EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Eindelijk in de buurt?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
Laatst gezien: 6-10-2009
LDs:

Eindelijk in de buurt?
BerichtGeplaatst: Di 16 Jun, 2009  Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik kom heel sporadisch op dit forum, meestal verlies is de interesse als de LD's niet willen lukken maar gisteravond had ik een ervaring dat misschien dichter in de buurt kwam dan ik tot nu toe gekomen ben.

Na een avond huiswerk gemaakt te hebben (binnenkort confrontatie) besluit ik rond half 2 naar bed te gaan, als ik eenmaal in mijn bed lig bedenk ik mij opeens dat ik wel weer een keer mag proberen om een LD te krijgen. Ik ontspan achter elkaar mijn ledematen en begin steeds rustiger te ademen. Na een tijdje begint mijn lichaam te jeuken maar ik besteed er geen aandacht aan. Daarna voel ik mij... anders. Van mijn voeten tot mijn nek krijg ik het warmer en ik zie met mijn ogen dicht allemaal sterretjes. Mijn hoofd voelt ook anders maar dat is lastiger uit te leggen, misschien dat een 'lichter' gevoel het meest in de buurt komt. Mijn hart begint steeds sneller te kloppen en ik merk dat ik zenuwachtig wordt, ik probeer mijzelf nog te kalmeren maar als dat eenmaal gelukt is verdwijnt het gevoel ook.

Ik heb nog geprobeerd om het gevoel weer op te wekken maar het wil niet lukken, uiteindelijk ga ik maar gewoon slapen.

Is dit het gevoel dat je krijgt voordat je in een droom stapt, of gebeurde er iets anders?

Alvast bedankt!

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Volgens mij is dat iets dat mensen wel vaker waarnemen tijdens diepe meditaties en trance-oefeningen. smile Als ik in een diepe meditatie zit, kan mijn hele lichaam gaan tintelen, of net heel warm worden, heel zwaar of heel licht - dat kan iedere keer anders zijn.
Het is wel zo dat je in die staat makkelijker WILD kan proberen. Dat je sterretjes zag, kan duiden op hypnagogische hallucinaties - wat eveneens een goed ''tool'' is voor WILD. smile

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

Oke, dus dan zit ik in ieder geval op de goede weg.
Vanavond nog maar een keer proberen dan, hopen dat ik verder kom :D

back to top
54
Laatst gezien: 21-11-2010
LDs:

Het lijkt mij ook eigenlijk niet zo vreemd dat je lichaam en hoofd vreemd aan gaat voelen. Met meditatie 'dwing' (eigenlijk een te sterke uitdrukking, maar goed) je je lichaam eigenlijk om extreem rustig te worden. Vaak tot een staat die je normaal gesproken alleen tijdens het slapen bereikt als je al een flinke tijd ligt te dommelen.

Zelf heb ik altijd eerst het gevoel dat ik alsware opstijg, wat na een tijdje ineens omkeert. Dan voelt het alsof ik wegval in m'n eigen hoofd in een soort van grote zwarte leegte. tounge2 en nee, niet dat m'n hoofd 1 grote zwarte leegte is voor de bijdehante mensen onder ons wink5.

back to top
Nocebo
LD4all lid
LD4all lid
30
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 17 Jun, 2009  Reageer met quote

Nou gisteravond weer geprobeerd maar het lukte me niet vanwege een pijnlijke arm. Dus vandaag geef ik mijn arm veel rust en dan maar hopen dat het vanavond beter gaat.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.