kon alleen geen duidelijke foto vinden van de hele plant, dus weet het niet 100% zeker.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
29
Researchers

Als je het niet zeker weet, niet proberen... vergeet immers niet dat er ook giftige plantjes bestaan.

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

Ik wacht dan wel op de bloeitijd, dan weet ik het in ieder geval zeker.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: