EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Eerste slaapparalyse!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Seppe
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 11-1-2011
LDs:

Eerste slaapparalyse!
BerichtGeplaatst: Vr 22 Okt, 2010  Reageer met quote

Hallo,

Ik ben nu 39 dagen bezig met het trainen voor lucide dromen. Ik heb 2 keer een FLD en 3 of 4 keer een FA maar nog steeds geen LD.
Nu deed ik vannacht opnieuw een WBTB. Ik stond op en ging op het forum, wat praten, munt thee gedronken.

Ik ging terug slapen met het gedachte om in mijn droom bewust te blijven. Dus met de beelden die ik zag probeerde ik bewust mee om te gaan. En dat lukte, ik kon er steeds een lichte draai aan geven en plots begon alles wit te worden. (Ik heb namelijk altijd de gedachte van een paralyse willen verdringen, omdat ik het beangstigend vond).

In ieder geval werd alles wit, begon er een fluitend, piepend, vrij eng geluid te komen en ik wist dat ik aan het slapen was en voelde me in mijn bed liggen. Ik kon niet bewegen, alles was zo zwaar. Ik wist onmiddellijk waar het over ging en heb deze kennis gebruikt om mezelf rustig te houden. Dit is ook nog gelukt ook, ik zei: "rustig blijven seppe, rustig blijven, je droomt, die is een slaapparalyse, probeer je droom te vormen".

Vervolgens dacht ik aan mijn lucide doel (naar het iss spacecenter gaan en de aarde bekijken) en ik beelde me in dat ik omhoog vloog maar het bleef vrij donker. Dit gebeurde nog allemaal tijdens de paralyse. Ik beeldde me dan in dat ik door een deur stapte de blauwe lucht met wolken in. Dit zag ik vrij goed voor me en kon mezelf bekijken van een ander perspectief. Toen merkte ik dat de paralyse verminderde en ik terug volledig wakker werd.

Wat een ervaring!!!! Vreselijk eng als je dit niet kan controleren en je niet weet wat er aan de hand is. Ik heb vervolgens heel slecht geslapen. Van de ene kant was ik zo opgewonden omdat ik het aan iemand moest vertellen (daar heb ik ook een FA over gehad). Gelukkig niet van het feit dat ik bang was om een nieuwe paralyse te krijgen. Ik ben dan ook nietmeer bezig geweest met bewust blijven. Het was me wel genoeg geweest! tounge1

zo ! :D Ik denk dat jullie dit altijd wel willen horen smile

back to top
termietje
Droom ik?
LD4all lid
32
Laatst gezien: 4-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 25 Nov, 2010  Reageer met quote

Hmm, lukte mij dat maar weer wink. Ik LD al wel wat langer, maar heb er een pauze van een aantal jaar in gehouden.

Afgelopen zomer werd ik in Tsjechie in een hostelkamer naast mijn vriendin 'wakker'. Niet dus. Mijn geest was zo wakker als maar kon, ik kon alleen niets bewegen, zelfs mijn ogen niet. Mijn ogen waren echter wel open. Ik zag de kamer waar ik daadwerkelijk in lag. Van achter het bed kwam er toen iets op me afgevlogen en ik paniekte hem flink. Mezelf wakker maken lukte me niet.

Uiteindelijk is mijn vriendin wakker geworden omdat ik enorm diep en hard aan het ademhalen was. Ik zag haar daadwerkelijk in mijn starre beeld opeens van links op me afkomen, waarna ze me flink wakker schudde. Toen opeens: 'pats', wakker... Ze had me dus enorm heftig ademend, met mijn ogen wijd open naast d'r aangetroffen en wist totaal niet wat er met me aan de hand was.

Nu probeer ik min of meer WILD toe te passen, maar ik heb het idee dat ik nog veel te weinig over de techniek weet. Morgen valt als het goed is het boek 'lucid dreaming' van Laberge op de mat. Hopen dat ik meer van de techniek opsteek en mezelf gecontroleerd een slaapverlamming in kan helpen, en dan dus rustig blijven wink.

Kon jij ook echt niets meer bewegen, dus ook je ogen niet? Waren je ogen gesloten? Ik denk van wel, omdat je een droom kon sturen. Dat is dus ook wat ik vanuit een slaapverlamming wil kunnen.

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 18-12-2010
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 29 Nov, 2010  Reageer met quote

Op het engelse forum las ik zojuist een artikel over het wakker worden uit een SP
-> beste manier die werd aanbevolen was:

Probeer je gezicht constant zo te vormen alsof je iets vies heb geroken. Dit lukt dan en dan ben je eruit.

Dacht, geef het mee als het te eng wordt en het lukt niet om in een lucide droom te vallen.

back to top
aquaboy11
Back in business!
LD4all lid
aquaboy11 heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Researchers
Laatst gezien: 3-5-2014
LDs: 85

BerichtGeplaatst: Vr 03 Dec, 2010  Reageer met quote

ik heb eergister mn eerste SP gehad! ik werd midden in de nacht wakker en probeer verder te slapen, toen kreeg ik dorst en wil mijn fles pakken om wat te drinken. ik kon niks bewegen, na een minuutje kon ik eindelijk weer bewegen en had er spijt van dat ik er geen WILD op had toegepast. zoals ik had verwacht niks engs aan (helaas geen hallucinaties, want die lijken me juist gaaf). jammer dat er zoveel nare dingen over SP worden gezecht, door al die dingen krijgen veel mensen er ook nare ervaringen mee.

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Vr 03 Dec, 2010  Reageer met quote

Leuk dat je een slaapparalyse hebt gekregen!

Dat is ook wel iets wat ik wil inderdaad, ik geloof helemaal niet dat het naar moet zijn, maar misschien is het een manier van 'der instappen.' en je moet natuurlijk wel weten wat je overkomt.

Als je het niet kent, dan raak je (niet zo gek) in paniek, en als je het wel kent, maar je weet even niet wta er gebeurd raak je (niet zo gek) ook in paniek xD

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Dec, 2010  Reageer met quote

ik heb vroeger wel een aantal keer slaapverlamming gehad, daar zaten ook wel eens hele enge ervaringen bij, één keer stond er een man aan mijn bed, dat was echt griezelig, ik wou bewegen maar dat kon niet, en die man bleef maar naar me staren!
ik had toen van een vriendin gehoord dat het een beginstadium van een OBE kon zijn, als ik dan zou beginnen te rollen, zou ik vervolgens uit mijn lichaam kunne n gaan, ik heb het eens geprobeerd en dat lukte, mijn kamer zag er toen levensecht uit, dat maakte me wel bang. Ik lees soms tegenstrijdige visies op dit soort ervaringen en weet niet goed of het n u echt is of niet...
Die SP was in ieder geval behoorlijk eng dus als iemand een manier zou weten om sneller wakker te worden, wil ik die ook wel weten neutral

back to top
Ruzl
LD4all lid
LD4all lid
27

BerichtGeplaatst: Zo 05 Dec, 2010  Reageer met quote

Ken je een beetje Engels? Als ik mij niet vergis is er een best grote topic over 'het zo snel mogelijk wakker worden' op het engelse LD4all forum.

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 05 Dec, 2010  Reageer met quote

Ah, bedankt, kan daar eens kijken smile Vriendin van me die er iets meer van weet, gaf me ook de tip om te blijven visualiseren tijdens slaapverlamming. Dan zou je zo minder gefocust blijven op je eigen lichaam en zou er uiteindelijk een nieuw droomscenario moeten ontstaan waar je dan kan instappen. Dat maar eens proberen, want lucide kunnen worden en verder dromen is uiteraard nog beter dan angstig wakker worden tounge1

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.