EN | NL | FR

Hoe gaat jouw omgeving met lucide dromen om? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
27
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 12 Aug, 2010  Reageer met quote

Ik heb eigenlijk net m'n ouders vertelt dat het forum over dromen ging, zonder meer info. Ze reageerden er niet bepaald 'geschokt' of 'afwijzend' op. Ze vroegen er echter ook niet naar door.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 06 Sep, 2010  Reageer met quote

Mijn moeder is wel geinteresseerd in dat soort dingen dus heb ik pasgeleden gezegd dat ik aan het oefenen ben om lucide te dromen. Ze ging er niet op in, maar okÚ, ik kom er later wel een keer op terug. Mijn vader moet er niets van weten.
Met mijn vriendin praat ik veel over (lucide) dromen dus dat zit wel goed. smile

back to top
sweetdreamsx
wanhopige dromer.
LD4all lid
23
Laatst gezien: 25-9-2014
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Zo 24 Okt, 2010  Reageer met quote

Ik had het mijn moeder verteld en ze geloofde het niet.
Ik probeerde haar te overtuigen, maar ze zei: als je denkt dat je zo droomt ben je gewoon nog niet helemaal wakker.
angry

Maar ik heb nog geen LD's gehad en als ik er een heb gehad zeg ik het gewoon nog een keer. smile

back to top
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
45
Laatst gezien: 16-12-2012
LDs: ▒ 1 per week

In mijn omgeving ook weinig interesse. De mensen zijn toch allemaal met zichzelf en hun eigen dingetjes bezig. Net zoals ik dus, haha.

back to top
Lucida
LD4all lid
LD4all lid
54
Laatst gezien: 9-6-2012
LDs: enkele p/j

Mijn ervaring met mijn omgeving, als ik zo nu en dan iets loslaat over (lucide) dromen:

Ik vertel mijn man wel zo nu en dan e.e.a. over mijn dromen. Hij toont dan enigszins interesse, maar het is toch wel mijn ding, het speelt zich voornamelijk in mijn afgesloten hoofd af tenslotte (zoals wij mensen toch eilandjes zijn, helaas, die welbekende 'existentiŰle eenzaamheid' waar iedereen mee kampt en in meer of mindere mate last van heeft...).

Een goede vriendin vroeg me bezorgd of ik wel met beide benen op de grond bleef... (ja hoor, maak je geen zorgen, ik ben de nuchterheid zelf!)

Een andere vriendin zei 'dergelijke dromen' wel te herkennen, ze soms ook te hebben (maar is er verder niet mee bezig, zo maakte ik uit haar reactie op).

Meerdere vriendinnen meldden me trouwens bijzondere dromen te hebben gehad in bepaalde fases van hun leven, soms zeggen ze er met spijt bij dat ze die nu nooit meer hebben...

back to top
lolnoob
LD4all lid
LD4all lid
29
Laatst gezien: 8-9-2012
LDs: 0

Ik denk dat de meeste mensen er niets vanaf weten en meteen denken dat het slecht is. Mensen houden niet van het onbekende.

Het is eigenlijk hetzelfde met sommige drugs, veel mensen zijn er tegen terwijl ze niet weten wat het doet en wat er gevaarlijk aan is en zich wel 2x per week helemaal lam zuipen en kettingroken.

Als je het verteld aan iemand zou ik er in ieder geval luchtig over doen. Niet meteen zeggen dat je er levenslessen uit kunt halen en spirit guides hebt ontmoet (ook al geloof jij er wel in), dan worden veel mensen meteen bang. Als je verteld dat je soms dromen hebt waar je weet dat je droomt en alles kunt doen wat je wilt denk ik dat de meeste mensen er wel meer over willen weten.

back to top
timmy
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 12-2-2015
LDs: regelmatig

BerichtGeplaatst: Zo 07 Nov, 2010  Reageer met quote

Bij mij weten mijn ouders er wel een beetje vanaf maar zijn hier niet erg in ge´nteresseerd dus ga ik er ook niet verder op in. Vertel soms wel dat ik lucide ben geweest ofzo maar ik ga er niet dieper op in.

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

Mijn ouders zijn redelijk gesloten voor dit soort dingen. Mijn interesse is vooral spiritualiteit en alles wat daar aan vast hangt. Jammer dat de meeste mensen geen open mind hebben. Ik heb er eens over vertelt dat ik lucide werd en mijn pa reageerde dat ik mij daar niet moest met bezig houden. Bang voor het onbekende ? Ik alvast niet !

back to top
timmy
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 12-2-2015
LDs: regelmatig

LoveYourDreams schreef:
...mijn pa reageerde dat ik mij daar niet moest met bezig houden...

Kan me zo'n soort uitspraken wel herinneren van hier ja..

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Ma 08 Nov, 2010  Reageer met quote

timmy schreef:
LoveYourDreams schreef:
...mijn pa reageerde dat ik mij daar niet moest met bezig houden...

Kan me zo'n soort uitspraken wel herinneren van hier ja..

Hmpf, echt jammer. En dat terwijl lucide dromen zo leuk en interessant zijn. turn3

back to top
Alissa
LD4all lid
LD4all lid
Alissa heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 2-12-2015
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 12 Nov, 2010  Reageer met quote

Toen ik pas begonnen was met lucide dromen vertelde ik het enthousiast over tijdens het avondeten. Mijn moeder deed er best luchtig over en vertelde dat ze er ook wel een heeft gehad vroeger. Mijn vader ging er verder niet op in en vind ook maar onzin.

Mijn zusje vind het wel leuk, maar niet de moeite waard om elke nacht voordat ze gaat slapen in haar gedachten te herhalen dat ze lucide gaat dromen. Toen ze er pas geleden eentje had vertelde ze in volle vreugde wat ze gedaan had. (rondkijken en wakker worden)

Dus eigenlijk is het wel ok. Maar nu had ik laatst een verjaardag bij mijn oom en die vroeg aan mij: "Wat doe jij nou zoal op de computer?" Ik wou beginnen met te vertellen dat ik op FanFiction rondhang en YouTube enz. Maar mijn moeder ging er dwars doorheen, "ze zit op een forum over lucide dromen en die hele toestand, nietwaar Alis?" Ik schrok een beetje op de manier hoe ze het zei en had totaal geen zin om aan mijn oom - die niks te maken wil hebben met dat soort onderwerpen - uit te leggen wat het is.
Dus ik zei doodleuk, "waar heb je het over? Ik zit op youtube enz."
Mijn moeder begreep dat ik het niet wou vertellen en hield haar zelf stil. Dat vond ik op zich wel aardig van haar, maar dat veranderd niet op welke toon ze begon met praten. Mijn oom dacht dat mijn moeder zich vergiste.

Sindsdien heb ik het er ook niet meer zoveel over thuis, behalve met mijn zusje. (lol. Misschien kan ik haar overhalen om hier heen te komen. xD)

Aan mijn vriendin had ik het ook een keer uitgelegd en zag aan haar manier van doen dat ze er totaal geen interesse in had. Ik stopte met brabbelen en later zei ze dat ze gewoon wou slapen als ze sliep. Haar dromen vergeet ze toch altijd.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: