EN | NL | FR

Droomethiek

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Di 17 Mrt, 2009  Reageer met quote

wessells schreef:
he ik had het ook maar gelezen niet mij erop afrekenen overspannen ikzelf vind het ook wat overdreven en heb dat ook al gezegd

maar hebben jullie er dan behoefte aan of zo

Jongen, mijn reactie was niet tegen jou bedoeld, maar voor al die lui die beweren dat moorddadige spelletjes de oorzaak zijn dat er jongens zijn die hun oude school willen uitmoorden.

Mijn verklaring is dat dit vroeger misschien nog veel erger was, maar omdat we nu internet en zo hebben weten we wat er overal op de wereld gebeurt. Vroeger wist je alleen wat er in je eigen dorp gebeurde en als je wist wat er in een ander land gebeurde dan duurde dat een maand voor je een brief kreeg waar een nieuwsbericht opstond.
Dat we nu dus sneller en meer informatie van de wereld om ons heen binnen krijgen wil nog niet zeggen dat er daadwerkelijk meer gebeurt als vroeger.
Daarbij vind ik het ook oneerlijk om een voorbeeld van een labiele jongen, te gebruiken om alle jongeren die gewelddadige spelletjes spelen mee te vergelijken.
Dat is hetzelfde als je zegt dat alle mensen dom zijn, omdat ze niet het IQ van Albert Einstein hebben.

Nogmaals Wessels, deze reactie is niet tegen jou gericht, maar tegen allen die van mening zijn dat gewelddadige games oorzaak zijn van gewelddadig gedrag en het daarom maar willen verbieden.

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jul, 2009  Reageer met quote

Voor zover het mij duidelijk is, zijn dromen product van mijn eigen brein en ervaren die producten niet zelf. Ik kan het mis hebben, maar ik heb behoefte aan regels en ik doe dus niet echt aan ethiek in dromen als het mij niet uitkomt.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jul, 2009  Reageer met quote

Ja daar heb je gelijk in.
Want je schaadt er toch niemand mee, en zolang dat het geval is is er geen reden voor ethiek.
Dacht ik toch. ^^

back to top
Jochem
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 12-9-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 23 Jul, 2009  Reageer met quote

Anders zou ik nu een strafblad hebben vol met aanrandingen en zo. En ik heb een keer iemand die ik niet mocht een paar verdiepingen naar beneden gegooid.

back to top
Rafskeman
Lucid mind
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-4-2018
LDs: ik hoop veel

BerichtGeplaatst: Do 23 Jul, 2009  Reageer met quote

Ja, het is eigenlijk het tegen over gestelde van ethiek.
Je hoeft je even niet aan de regels te houden, je kan doen en laten wat je wilt.
Tenminste ik zie het zo.

back to top
Nemo
Haunted dreams...
LD4all lid
28
Laatst gezien: 13-3-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 24 Aug, 2009  Reageer met quote

[quote="Hendrik"][quote="wessells"]he ik had het ook maar gelezen niet mij erop afrekenen overspannen ikzelf vind het ook wat overdreven en heb dat ook al gezegd

maar hebben jullie er dan behoefte aan of zo[/quote]

Jongen, mijn reactie was niet tegen jou bedoeld, maar voor al die lui die beweren dat moorddadige spelletjes de oorzaak zijn dat er jongens zijn die hun oude school willen uitmoorden.
[/quote]

Ik vraag me af hoe dat soort mensen tegenover LD's staan, want dat kun je vergelijken met games, maar dan heel erg realistisch. Ld's kun je al niet verbieden, dus wat voor zin heeft het om gewelddadige games te verbieden?

[quote="Jochem"]Anders zou ik nu een strafblad hebben vol met aanrandingen en zo. En ik heb een keer iemand die ik niet mocht een paar verdiepingen naar beneden gegooid.[/quote]

Die heb ik dus tounge2. Nee hoor, grapje wink5.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: