EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Uittreden en besef van tijd?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Amidala
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

Uittreden en besef van tijd?
BerichtGeplaatst: Wo 08 Dec, 2010  Reageer met quote

Hoi Allemaal!

Een tijd geleden heb ik hier mijn eerste verhaal geplaatst, in een andere topic, over mij eerste uittreed ervaring. Lid Eric heeft me toen wat adviezen gegeven en ik moet zeggen dat ze enorm geholpen hebben! :D Heb daarna twee maal heel fijne uittredingen ervaren. Was namelijk erg bang in den beginnen. Dat resulteerde in tollen, tintelingen, hevige misselijkheid, slapeloze nachten en als ergste: de stekende hartkloppingen.

Nadat ik hardop, voor het slapen gaan, tegen mezelf gezegd heb dat ik vrij ben van die angsten en dat ik mezelf moet vertrouwen is het helemaal goed gekomen. dat hardop praten cq wensen is gebaseerd op The Secret. Let wel: geen negatieve woorden erin gebruiken. BV
Ik wil niet angstig zijn (fout)
Ik ben vrij van angst (goed)

Een tijd terug lag ik een boek te lezen en was ik, kennelijk, een soort van in slaap gevallen. Ik werd ineens door een baby, die lachend naast het bed lag, van het bed afgeschopt en viel letterlijk uit mijn lichaam aan de andere kant van het bed op de grond. Ik was geheel naakt en vederlicht. Voelde erg fijn.
Heb de baby op sleeptouw genomen en we hebben fijn gezweefd in mijn woonkamer.

Twee maanden terug wederom een fijne uittreding. Dit keer lag ik in mijn eigen bed en werd "wakker" gekust, op mijn voorhoofd, door mijn moeder (die niet meer leeft btw). Ik stapte heel fijn me lichaam uit. Vreemde was dat mijn huis in tweeën gesplitst was. Slaapkamer was mijn eigen huis en de andere kant mijn ouderlijk huis. Ik had een missie: zoeken naar mijn pa en mijn zusje. Riep ze ook, maar ze reageerden niet. Ze zaten in de woonkamer, maar ik mocht er niet bij zitten. Vervolgens besefte ik dat ik aan het uittreden was en ging ik bewust op onderzoek uit. Kwam aan bij mijn raam, met de intentie om eruit te willen klimmen, maar dit mocht niet. Ineens stond er iemand achter me die me dat zei. Niet gezien wie dit was.
Ik wilde er tegenin gaan, maar voelde ineens mijn eigen lichaam, die loodzwaar en vergrendeld in bed lag, en voelde letterlijk dat ik terug gezogen werd via mijn kruin.. Vreemd gevoel..
Ik belde direct me pa en me zusje op.. Die hadden zojuist een goed gesprek gehad, in de woonkamer, en daar hebben ze het vooral over mij gehad!
Bizarrr overspannen

Afgelopen maandag en dinsdag wederom uitgetreden. Maandag stond in het teken van mijn moeder, waarbij ik heel hard naar haar schreeuwde: mama help me. help! Ik had het namelijk niet echt leuk.. Ik zag veel zwart, veel lichtflitsen en het voelde niet fijn. Ik heb mijn moeder in een flits gezien, mijn kat en mijn buik. Werd wakker met een schok en was helemaal buiten adem.
die dinsdag erop voelde ik hem aankomen, maar heb me verzet.. Heb even me pa gebeld en we hebben even over koetjes en wikileaks wiske gesproken. Zo kon ik even bijtrekken en heb erna als een roos slapen.

Mijn ervaringen so far.. Maar wat ik me dus nu af vroeg is de tijd.. de keren dat het heel fijn was leek het naar mijn gevoel een aantal uur te hebben geduurd, maar in werkelijkheid maar 10 minuten ofzo.. (heb zo'n klok die de tijd op het plafond schijnt)
Tevens was ik, bij de fijne ervaringen, compleet uitgerust en had energie voor tien! grin Wat zal dat dan betekenen?

Wat ik overigens doe is de onderwerpen in mijn uittredingen opzoeken in droomsymbolen boeken.. Om erachter te komen wat de betekenis ervan zou kunnen zijn.

Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen!

Groetjes Amidala

back to top
VampieraNL
LD4all lid
LD4all lid
43
Laatst gezien: 16-12-2012
LDs: ± 1 per week

BerichtGeplaatst: Do 09 Dec, 2010  Reageer met quote

Mooie verhalen zeg, dat als eerste!
Recent onderzoek heeft aangetoond dat een uur slapen ook een uur is in een droom. Dus geen inceptiontaferelen dat je in 5 minuten slapen een uur beleeft ofzo.

Zelf denk ik dat het ligt aan je tijdsBELEVING die soms heel anders kan zijn. Het fenomeen dat je dénkt een uur geschilderd te hebben terwijl dit 3 uren zijn geweest. Het zijn vaak de fijnste momenten, wanneer je geen besef hebt van tijd. En verder... tijd is door mensen bedacht, om zo afspraken te kunnen maken. Maar ons voorstellingsvermogen, onze geest en ons onderbewustzijn kennen geen tijd. Die kunnen geen tijd interpreteren, daarom kan je in je dromen ook geen klokkijken (wat wachten op info is van 'n externe bron, waar in 'n droom/uittreding geen spraken van is).

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
24
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

BerichtGeplaatst: Do 09 Dec, 2010  Reageer met quote

VampieraNL schreef:
tijd is door mensen bedacht, om zo afspraken te kunnen maken. Maar ons voorstellingsvermogen, onze geest en ons onderbewustzijn kennen geen tijd. Die kunnen geen tijd interpreteren, daarom kan je in je dromen ook geen klokkijken (wat wachten op info is van 'n externe bron, waar in 'n droom/uittreding geen spraken van is).

mooi gezegd, hier ben ik nog niet op gekomen wink5 dit is de perfecte verwoording, bravo! 8D

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 10 Dec, 2010  Reageer met quote

We hebben natuurlijk wel een biologische klok. wink5

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 11 Dec, 2010  Reageer met quote

De biologische klok is gebaseerd op de seizoenen, dag en nacht - maar stel nu dat we in het heelal rond zweefden, dan denk ik niet dat we nog langer besef van tijd hebben..; we worden snel afgeleid door dagdromen en dan zou de tijd heel snel gaan, in sommige gevallen zelfs de honger overslaan - in andere gevallen bij volledig bewustzijn zou de tijd traag gaan en krijgen we sneller honger.
Er zijn mensen die vasten en ontzettend honger hebben en wéten van "ojee ik heb al zoveel dagen niet gegeten, wat een honger heb ik" maar stel je dan eens voor hoe mensen in de 3de wereld leven... soms weken zonder voeding. Zonder klok. Zij weten niet wanneer ze horen te eten en vanaf hoeveel dagen je giga honger zou moeten hebben.. dat je na 3 weken niet eten of na 2 dagen zonder drinken kan sterven. Het gebeurt iedere dag en sommige blijven wel leven. Dat zouden wij in de Westerse wereld niet kunnen.... zie maar eens naar mensen met een eetstoornis die na x aantal dagen weinig voeding naar het ziekenhuis worden gebracht.

Tot zover de tijd-preek. Ik vind wel dat Ajax het inderdaad perfect verwoordt heeft. We leven in een wereld waar tijd nodig is en we zijn er zo vertrouwd mee, dat we ons geen wereld zonder tijd kunnen voorstellen... niet alleen door het bestaan van de klok, maar eveneens door hoe ons planeetje in elkaar zit. Maar oorspronkelijk bestond tijd niet... ergens anders in het heelal ook niet... en tot zover we in andere melkwegstelsels geen aliens hebben gevonden, zijn wij de enige wezens die het begrip tijd kennen.

Overigens heel mooie ervaringen Amidala!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.