EN | NL | FR

fluoride en de pijnappelklier

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Liliane
LD4all lid
LD4all lid
32
Laatst gezien: 3-3-2010
LDs:

fluoride en de pijnappelklier
BerichtGeplaatst: Do 26 Feb, 2009  Reageer met quote

Ik weet niet of hier eerder een topic over is gemaakt.
Sinds een paar maanden heb ik veel dingen gelezen over fluoride en de negatieve effecten daarvan. De pijnappelklier zou het meest gevoelig zijn voor de opname van fluoride en daarmee de kans dat het na verloop van tijd gaat verkalken. De pijnappelklier maakt onder andere de hormoon melatonine aan en heeft dus veel invloed op de slaap/dromen.
ik ben er ook onlangs achter gekomen dat thee en vooral groene thee hoge concentraties van fluoride bevatten.
Nou ben ik ongeveer een maand geleden overgestapt op een tandpasta zonder fluoride en omdat ik ook eigenlijk alleen maar thee dronk sinds een week gestopt met thee drinken. De laatste paar dagen is er zeker wel wat veranderd. Normaal slaap ik zo'n 10 tot 12 uur op een dag en nu de laatste paar dagen maar 8 uur. Ik heb na 8 uur dat ik naar bed ga m'n wekker die afgaat en dan slaap ik nog een paar uur verder maar nu lukte dat me niet meer en was ik helemaal wakker. (misschien door het licht?) M'n droom van vandaag was ook veel intenser als normaal en ik kon het beter onthouden.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die minder producten met fluoride gebruiken en ook positieve resultaten hierdoor hebben gekregen en of er mensen zijn die hiermee willen experimenteren.

back to top
Harrebar
In dromende voort.
LD4all lid
26
Laatst gezien: 30-8-2015
LDs: 4

Dus als ik het goed begrijp zal ik helderder dromen als ik vanavond me tanden niet poets en geen thee drink?
Ik wil het best testen!

Groetjes

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

ik doe mee

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

Hou wel in de gaten hoe veel van wat je leest is gebaseerd op echt, gepubliceerd onderzoek, en hoe veel vermoeden, invulling enz. is. Er gaat een heleboel onzin rond op internet smile . Volgens mij zijn de concentraties fluoride die we binnenkrijgen via tandpasta en voedingsmiddelen heel klein. En dat jouw slaapritme wat verandert zou net zo goed door het veranderen van de seizoenen kunnen komen.

back to top
Harrebar
In dromende voort.
LD4all lid
26
Laatst gezien: 30-8-2015

BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2009  Reageer met quote

Daarom willen wij het ook ''testen'' ^^
Ik geloof zowiezo niet snel alles wat ik lees, hoor, of zie

Groetjes

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

ik onthield niks vannacht en ik had niks op

back to top
Liliane
LD4all lid
LD4all lid
32
LDs:

Harrebar schreef:
Dus als ik het goed begrijp zal ik helderder
dromen als ik vanavond me tanden niet poets en geen thee drink?
Ik wil het best testen!

Groetjes

Nee volgens mij gaat dat niet zo snel maar zou je het meer in een periode van een paar weken moeten proberen om te kijken of het een effect heeft. tounge2 Helemaal niet tandenpoetsen lijkt me nou ook niet geweldig wink5

Maargoed vandaag heb ik ongeveer 7 uur geslapen nadat ik wakker werd een uur in bed gebleven en daarna weer een uur geslapen Ik kreeg toen 3 ld's maar dat hoeft niet perse daarmee te maken hebben omdat ik dat wel vaker heb. smile M'n normale droom van vandaag was wel weer intenser. Over het algemeen heb ik het gevoel dat ik veel helderder in m'n droom kan nadenken. De verhalen zijn logischer en zeggen meer iets over mezelf.

Dit heb ik ergens op een andere forum gevonden -klik-

Quote:
believe it or not, but i stopped drinking tea a few months ago, and waddaya know, i started to have the most vivid dreams ever a couple weeks afterwards!! while drinking tea, i hardly had any dreams at all, or usually just couldn't remember most of them. then all of a sudden, a couple weeks later i'm dreaming vividly again - i wondered why at first, but then i recalled that i stopped drinking tea!

Ik ben iig niet alleen tounge2

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

oke maar het was a bekent dat als je na het slapen nog een uurtje beef liggen dat je dan meer LD krijgt

dus wat je eigenlijk moet doen is een maand lang om half 6 staan en echt opstaan en dan weer gaan slapen dan heb je heel vaak dan een LD

back to top
Liliane
LD4all lid
LD4all lid
32
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Feb, 2009  Reageer met quote

wessells schreef:
oke maar het was a bekent dat als je na het slapen nog een uurtje beef liggen dat je dan meer LD krijgt

dus wat je eigenlijk moet doen is een maand lang om half 6 staan en echt opstaan en dan weer gaan slapen dan heb je heel vaak dan een LD

Zou ik kunnen doen maar ik neem ook genoegen met minder ld's. Elke dag een ld krijgen lijkt me eerder vervelend. ^^

Dirk schreef:
Hou wel in de gaten hoe veel van wat je leest is gebaseerd op echt, gepubliceerd onderzoek, en hoe veel vermoeden, invulling enz. is. Er gaat een heleboel onzin rond op internet smile . Volgens mij zijn de concentraties fluoride die we binnenkrijgen via tandpasta en voedingsmiddelen heel klein. En dat jouw slaapritme wat verandert zou net zo goed door het veranderen van de seizoenen kunnen komen.

Hoe hoog de concentraties zijn weet ik niet precies maar dat is wel te vinden op internet. Probleem is dat fluoride in veel dingen voorkomt. Tandpasta, mondwater, in sommige landen in het kraanwater,thee, sigaretten, voeding,frisdranken ect.. en vele kleine dingen maken iets groot smile

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Chat Mods
Laatst gezien: 30-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Feb, 2009  Reageer met quote

Dit zijn onderzoekjes zijn juist bij lucide dromen heel erg gevoelig voor het placebo-effect. Bij lucide dromen is 'geloof' heel erg belangrijk. Als jij gelooft dat je een LD gaat hebben, dan lukt dat veel sneller! Het placebo-effect komt dus heel vaak voor!

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Ma 20 Apr, 2009  Reageer met quote

Ik ga me nu toch zorgen maken. Je eet toch geen tandpasta? Dan komt het toch ook niet in je lichaam? D:

Thee maak ik altijd van kruiden die ik heb laten drogen. Ik drink vrijwel nooit thee uit van die zakjes van de supermarkt, tenzij ik op het werk ben op zaterdagen, of bij vrienden. Is het mogelijk dat er ook fluoride zit in kruiden? Dat lijkt me namelijk nogal sterk...

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 06 Mei, 2009  Reageer met quote

@Emily, je neemt ook stoffen op via je slijmvliezen die onder je tong en in je wangen zitten. Dit heb ik zelf gemerkt toen ik nog aan vuur spuwen deed met verkeerde lampolie. Hier zaten pcb's in welke voor geïrriteerde plekken in m'n mond zorgden, vooral onder m'n tong en bij m'n wangen.
Overigens wordt de drug LSD ook juist via de slijmvliezen opgenomen bij gebruik, maar daar ga ik hier maar niet dieper op in.

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mei, 2009  Reageer met quote

Vuurspuwen @_@ Holy snap. Was die lampolie niet slecht voor je tanden? o_O [/stomme vraag]

Maar, om terug te komen naar het onderwerp: ik denk dat LSD op zich sterker is dan fluoride. Twee keer tandenpoetsen per dag zorgt er toch niet voor dat er erg veel fluoride wordt opgenomen? En als dat wel zo is, ga ik maar eens manisch naar fluoride-loze tandpasta's zoeken. D:

back to top
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mei, 2009  Reageer met quote

Heb weleens gehoord dat er getest is met het toevoegen aan drinkwater, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, maar je weet het toch nooit zeker. Ik denk dat teveel toevoegingen het risico van neveneffecten verhogen.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 19 Mei, 2009  Reageer met quote

@Emily: XD owkay, zo'n reactie had ik niet verwacht. Maar bedankt ^^

Neej, goed LSD is natuurlijk niet te vergelijken met fluoride. Het was alleen als voorbeeld om duidelijk te maken dat je ook stoffen kunt opnemen zonder ze door te slikken.
De vraag die hier nu eigenlijk speelt is. Heeft fluoride invloed op je gezondheid etc. in de hoeveelheid dat wij het binnenkrijgen?
We moeten dan eerst al de vraag stellen. Krijgen wij het überhaupt binnen? Dus, wordt het opgenomen door onze slijmvliezen ja of nee? En, zit het in andere middelen die wij misschien wel doorslikken?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: