EN | NL | FR

Hoe gaat jouw omgeving met lucide dromen om? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 20-4-2018
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Do 03 Jun, 2010  Reageer met quote

ik heb iedereen uit mijn klas erover verteld en iedereen op 1 na keken me raar aan en vonden me maar raar. degene die het wel interesseerde staat op het forum als shredder en we zijn druk bezig met gedeelde dromen.

tijd voor een rc

Laatst aangepast door aquaboy11 op Do 03 Jun, 2010, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Jun, 2010  Reageer met quote

Ik geloof dat de meesten het wel cool vinden en ook zouden willen kunnen, maar ik ga dan ook om met nog meer buitenbeentjes/artistieke mensen. wink5

back to top
24
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Jul, 2010  Reageer met quote

Na, ik heb m'n vriendinnen er wel eens over vertelt maar het is even kort van ''ooh oke'' en een beetje lacherig maar ik wordt niet echt sirieus genomen =P
Ook heb ik mijn moeder een keer enthousiast er over vertelt maar dat was ook even snel en heel droog van ''ooh, tja dat kan he''. Toen ging ze weer verder over haar dingetjes zitten te praten =P
Weetje, de meeste mensen weten niet hoe mooi dromen eigenlijk zijn.
Het is een deel van je zelf, een andere wereld en soms zelfs een nog betere wereld..
Maar zowiso mijn moeder kan het volgens mij niks schelen wat ik doe. ja, dingen van school wel en dingen die met haar werk te maken heeft ook >.<

sorry moest er even uit :$ xD..
ik ga nu lekker slapen want ben ik nog niet echt aan toe gekomen met die hitte de afgelopen dagen x)

welterusten he,

Groetjes

back to top
FlixDreamer
Musicaddict
LD4all lid
FlixDreamer heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 11-5-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Di 06 Jul, 2010  Reageer met quote

Ik schat vantevoren in op ze er over voor zouden staan, en als ik denk van wel dan begin ik er wel over.. maar anders heeft het geen zin.
Mensen die je raar aankijken zijn bekrompen zielen tounge2

back to top
24
LDs:

FlixDreamer schreef:
Mensen die je raar aankijken zijn bekrompen zielen tounge2

Ben ik het helemaal mee eens

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
22
Researchers

en sommige hebben er geen ^^

back to top
24
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 07 Jul, 2010  Reageer met quote

Precies ^^
Ben blij dat ik er met jullie wel over kan praten *hug* hugs

back to top
24
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jul, 2010  Reageer met quote

Okeej dit is misschien een beetje zeurderig ik weet niet maar ik moet me hart ff luchten x)
ik ben toe net onder het eten weer over het onderwerp lucide dromen begonnen naar me moeder want de 1e keer zei ze niet veel. Ik zei dat ik 1 van de winnaars was van de LD competitie in Juni en dat ik deze maand ook goed onder weg ben. Ze zei weer niet veel ze zei zoiets van ''tja, dat kan he'' (heel herkenbaar). Dus toen werd ik een beetje geïrriteerd en zei: ''nou zeg, ben je niet een klein beetje blij voor me dat het me zo goed afgaat?'' Zij zei ook geirriteerd dat ze er niet in geloofde en dat ze denkt dat het me uit me slaap houdt (omdat ik al een paar weken een beetje slecht slaap). Ze denkt dat dat door het lucide dromen komt, omdat ik me er mee bezig hou. Ja hallo hoe moet je het anders leren?? Ze denkt dat het een illusie is en niet echt is. We gingen nog even een poosje zo verder en ik zei dat ze eens op internet moest kijken omdat ze geen eens weet wat het precies is. Dat wou ze ook niet omdat ze zogenaamd wel weet hoe die dingen gaan omdat ze volwassen is en al wat langer rond loopt op deze wereld(en dan zeg ik het nog vriendelijk). Zo dat raakte me aardig. Dus ik liep boos naar boven en heb eerst ff zowat 10 minuten zitten janken. Ben toen maar is aan dit hele verhaal begonnen omdat jullie tenminste wél weten wat het echt is en dit leek me een handig topic.

Dus mijn vraag uiteindelijk xD: kan het je uit je slaap houden??, en zo ja, is het tijdelijk of blijft het?
Maar zowiso het is warm buiten en binnen dus is ook niet zo gek maar goed heb het soms nu ik er die maanden me er in verdiep.
Wat ook mee kan spelen is dat me vader en moeder allebei slaap problemen hebben en dat het bij mij net toevallig nu komt ofzo.
voglende vraag: is het een illusie? (wat ik wel zeker weet van niet want heb toch echt zelf lucide dromen mee gemaakt >><<

Sorry dat jullie zoveel minuten van jullie leven kwijt zijn door mijn verhaal x)

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
22
Researchers

nee lucide dromen houden je niet uit je slaap tenzij je er te veel mee bezig bent dat je er niet van kan slapen. je brein is bijna volledig actief dus kun je wat vermoeider wakker worden al was de droom nog zo kort. het is ook geen illusie dat heb ik ook gecheckt in een droom. en wat heb jij een gemene ouders!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Ach, mijn moeder was ook niet enthousiast. Zo zijn ouders gewoon, ze gaan niet echt mee met waar hun kinderen zich mee bezig houden.
Je hoeft je er niet druk om te maken dus, daar heb je vrienden voor. wink5

back to top
24
LDs:

@aquaboy11: Dankje, nu voel ik me weer wat geruster ^^ Nee, ik wist ook al dat het geen illusie was maarja vroeg het maar even voor de zekerheid. En ik hou me er zeker ook niet té me bezig dat zou ook niet goed zijn en dan snap ik dat je niet kan slapen ja x). Maarja me moeder denkt dat ze alles beter weet omdat ze ouder is maar dat betwijfel ik als ik haar reacties hoor xD

@Kyata: Jij ook bedankt ^^ Ik wou dat ik jullie echt kende hugs Ja dat vind ik ook niet erg dat me ouders niet mee gaan maar het zijn de reacties van me moeder en als ik slecht blijf slapen wil ze zelfs de kabel van de computer er uit gooien ><
Ik zorg er wel voor dat dat niet gebeurt. Maar dankje ik zal me best doen

back to top
Daniel (Artd)
LD4all lid
LD4all lid
Daniel (Artd) heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 1-11-2010
LDs: veel

BerichtGeplaatst: Di 20 Jul, 2010  Reageer met quote

@ Tess_kleineDromer

Maak je maar niet ongerust, lucide dromen is niet een illusie, het fenomeen is wetenschapelijk bewezen door S.LaBerge et al.* Hem werd ook verteld dat het een illusie was maar door de ontdekking dat mensen vanuit hun lucide dromen konden communiceren met de buitenwereld ( door specifieke oogbewegingen te maken ), kon de rest van de wereld er niet meer omheen smile Vertel dat maar aan je moeder.
Als tweede kunnen lucide dromen je inderdaad uit je slaap houden en zorgen dat je minder uitgerust wakker wordt. Maar dit effect is tijdelijk, ervaren lucide dromers hebben er geen last meer van (heb ik me laten vertellen).

En het gedrag van je moeder klinkt als de reactie die elke moeder zou geven, mijn moeder is ook tegen, ze denkt dat door lucide te dromen dat ik mischien de werkelijkheid en mijn fantasie niet meer uit elkaar kan halen. Terwijl lucide dromen juist ervoor zorgt dat je meer bewust wordt van dat verschil tounge1

In ieder geval veel succes met lucide dromen, ik wens je de mooiste avonturen toe!

* Stephen LaBerge, Howard Rheingold (1990) Exploring The World of Lucid Dreaming, Ballantine Books (New York)

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
22
Researchers

nou er zijn een aantal mensen met mcdd heet dat geloof ik, zoals een vriend van mij. en die kan daardoor de fantasie en de echte wereld niet meer uit elkaar houden. daar slikt hij pillen voor, en als hij zich dan gaat bezig houden met lucide dromen, dus zijn fantasie, kan hij dat straks ook met die pillen niet meer, of hij moet meer/anders gaan slikken.

back to top
24
LDs:

@Daniel: Bedankt ^^
Nu weet ik dat me moeder er naast zit. Ik zou het haar wel een keer laten zien maar voorlopig nog even niet x). En het slechte slapen is alweer verdwenen gelukkig dus ik denk dat het inderdaad tijdelijk was.

@Aquaboy: Ik zou wel willen dat fantasie de echte wereld was ^^

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
39
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Do 12 Aug, 2010  Reageer met quote

Heb eigenlijk nog niemand erover verteld. Denk niet dat mijn vrienden er echt voor open staan eerlijk gezegd. Mijn moeder weet wel dat ik van zulke dingen houd, dus zal er niet raar van opkijken gok ik.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: