EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic V

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Okt, 2009  Reageer met quote

Kan iemand me trouwens vertellen of het absoluut noodzakelijk is met WILD om eerst 5-6 uur geslapen te hebben? Ik weet dat het wel het beste is, maar is het ook goed als je korter geslapen hebt? Ik slaap namelijk maar 5-6 uur per nacht, en ga daarna dus niet meer slapen...

Excuses als deze vraag al ergens eerder in het topic staat.

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
47
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

BerichtGeplaatst: Zo 11 Okt, 2009  Reageer met quote

Volgens mij kan het zelfs als je een uiltje knapt op de namiddag. Ik heb het ook wel eens als ik net ga slapen, maar het gaat bij mij het beste na 5-6 uur slaap.

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt, 2009  Reageer met quote

Hm, nog een rare vraag misschien, maar ik weet niet echt waar ik 'm anders moet stellen..
Bij HI kun je ook geluiden horen toch? Hoe weet je precies of de geluiden echt zijn of niet?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt, 2009  Reageer met quote

Moeilijke vraag....niet?
Geluiden die je wel vaker hoort, zijn vast echte geluiden. Maar als je een kat hoort in je kamer terwijl je een hond hebt... dan is het HI natuurlijk. grin
Als ik realistische HI heb, kan ik het onderscheid allesinds niet maken.

back to top
Heronymous
LD4all lid
LD4all lid
47
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs: 0024

BerichtGeplaatst: Wo 21 Okt, 2009  Reageer met quote

Ik hoor mijn naam wel eens roepen, een hondeblaf of een orchestraal geluid (zoals het synthesizergeluid dat vaak gebruikt werd in duitse hitjes in de jaren '80). Het is soms zo luid dat ik me een ongeluk schrik. Het verschil met echte geluiden is dat er geen echo of galm is. De hondeblaf heb ik twee keer gehad en klinkt een beetje alsof het door een telefoon komt. En het geluid zit precies in het midden van mijn hoofd.

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Vr 23 Okt, 2009  Reageer met quote

Lijkt me maar eng, die hypnagogische hallucinaties of iemand die je naam roept.. overspannen
Eigenlijk heb ik het nog niet veel gehad, misschien vroeger wel.. Maar ik denk dat ik het maar eng zou vinden... Zeker in zo'n donkere kamer als de mijne!
Vooral als ik zo wakker wordt van een beetje een enge droom zeg maar, en het nog midden in de nacht is en nog stikdonker in m'n kamer, moet ik soms m'n licht aansteken omdat ik nogsteeds een beetje bang ben van in m'n droom en omdat hij nog wat nazindert in m'n hoofd... Ik moet mezelf ook vaak tegenhouden om niet direct weer in slaap te vallen, zodat ik niet weer verder over hetzelfde zou dromen.. (Sorry om een beetje Off Topic te gaan, maar je kent mij... smile)

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 23 Okt, 2009  Reageer met quote

Ik heb het nooit zo heel extreem of echt, die hypnagogische hallucinaties als dat is wat ik heb, maar meer beelden zien zoals in een droom. Vager, geen controle over wat je ziet, maar niet dat het eng is. Ik kan dus ook vaak de grens tussen dromen en waken niet echt goed aangeven, omdat ik vaak vanuit die beelden overstap in de werkelijke droom, óf juist klaarwakker word.

back to top
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 24-12-2009
LDs: (0)

BerichtGeplaatst: Di 22 Dec, 2009  Reageer met quote

Zit er nog een beetje leven in dit topic, mensen?

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Di 22 Dec, 2009  Reageer met quote

Ach, er zijn zoveel topics waar er bijna geen leven meer inzit... sadblauw

back to top
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Wo 23 Dec, 2009  Reageer met quote

hmm naja daar kunnen we wat aan doen...

vannacht 2x WILD geprobeerd en helaas in beide gevallen niet succesvol. de laatste heb ik in combinatie met WBTB gedaan. het heeft me wel een heldere ND opgeleverd.

gisteren daarentegen leek ik veel verder te komen ik voelde mezelf in een soort zwart gat vallen en ik zat al in een soort slaapverlamming helaas bleef HI uit. ik werd wakker doordat mijn ogen nogal begonnen te trillen, erg irritant!

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
30
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Ik heb vaak HI-droombeelden als ik in slaap val, maar meestal kom ik spontaan lucide, niet door WILD want voor mij persoonlijk is dit soms wat te moeilijk. smile

back to top
--*Thomas*--
LD4all lid
LD4all lid
27

ik wou dat het bij mij ook zo makkelijk ging, haha :D

back to top
henkthebest
Nieuw lid
Nieuw lid
26
Laatst gezien: 28-12-2010
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Wo 06 Jan, 2010  Reageer met quote

Het lukt mij ECHT niet ik wordt er zo gek van.
10 uur slapen en dan 4 uur wakker en helemaal stil in me nest blijven liggen.
Ik deed één keer toen viel ik meteen weer in slaap en andere malen lig altijd maar gewoon wakker en kan ik niet in slaap vallen.
Ik zie dan wel wat vage beelden afentoe en voel me lichaam wel tintellen zo nu en dan.
Ik denk dat ik mezelf ook wakker hou door proberen bewust te blijven zou dat kunnen ?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Za 09 Jan, 2010  Reageer met quote

mij ook niet.

de truk is om als je wakker word dat net wel bewust te doen maar niet te bewegen dan slaap je in een paar seconden weer (van youtube)

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 10 Jan, 2010  Reageer met quote

Soms kan ik voelen hoe m'n lichaam in slaap begint te vallen, dat is heel bizar. Het is dan net alsof m'n voeten en handen al slapen, maar m'n hoofd nog niet Als ik wat beter m'n best zou doen, zou het me denk ik wel lukken om van daaruit WILD toe te passen. Ik heb echter een beetje angst voor WILD :/ Al die verhalen over HI enzo, brrr.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: