EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic II

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 5 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 23-5-2013
LDs: =maar n cyfer

BerichtGeplaatst: Vr 12 Feb, 2010  Reageer met quote

Welkom Thereemer!

Als het eenmaal lukt, wordt het vaak makkelijker om meer LDs te krijgen! Succes ^^

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 1-7-2012
LDs: 63+3=66 LD's

BerichtGeplaatst: Zo 14 Feb, 2010  Reageer met quote

je moet er gewoon veel mee bezig zijn ales opschrijven en de beste technieken voor jezelf ontdekken. ik ben het met je eens dat het bij sommige mensen heel langzaam gaat maar: oefening baard kunst....

grtz wessells

back to top
Maeve
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 19-5-2010
LDs: 6

Hey Thereemeer,

Welkom op het forum! En die lucide dromen komen vanzelf hoor, ik heb ze ook niet heel vaak (2 p maand of zo), maar worden er geleidelijk aan meer en op een gegeven moment word je er zelfs goed in, gewoon blijven proberen!!

back to top
Thereemer
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 25-11-2010
LDs: 3

Ja ik probeer een end raak maar uiteindelijk wordt ik sochtends toch weer wakker zonder resultaat. Achja wat je zegt, ermee bezig blijven zijn dan komt het vanzelf, daar geloof ik ook in smile.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 1-7-2012
LDs: 63+3=66 LD's

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb, 2010  Reageer met quote

precies alleen door echt jarenlang moeite te doen kan je iedere nacht meerdere keren lucide dromen (net als stephen laberge die had uiteindelijk 3 of 4 LD's per nacht nou dar ga ik voor)

back to top
Thereemer
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 25-11-2010
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Ma 15 Mrt, 2010  Reageer met quote

Had vannacht weer een LD, weet bijna zeker dat ik volledig lucide was maar kan het me gvd niet meer herinneren cry . Weet alleen nog het moment van besef dat ik droomde, en weet nog dat ik wat dingen heb gedaan daarmee alleen niet meer wat, zo zonde. Vind het moeilijk om echt in een wereld terecht te komen, heb wel gelezen dat je veel om je heen moet kijken en in je op moet nemen wat er is, maar heb vaak het idee dat ik daarvan wakker zou worden. Waardoor ik me doodstaar op dat ene moment wat ik niet los durf te laten. Logische antwoord is natuurlijk dat ik toch om me heen moet kijken en dat neem ik me dan maar voor voor de volgende keer.

back to top
lucjoker
Nieuw lid
Nieuw lid
57
Researchers
Laatst gezien: 8-6-2010
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt, 2010  Reageer met quote

Darleen_J schreef:
Ik heb dat ook, hoe meer ik denk dát ik droom (jij kijkt naar je handen), hoe meer controle ik heb over mijn droom. En volgens mij was dat wel degelijk een LD. ^^

ben nieuw,ik begrijp niet wat je handen te maken hebben metLD? Mijn handen zien er in een LD perfect normaal uit (ook de rest van mijn lichaam ),dus ik zie niet in hoe je alzo een reality check doet ?
Spring gewoon alle dagen (op 4 verschillende tijdstippen)in de lucht,en denk bewust dat je dit doet om te zien dat je eventueel droomt,niet dus maar het wordt een gewoonte,ook in je slaap zal die gewoonte zich doorzetten ,met dit verschil dat als je echt droomt en springt ,je meters hoog vliegt,dan weet je 100% zeker dat je (als niemand je stoort) een LD beleeft,die kan zeer kort zijn (1sec) of
ettelijke minuten .Probleem is concentratie,je glijd heel gemakkelijk terug in je gewone droom,doe dus dingen die je blijven verbazen ,blijf bv vliegen of hoog springen ,denk niet te lang na "joepie,wat ga ik nu allemaal doen",dus train een onderwerp tijdens je "spring voorbereiding overdag .
Als je echt een LD hebt,dan twijfel je daar niet aan ,dat weet je 100% zeker.
Een zeer groot verschil met een "vals ontwaken" dat bij mij telkens angstig overkomt.
Ik heb zonet even rond gekeken in de verschillende onderwerpen ,en tot mijn spijt heb ik niks kunnen bijleren ,heb nog niet gevonden hoe ze "het" hier aanleren ,of wat de echte mogelijkheden zijn van LD,ik zal nog even zoeken ?

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 21 Mrt, 2010  Reageer met quote

lucjoker schreef:
Darleen_J schreef:
Ik heb dat ook, hoe meer ik denk dát ik droom (jij kijkt naar je handen), hoe meer controle ik heb over mijn droom. En volgens mij was dat wel degelijk een LD. ^^

ben nieuw,ik begrijp niet wat je handen te maken hebben metLD? Mijn handen zien er in een LD perfect normaal uit (ook de rest van mijn lichaam ),dus ik zie niet in hoe je alzo een reality check doet ?

Er zijn een paar standaard reality checks, omdat die voor de meeste mensen werken. Zo is er ook bijvoorbeeld een waarbij je een lichtknopje aan en uit doet. Het licht werkt bij mij in m'n dromen echter altijd prima, dus die RC werkt voor mij niet. Bij de meeste mensen zien de handen er heel vreemd uit in een droom, zo bewegen ze bij mij heel jelly-achtig, en sommige mensen hebben ineens 6 vingers, maar bij jou schijnbaar niet. Een reality check werkt omdat je 'm vaak kan uitvoeren, naar handen kijken heb je geen andere dingen bij nodig en kan dus altijd en overal. Een andere reality check is bijvoorbeeld doorademen terwijl je je neus dichthoudt. Om dat in je droom te doen, moet het een automatisme zijn om te doen. Het ziet er een beetje vaag uit als je in het openbaar ineens in de lucht springt, of je neus dicht knijpt.

back to top
shredder
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 17-11-2010
LDs: ik denk 2

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010  Reageer met quote

ik ben dat ik half bewust was in mijn droom omdat ik eerst wakker werd door pijn aan mijn been (of ik heb dat ook gedroomd) en toen ik later in slaap viel droomde ik iets wat ik niet meer weet sadblauw (wat overgens heel inteligent klingt )maar daar had ik die pijn ook toen ik sochtens wakker wer (dit weet ik zeker) wist ik niet of het nu avond of ochtend was maar ik had die pijn in mijn been nog (of ik verbeelden het me ik was nog al slaperig dus ik wist het nie zeker) keek ik op de klok en bleek het ongeveer 7 uur sochtens t e zijn nu is mijn vraag had dit als iets met ld's te maken (ik vraag dit aangezien ik de wild techniek heb geprobeerd voor ik ging slapen hij heeft niet gewerkt ) ik hoop dat iemand mij kan helpen bye

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
21
Researchers
Laatst gezien: 6-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Za 29 Mei, 2010  Reageer met quote

Holy crap, ten eerste, gebruik alsjeblieft leestekens zoals punten, want dit vertalen was moeilijk en ik snap het volgens mij nog niet helemaal.

Voor zover ik begrijp, werd je van pijn in je been wakker. Waarschijnlijk is dat gewoon iets als spierpijn of kramp van de dag ervoor of omdat je misschien in een rare houding hebt gelegen. Pijn die je in het echt hebt en waar je dus aan denkt, kan natuurlijk dan ook voorkomen in je droom. Ik denk niet dat het iets met een LD te maken heeft. Je was je bewust van je pijn, niet van je droom.

back to top
Henriette1977
Nieuw lid
Nieuw lid
35
Laatst gezien: 18-6-2010
LDs:

Was dit een lucide droom?
BerichtGeplaatst: Ma 07 Jun, 2010  Reageer met quote

Hallo, ik ben Henriette en ben nieuw op dit forum. Las verleden week in een boek over lucide dromen en het leek me zo leuk! Dus ben m'n dromen gaan opschrijven en afgelopen nacht heb ik een droom gehad waarvan ik niet zeker weet of 'ie een tikkeltje lucide was.

Komt ie: ik lag in bed (in m'n droom) en m'n vader kwam binnen. Het was 05.00 uur in de ochtend. Ik vroeg waar m'n vriend was en hij noemde een straatnaam. Toen dacht ik: is dit echt? Als ik droom, zou ik moeten kunnen zweven. Dus ik probeerde dat en het lukte. Niet heel soepel, maar een soort zwaar zweven zeg maar. Vervolgens zweefde ik de trap af en dacht: oh nu kan ik iedereen zien die ik maar wil! En ik riep een naam van iemand en kwam in de woonkamer, daar lag iemand op de bank te slapen. Ik hoopte dat het de persoon was om wie ik riep, maar het was'm'n vriend. Toen werd ik wakker.

Dus, zou dit een begin kunnen zijn van het vermogen om lucide dromen te hebben?

X Henriette

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jun, 2010  Reageer met quote

Lucide dromen is niet altijd hetzelfde. De ene keer ben je je meer bewust van het feit dat je droomt en wat dat allemaal betekend, dan de andere keer. Als jij op een punt letterlijk gedacht hebt 'hey, dit is een droom!' dan heet dat lucide. Vaak is de eerste keer het extreemst en meest memorabel, omdat je dan voor het eerst het gevoel van vrijheid ervaart, zoals dat je beseft dat je gewoon mensen kan oproepen die je wil en dingen kan veranderen naar wat je wil. Het klinkt dus alsof jij lucide was! Gefeliciteerd! En welkom, trouwens wink5

back to top
shredder
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 17-11-2010
LDs: ik denk 2

BerichtGeplaatst: Wo 16 Jun, 2010  Reageer met quote

hoi,ik heb denk ik twee LD's gehad. maar ik weet het niet zeker omdat ik alleen de RC nog weet en dat het werkt. daarna is alles zwart en weet ik niet meer wat er is gebeurt heeft iemand hier ervaring mee geef dan een tip

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 16 Jun, 2010  Reageer met quote

Dat het werkt hoeft niet persé te zeggen dat je ook lucide werd. Je kunt een RC doen en daaruit de conclusie trekken dat het een droom is zonder het écht te beseffen.

back to top
Akuphex
LD4all lid
LD4all lid
19
Laatst gezien: 18-2-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 18 Aug, 2010  Reageer met quote

Ik ben in de zomervakantie vaker lucide geweest dan in de rest van m'n leven bij elkaar. tounge2
Het vervelende is dat ik binnen 2 seconden wakker ben nadat ik denk: oh ik droom nu, want "dit kan niet/ dit gebeurt alleen in dromen/ hier droom ik altijd over". Als ik door heb dat het een droom is vervaagt alles meteen en krijg ik niet eens tijd om iets te doen om mezelf dromend te houden.
Zo had ik een keer een droom waarbij ik moest werken, maar daar had ik geen zin in en toen bedacht ik me dat het nog halverwege de vakantie was! Ik stak 3 vingers op om te kijken of het een droom was, en ik zag 4 vingers, en ik werd meteen (licht in paniek, vreemd genoeg) wakker.
Ik vind het wel apart, want ik doe niet eens m'n best om lucide te dromen, maar ik heb het wel vaak gehad de laatste tijd. Ik doe zelfs meer reality checks in m'n dromen dan in het echt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 5 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.