EN | NL | FR

Een vraag over je gids en God.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Do 07 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik droomde eens dat Jezus terug kwam en dat alle volken verzameld werden. Iedereen stond in groepjes bij elkaar, net als bij een brandoefening op school. Jezus daalde met een wolk neder op aarde en telde of iedereen er was.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-9-2014
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mei, 2009  Reageer met quote

god bestaat niet, proof me wrong.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Do 14 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik denk dat het voor iedereen anders is. Als je gelooft in God en Jezus, is het best mogelijk dat Jezus in je dromen tevoorschijn komt... net zoals anderen iets anders geloven en misschien Boeddha, Shakti en Shanti, Morrighan, Odin, etc zullen zien. smile
Zo ook hetzelfde met gidsen, geloof je er niet in - zal je er ook nooit over dromen. Of misschien is er slechts een deel van jou die in deze ontkenning zit, geloof je het ergens wél (of wil je het geloven) en ontmoet je toch een gids. Allemaal best mogelijk. ^^

back to top
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-9-2014
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Do 14 Mei, 2009  Reageer met quote

Ik vind het zo raar om ergens in te geloven, want er is geen bewijs voor. Ik heb trouwens nog nooit m'n gids ontmoet in een droom, niet dat ik er naar op zoek ben hoor. Ik denk dat een gids in een droom gewoon een deel van jezelf is, dus op die manier kan ik begrijpen dat iemand een DC als gids ervaart. De enige manier waarop ik kan begrijpen dat iemand in een god gelooft is dat men bepaalde dingen (nog) niet kan verklaren, zoals het begin van het alles waarin wij nu leven (begin van deeltjes, ruimte en tijd). Maar ik ga niet in een god geloven, alleen maar omdat ik dat niet kan begrijpen.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mei, 2009  Reageer met quote

Antoni schreef:
Een droom over God lijkt mij een van de mooiste, maar ook een van de angstaanjagende dromen die men kan hebben. Lees in Openbaring 1:17 maar wat die arme Johannes overkwam:

"En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;"

En anders Daniël 10 wel. Als je dat meemaakt dan weet je wel dat God bestaat hoor. Als het mij zou overkomen, voor die prijs, dan zeg ik toch nog ja want dit zijn belangrijke zaken om te weten. Al dat gespeculeer is ook niet alles tenslotte. Voor lucide dromen moet je trouwens in zekere zin ook eerst half in katzwijm liggen nietwaar? colgate

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mei, 2009  Reageer met quote

Wie gidsen zijn is niet echt helemaal duidelijk zogauw je er steeds meer verschillende mensen over hoort. De een ervaart alleen maar invloeden van vorige levens, zie Robert Monroe "De Ultieme Reis" die een soort uitvoerend comité vormen, een ander zegt dat gidsen komen en gaan behalve de hoofdgids(en) dus m.a.w. dat ze deels van buitenaf komen. Kortom de meningen zijn erover verdeeld en dit kan niet tegelijk waar zijn, of misschien niet voor iedereen hetzelfde, wie zal het zeggen, dus wordt het ook op het spirituele vlak kiezen geblazen wat je denkt te willen geloven. Als je die dingen zelf ervaart dan is dat misschien pas een ander verhaal.

back to top
Dragon
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs: Pfffff.......

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009  Reageer met quote

Ik heb nog nooit over gidsen nagedacht, kende het woord wel maar daar hield het ook zeker mee op. Nu ik dit lees denk ik hé. Ik dacht dat het een geest was/is, maar omdat ik de thermologie "gids" niet kende kon ik hem ook niet zo noemen.

Nu vraag ik me af -er is zo weinig info te vinden(op internet)- of jeje gids ook volkomen wakker kan zien, omdat ik dacht dat hij een geest is want er zitten hier wel meer:

Wij denken in WO 2(?) (ik woon nog bij m'n ouders in, en m'n moeder is ook "gevoelig", stiefvader niet, vandaar wij; moeder en ik): dat er toen iets gebeurt is in de achtertuin, of in de weilanden die er toen nog achter lagen (nu is het woonwijk) want ik heb een aantal oude kogels gevonden en ook hulzen die ong. uit die tijd stammen, en er zwerven hier nog wat geesten rond (de meeste hebben we al weggestuurt, geen ingewikkelde rituelen ofzo, gewoon -voor in zover je dat gewoon kan noemen- zeggen dat ze weg moeten gaan). Ik heb ook wat -kun je het visies noemen, (korte dromen als je wakker bent, beelden) gehad waardoor ik weet dat er achter het huis een weiland was, (klopt ook, opgezocht) waarin de mensen doodgeschoten werden (over het schieten heb ik niks kunnen vinden, alleen over het weiland).
Vandaar dat ik eerst dacht dat hij een geest is, iemand die daarin betrokken is geweest of een jongen die in dit huis gewoont heeft. Mmm, nu zit ik te denken: het kan ook allebei want het huis staat hier al meer dan 85 jaar.

Hij is van mijn leeftijd maar hij is er niet altijd. Hij kwam toen ik het hard nodig had, maar komt niet altijd als ik vind dat ik hem nodig heb. Wel bied/geeft hij steun en troost.
Je zou kunnen zeggen: een beschermengel, maar dat denk ik niet. Ik ben met beschermengels opgegroeit, en daardoor heb ik ze ook een tijdje als onzin bestempeld (ik heb een tijdje alles waar ik mee ben opgegroeit in twijfel getrokken, en voor mezelf "herontdekt") ik 'geloof' nu wel weer en weet dat mijn voorouderen over mij waken, eerst mijn grootmoeder (heb haar gezien) en nu (ook) mijn oma. Maar ik heb ook altijd gedacht dat ik daarbij nog een beschrermengel had.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn geschemengels met mij meegroeien, maar ik heb altijd gedacht dat ze(voorouders) niet alleen beschermden maar ook waakten en leidden: de taken van een gids.
Heb ik dus altijd mijn gidsen en beschermengels door elkaar gehaald?- het lijkt er wel op nl.
Zo ja, dan zijn het mijn gidsen die met me meegroeien.

Als dat zo is -dat ze met me meegroeien, en dat ik ze door elkaar heb gehaald- is dit dan mijn gids? Ik heb een tijdje gedacht dat hij m'n geestelijke (als in geest) soulmate was, omdat hij me steunde en geborgenheid etc. bood: dingen die ik nodig heb op dat moment, soms ook raad.
Alleen één ding vind ik raar, om d'r nog even op terug te komen dat hij er niet altijd is, hij is maar een paar keer, écht maar 2 of 3 keer buitens huis bij me geweest.

Daarbij trerugkomend op mijn eerste vraag, heeft iemand een idee of jeje gids ook echt kan zien, als je klaarwakker bent (één keer toen ik aan't fietsen was) en of dat ook daadwerkelijk je gids is en niet toch een geest.

Sorry voor mijn extreem lange verhaal, en ik vind mijzelf erg vaag, dus ook daar sorry voor als het je stoort.

Ik heb graag dat mensen met me meedenken. Thanks, Shanna

back to top
Dragon
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs: Pfffff.......

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009  Reageer met quote

Oe, ik realizeer dat dit misschien niet de goede plek is, daarom heb mijn verhaal bij "het GROTE gidsen topic" neergezet

back to top
pdznl
bierbierbierbierbi
LD4all lid
33
Laatst gezien: 19-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2009  Reageer met quote

Bastiaan schreef:
god bestaat niet, proof me wrong.

Julius Caesar bestond niet, proof me wrong.
kom met alle bewijzen aandragen en ik zeg je dat ik het niet wil zien.

ik kan met alles aan komen dragen maar wie het niet zien wil zal het niet zien.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: