EN | NL | FR

Droomonderzoek: Verschillende manier van dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
B.
^_^
LD4all lid
28
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mei, 2009  Reageer met quote

Meestal als ik voor mezelf iets op een rijtje probeer te zetten heb ik ook wel dat ik met mezelf een gesprek voer, met mezelf in discussie ga eigenlijk en dan tot de meest logische conclusie kom. Maar bij andere dingen probeer ik juist meer een beeld van dingen te vormen. Bij gitaarspelen onthoud ik bijvoorbeeld echt de patronen van de noten/akkoorden. Natuurlijk moet ik daarbij ook wel het geluid opslaan in m'n geheugen, maar dat combineer ik denk ik heel erg met m'n visuele geheugen.
In dromen heb ik tot nu toe alleen maar 2 zintuigen gebruikt: zien en horen. Volgens mij heb ik nog nooit wat geproeft, geroken of gevoelt. En ik heb ook niet echt hele emotionele dromen gehad. Ben in het echt ook niet heel emotioneel, volgens mij.

back to top
55
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 15 Mei, 2009  Reageer met quote

Er moet wel even gezegd worden, omdat het me opvalt dat sommige mensen misschien de indruk krijgen dat bijvoorbeeld ik zelf alleen maar in woorden denk. Dat is bij niemand zo. Iedereen denkt in meer of mindere mate in alle vormen, maar er zijn altijd 1 of soms 2 vormen van denken die de hersenen als voorkeur kiezen. Vaak worden de vormen van denken ook wel gecombineerd.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: