EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

removed

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Goldmaxx
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-8-2011
LDs:

removed
BerichtGeplaatst: Ma 11 Okt, 2010  Reageer met quote

whatsthat

Laatst aangepast door Goldmaxx op Zo 21 Aug, 2011, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
37
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

Erg indrukwekkend verhaal. Geen idee hoe ik je hier mee moet helpen. Ik zou zeggen, koester de bijzondere herinnering.

Dat ze nog steeds in je dromen voorkomt lijkt niet bepaald vreemd. Dromen bevatten vaak mensen uit je verleden. Maar als het erg vaak gebeurt......heb je al eens fysiek afscheid genomen door haar graf (of urn) te bezoeken om haar dood zo beter te kunnen plaatsen?

back to top
Guus
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 20-6-2011
LDs:

Welkom Goldmaxx, inderdaad een indrukkwekkend verhaal. Maar ik zou zeggen, probeer net als vele mensen hier lucide dromen te krijgen en misschien kun je het dan aan haar vragen waarom ze in jullie dromen verschijnt en zo?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt, 2010  Reageer met quote

Welkom op het forum Goldmaxx,

Herhalende dromen willen meestal zeggen dat je iets nog niet verwerkt hebt, zolang je die dromen blijft hebben - wilt dit dus eigenlijk zeggen dat je nog niet alle tijd hebt genomen om haar dood te verwerken. Wat je misschien kan doen, is je dromen noteren en op zoek gaan wat de redenen kan zijn waarom je dat droomt. Ben je er verdrietig om? Rouw dan. Ben je kwaad op de wereld dat dit gebeurd is? Laat het los. Voel je je op enige manier schuldig? Probeer dat niet te doen want jij hebt niets met haar dood te maken.

Een andere manier is je verdiepen in droomcontrole. Het voornemen dat je, de volgende keer dat je over haar droomt, haar vraagt wat ze je probeert te zeggen. Dat vraagt wel enige training om dat onder de knie te hebben maar als je daar genoeg tijd in steekt, kan je haar binnen de kortste keren vragen stellen in je droom en verheldert dit misschien de situatie ook wel. smile

back to top
Goldmaxx
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 21-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 12 Okt, 2010  Reageer met quote

Eerst en vooral, bedankt voor jullie reacties.
Ik ben 1 keer bij haar graf geweest ja, om afscheid te nemen.

Hoewel, persoonlijk afscheid heb ik nooit kunnen nemen...
Ik voelde me altijd slecht over de manier waarop ik haar achter heb gelaten, en dat heb ik haar nooit kunnen vertellen.
Ooit heb ik haar een brief geschreven, maar nooit verstuurd.

Wat betreft het lucide dromen zit ik toch met een aantal vragen.

Ik ga er persoonlijk vanuit dat de droomwereld de wereld is waar we altijd zijn geweest. Het is ook de plaats waar we terug naartoe gaan als ons einde hier op aarde is gekomen... Het is een zijn, zonder tijd en ruimte.

Nu, ik geloof best in lucide dromen, maar dat is een beetje in strijd met mijn geloof in die eeuwige, eindeloze ruimte.

Stel dat ik lucide leer dromen, en mijn dromen dus kan beheersen en ook veel helderder kan herinneren als ik terug in mijn aards lichaam ben, dan:

1. Wat gebeurd er dan als je sterft? Kom ik dan BEWUST in die eeuwige ruimte terecht, met het gevolg dat ik me bij reincarnatie ook zal kunnen herinneren wat ik deed in mijn vorig aardse leven?
Als dat waar is, zouden toch meer mensen (alle lucide dromers) zich dit vorige leven moeten kunnen herinneren?

2. Stel dat mijn theorie niet klopt, en ik lucide leer dromen, en mijn dromen dus kan controleren, wil dat dan niet zeggen dat ik min of meer zelf het antwoord op mijn vragen aan haar zal geven? Het antwoord wordt in dat geval toch gevormd door mijn onderbewustzijn?

Ik wil niet gaan leven met een "valse" troost dat ze daar nog is.
Hoewel ik best weet dat je nooit 100% zeker kan zijn, maakt deze tegenstrijdigheid me best bang...

Grtjs
G

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 13 Okt, 2010  Reageer met quote

Hallo Goldmaxx,

De vragen die je stelt zijn lastig. Ik kan je alleen vertellen hoe ik hier in sta, maar jouw mening over dromen is anders en dus is het waarschijnlijk dat je mijn mening niet deelt.

In de wetenschap wordt nog niet heel veel begrepen van de hersenen, en daarmee wordt ook dromen nog niet erg begrepen. Wel wordt er vanuit gegaan dat dromen onze hersenen helpen bij het verwerken van de dingen van de dag.

Wij als mensen kunnen een beperkt aantal dingen snel onthouden, probeer maar eens een aantal losse getallen snel te leren (dus zonder herhaling!). Ons bewustzijn onthoudt ook maar een beperkt aantal dingen, maar onthoudt die dingen heel precies. Het gedeelte dat we onderbewustzijn noemen is minder precies. Dit bewustzijn werkt sneller en kan veel meer opslaan. Dit komt omdat het onderbewustzijn niet alle details onthoudt, het koppelt slechts een gevoel aan een gebeurtenis/beeld/indruk/geluid/etc. Daarom kun je (terecht) een slecht gevoel hebben zonder dat je weet waarom. Je ziet/hoort/etc dan iets waar je onderbewuste een slecht gevoel aan heeft gekoppeld.

Waarschijnlijk ervaar je ook wel dat gevoel heel belangrijk is in dromen. Gevoelens zijn vaak veel intenser dan in het echte leven. Ik denk dat dit komt omdat je onderbewuste de overhand heeft. Je onderbewuste ordent als het ware de indrukken van de afgelopen dag(en).

Als je lucide droomt zet je eigenlijk een stukje bewustzijn open tijdens een droom. Je onderbewuste is nog volop bezig met het verwerken van de alledaagse dingen en stopt daar niet zomaar mee. Maar je hebt opeens de mogelijkheid er bewust over na te denk en de richting van de gedachten te bepalen.

Dit kan handig zijn als er iets is dat maar niet verwerkt wordt. Een traumatische gebeurtenis, een slecht gevoel waar je de reden niet van kent etc. Blijkbaar is er iets dat verwerking nodig heeft. Als je bewust in je droom rondkijkt en droomkarakters vragen stelt, kun je er achter komen wat er niet goed verwerkt is. Daarna kun je er overdag iets aan doen. Dit kun je doen door lucide te dromen.

Je kunt natuurlijk ook na een gewone droom overdag nadenken over de betekenis. Deze weet je vaak zelf het beste omdat het vaak gaat over een gevoel. Voel je je slecht? Misschien is er een periode van rouw nodig. Voel je je goed? Misschien mis je haar gewoon.

Dit is slechts mijn kijk op dromen, als je denkt dat dromen meer zijn dan een werking van de hersenen heeft mijn verhaal waarschijnlijk niet zo veel zin. Kijk maar wat je er mee doet.

Ansie ansie

back to top
=ajax=
~el salvador~
LD4all lid
24
Laatst gezien: 14-9-2011
LDs: te weinig

BerichtGeplaatst: Ma 22 Nov, 2010  Reageer met quote

ik vind het een indrukwekkend verhaal en heb nog niet zoveel ervaring met lucide dromen, maar ik heb hier veel gelezen dat je via je DC met je onderbewustzijn praat zegmaar en dat die je dus dingen terugzeggen die diep in jezelf liggen. Overdag zegt je onderbewustzijn je niet zoveel, maar in lucide dromen heb je betere toegang tot je onderbewustzijn en kun je dus dingen over jezelf leren, misschien ook waarom dat de dromen terug blijven komen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je veel succes op je zoektocht naar antwoorden wink5

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Ma 22 Nov, 2010  Reageer met quote

Hunk, dit verhaal is gekopieerd van een andere site. ik heb dit al gelezen. eh
Volgens mij is dit je verhaal niet goldmaxxx. of zit je nog op andere fora's ?

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Ma 10 Jan, 2011  Reageer met quote

Ja het ziet er inderdaad nogal als een troll post uit. No offence.

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

BerichtGeplaatst: Ma 10 Jan, 2011  Reageer met quote

Ik had al bij een ander antwoord gelezen dat het komt doordat je het nog niet verwerkt hebben.
Het komt volgens mij doordat je gelooft, je gelooft dat ze nog ergens is, en omdat ze volgens jouw tekens liet zien zal je er altijd aan blijven denken, je zal het nooit vergeten (omdat het zo bijzonder is), je hebt het ook nog niet verwerkt lijkt me.
Dromen zijn waarschijnlijk een manier om met dingen leren om te gaan etc.
Je zei het zelf al, dat je het geen plek had gegeven, dat moet je eigenlijk wel gaan doen.
Is beter voor jouw denk ik, want je hebt tenslotte al een andere vrouw, die je eva noemt. smile

Groeten,

Marc

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.