EN | NL | FR

Droomethiek

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
DutchThor
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Okt, 2008  Reageer met quote

Wat leuk zegt dat dit draadje nog steeds bestaat!

Zelf heb ik ook lang over nagedacht of vreemdgaan in een droom hetzelfde is als vreemdgaan in het echte leven. het is lastig. Want ja je bent wel met iemand anders, waaraan de andere kant je fantasie doet niemand kwaad.

Misschien is het juist een kans voor iedereen die eigenlijk vreemd wil gaan, doet in je dromen en dan heeft niemand er last van!

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 31 Okt, 2008  Reageer met quote

Sowieso vind ik het heel belangrijk dat niemand er last van heeft. Als het verder bij jezelf goed voelt, doe het dan vooral zou ik zeggen. Dromen zijn net als gedachten van jezelf, en je mag doen wat je wil en laten wat je wil in je dromen vind ik. Mits niemand er last van heeft.

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 26 Jan, 2009  Reageer met quote

DutchThor schreef:
Wat leuk zegt dat dit draadje nog steeds bestaat!

Zelf heb ik ook lang over nagedacht of vreemdgaan in een droom hetzelfde is als vreemdgaan in het echte leven. het is lastig. Want ja je bent wel met iemand anders, waaraan de andere kant je fantasie doet niemand kwaad.

Misschien is het juist een kans voor iedereen die eigenlijk vreemd wil gaan, doet in je dromen en dan heeft niemand er last van!

Inderdaad, zolang je het maar niet in het echte leven gaat doen, waarom niet? smile
Maar ik denk niet dat je zoiets in je dromen kan doen als je je het ook niet in het echte leven kan doen.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
43
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Wo 28 Jan, 2009  Reageer met quote

Nou dat weet ik zo net nog niet, als je er over kan fanatseren, waarom zou je er dan niet bewust over kunnen dromen. En ik denk dat iemand absoluut wel fanasieen erover kan hebben, terwijl hij het in het echie nooiiiit zal doen, iemand die bijvoorbeeld heel veel van zijn partner houdt, maar vanwege bepaalde omstandigheden seksueel ontevreden is.

back to top
Miss Und@ztood
LD4all lid
LD4all lid
Miss Und@ztood heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 13-4-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jan, 2009  Reageer met quote

Ja daar heb je wel gelijk in...
Het maakt me niet veel uit. Ik zei het al, zolang het maar in je dromen blijft. smile

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 04 Feb, 2009  Reageer met quote

DutchThor schreef:

Volgens mij ga je niet vreemd want DC's zijn je eigen gedachten die in een droom uitgebeeld worden.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 04 Feb, 2009  Reageer met quote

Dat is ook interessant, met jezelf vreemdgaan tounge2.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 05 Mrt, 2009  Reageer met quote

Haha, ja, je doet iets met een beeld dat uit je eigen gedachten opkomt.
Een eigenschap die als DC in je droom voorkomt, kan ook natuurlijk wel eens een vrouw zijn. Maar hoeft niet altijd iets sexueels te zijn. Met het gevolg dat ze lang niet in alle gevallen die ik ken, in staat zijn sexuele avances ook op een sexuele manier te beantwoorden. Alsof je op een hele andere golflengte zit.
Door wat het "oog" ziet, verwacht je op grond van wat je IRL ziet, wél een volledig persoon met een volledig scala aan karaktereigenschappen tegen te komen maar zo werkt dat bij dromen niet. Niet bij die van mij in ieder geval.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Do 05 Mrt, 2009  Reageer met quote

ik zeg nee je mag niet alles doen tenzij je droomt over oorlog of een inbreker een maffia of iets dergelijks je moet niet zomaar iemand neer gaan schieten

als je bedenkt dat sommige mensen (oke meestal zijn ze een beetje gek) van games al allerlei mensen gaan afschieten hoe moet dat dan wel niet zijn als je dat in je droom allemaal gaat doen

VB: la Berge (vast al wel eens tegengekomen in een tekst) had 3 of 4 lucide dromen per nacht en onthield ze allemaal stel dat hij in al die dromen iedereen die hij tegen zou komen zou verkrachten of neerschieten. als je dat een jaar lang doet dan ga je dat heel normaal vinden en misschien het zelf ook wel doen.

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Zo 08 Mrt, 2009  Reageer met quote

wessells schreef:
ik zeg nee je mag niet alles doen tenzij je droomt over oorlog of een inbreker een maffia of iets dergelijks je moet niet zomaar iemand neer gaan schieten

als je bedenkt dat sommige mensen (oke meestal zijn ze een beetje gek) van games al allerlei mensen gaan afschieten hoe moet dat dan wel niet zijn als je dat in je droom allemaal gaat doen

VB: la Berge (vast al wel eens tegengekomen in een tekst) had 3 of 4 lucide dromen per nacht en onthield ze allemaal stel dat hij in al die dromen iedereen die hij tegen zou komen zou verkrachten of neerschieten. als je dat een jaar lang doet dan ga je dat heel normaal vinden en misschien het zelf ook wel doen.

Meneer La Berge zal in die dromen ook vast hebben gevlogen, toch is hij naar mijn weten in het echte leven nooit van een flatgebouw gesprongen.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 09 Mrt, 2009  Reageer met quote

Quote:
Meneer La Berge zal in die dromen ook vast hebben gevlogen, toch is hij naar mijn weten in het echte leven nooit van een flatgebouw gesprongen.

hahaha ja oke goed punt

maar ik vind het half meestal heb ik zelf er helemaal geen behoefte an jullie wel dan

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

wessells schreef:

Ik wil graag nog even reageren op dat je zegt dat mensen van games allerlei rare dingen gaan doen. Dat vind ik namelijk onzin. Als een "gamer" mensen in zijn school en leraren enzo neerschiet heeft hij dat niet in gta geleerd. Dan is die persoon gewoon gek in z'n hoofd. Er zijn miljoenen mensen die games spelen, en als er dan ééntje wat raars uithaald wordt het in de media meteen neergezet dat het door de games komt. Dit slaat echt totaal nergens op. Ik vind het geweldig om first person shooters te spelen en om er over te dromen, maar dat betekend echt niet dat ik in het echt iedereen ga neerschieten.

(edit: Hoe groot is tegenwoordig de kans dat een moordenaar nog nooit een video game heeft gespeelt?)

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

nee ikzelf vind het ook niet maar ik had zo een boek gelezen waar et heel erg naar voren kwam en daarom maar persoonlijk vind ik het inderdaad ook geen goed argument (ik be zelf ook gamer dus ik snap wat je bedoelt)

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Di 17 Mrt, 2009  Reageer met quote

Ik vraag me opnieuw af wat de eerste moordenaar in de geschiedenis Kain voor videogame speelde toen hij Abel neersloeg? Of welk deel van GTA speelde Hitler op zijn Playstation 3 toen hij in 1939 Polen binnenviel?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
24
Researchers

BerichtGeplaatst: Di 17 Mrt, 2009  Reageer met quote

he ik had het ook maar gelezen niet mij erop afrekenen overspannen ikzelf vind het ook wat overdreven en heb dat ook al gezegd

maar hebben jullie er dan behoefte aan of zo

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: