EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 2 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
966
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

BerichtGeplaatst: Do 13 Jan, 2011  Reageer met quote

Hmmm, Ik zelf kreeg ook snelle hartkloppingen tijdens het proberen bij WILD. Weet alleen niet meer waardoor.

back to top
Jeddy
Rebel
LD4all lid
25
Laatst gezien: 1-2-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Vr 14 Jan, 2011  Reageer met quote

Ik weet niet over dit klopt, maar mijn vriendin (ook bezig met lucide) las in een Duitse LD forum dat je hart eigenlijk niet sneller gaat kloppen. De reden dat je het intensiever voelt kwam dus volgens het forum omdat je langzaam in de sp komt waardoor je zulke dingen dus heftiger ervaart maar eigenlijk klopt je hart gewoon normaal, iemand hier die daar zo'n beetje meer duidelijkheid over kan verschaffen?

Afgelopen nacht WILD geprobeerd, het lukte me gewoon niet. De hele tijd kwam dat rot gevoel van dat me voet gaat schokken, rare is dat het de 1ne nacht gebeurd maar dan kan het zo zijn dat het de volgende nacht niet gebeurd. Denk dat ik een tijdje ga stoppen met de wild, en me ga focussen op de wbtb en daarbij de mild toepassen.

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
17
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

BerichtGeplaatst: Za 15 Jan, 2011  Reageer met quote

hmm dat zou wel kunnen wat je zegt Jeddy, over dat SP.

back to top
Manthor
Nieuw lid
Nieuw lid
17
Laatst gezien: 29-3-2011
LDs: 1

BerichtGeplaatst: Wo 26 Jan, 2011  Reageer met quote

Ik kan geen duidelijkheid geven over die hartkloppingen, maar wel een nieuwe vraag stellen, die daar niet echt iets mee te maken heeft: luisteren jullie soms naar muziek bij WILD? Ik heb gelezen dat het gemakkelijker gaat als je je halvelings kan concentreren op externe impulsen. Ik heb het zelf al een paar keer geprobeerd, maar WILD is voor mij denk ik nog te hoog gegrepen... Nu luister ik naar de soundtrack van "Inception", niet omdat die zo mooi is, maar omdat er toch een associatie met dromen is, als je de film tenminste gezien hebt.

P.S. Heeft iemand van jullie al eens iets gehoord over 'binaural beats'? En zo ja, zou je bepaalde 'beats' ook niet kunnen gebruiken voor te WILD'en?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-4-2013
LDs: 2

Ik heb hier ooit een reply/topic over binaural beats geschreven, maar ik kan het niet meteen terug vinden...

back to top
Awesome
Semi-Dreamer
LD4all lid
17
Laatst gezien: 25-2-2013
LDs: 6

idd silox, binaural beats heb ik gister ook uitgeprobeerd.

Wat ik meestal doe is eerst even muziek luisteren die ik leuk vind, om te ontspannen, daarna zet ik de binaural beats op die lucide dromen schijnen te stimuleren, bij mij heeft het alleen nog niet gewerkt, vanavond weer proberen smile

Edit: mag je hier trouwens links posten naar youtube of niet?

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Laatst gezien: 26-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Ma 14 Feb, 2011  Reageer met quote

Heb tot nu toe drie keer WILD geprobeerd. De laatste keer leek het wel alsof mijn benen opgetild werden en ik voorover kiepte. Tenminste, zo'n gevoel kreeg ik voor een paar seconden. Is dat wel de bedoeling? help! Het duurde maar kort.

back to top
leonie
Nieuw lid
Nieuw lid
26
Laatst gezien: 14-5-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 14 Feb, 2011  Reageer met quote

hmm ik heb net anderhalf uur WILD geprobeerd. Het was een soort ontdekkingstocht.. Wat is nu eigenlijk de bedoeling van je chi? Ik dacht dat ik eerst moest ontspannen dus ik ging aandachtig door mijn lichaam. Toen voelde ik mijn benen en armen en onderbuik niet meer. Ik dacht goed en nu verder.. Ik weet niet of het de bedoeling was maar ik ging mijn energie verplaatsen richting mijn middenrif door bij elke onderbuik ademhaling een stroom energie uit mijn ledematen te pompen. Tintelende golven en ik merkte dat ik dieper ging raken. Mijn hart ging steeds sneller te keer, bonken en bonken, het leek alsof mijn lichaam heen en weer schudde. Ik kreeg het ook heel warm. Het voelde alsof ik uit mijn lichaam in een andere werkelijkheid moest springen, jammer alleen dat ik niets voor handen had.. ik had geen beelden voor mijn ogen.. dus ik kon nergens heen. Ik heb het toen maar afgekapt want ik begon zo ongeveer te koken.
Daarna gebeurde het nog een keer, maar ik had weer nergens om heen te gaan. Dus ik ben ermee gestopt. sadblauw

Misschien werkt het beter wanneer ik eerst beelden zie? Is het wel de bedoeling dat ik mijn energie ga verplaatsen? Het is in ieder geval wel een lekker gevoel.. behalve dat bonken en het zo warm krijgen..

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 16-5-2013
LDs: 414

BerichtGeplaatst: Do 17 Feb, 2011  Reageer met quote

Er bestaan niet echt regels voor WILD, doe gewoon waar jij je het comfortabelste bij voelt! Als je geen aandacht wenst te geven aan chi, chakra's of iets gelijkaardigs, dan hoeft dat ook niet. smile

Als je geen beelden krijgt, kan je er misschien zelf maken door te 'dag'dromen?

back to top
Mestreech
Droomedaris
LD4all lid
22
Laatst gezien: 19-3-2011
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Vr 18 Feb, 2011  Reageer met quote

Ik ondervind veel problemen als ik de WILD-techniek probeer toe te passen.

Allereerst is het mij nog niet gelukt om mijn gedachten uit te schakelen, er is altijd wel IETS waar ik aan moet denken. Daarnaast kan ik de juiste positie ook niet echt vinden. Op mijn rug lig ik zwaar oncomfortabel evenals op mijn zij, maar als ik op mijn buik ga liggen lig ik zo lekker dat ik vrij snel in slaap val.

Iemand die nog tips voor mij heeft of zal ik gewoon moeten blijven oefenen met de informatie die er in de gids staat?

back to top
leonie
Nieuw lid
Nieuw lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 18 Feb, 2011  Reageer met quote

Ik probeer nu iedere dag, in de middag of voor het slapen even WILD te doen, nog niet in een LD beland.. wel verlamming tot mijn ogen. Ik herhaal steeds dat ik bewust ga blijven of lucide wil worden en ik probeer me te concentreren op mijn derde oog of op mijn keelchakra. Het voelt best wel raar wanneer die verlamming soort trekt naar mijn ribben en naar mijn keel en wangen. Ik vind het ook behoorlijk lastig omdat ik moeilijk mijn ademhaling uit controle kan geven en elk kriebeltje of geluidje vraagt mijn aandacht. Ik heb het nog niet in de ochtend geprobeerd, mijn bewustzijn is dan zo slap, maar ik kom dan wel vaak in een laag LD. Nou, vanavond hopelijk meer succes!

back to top
leonie
Nieuw lid
Nieuw lid
26
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 20 Feb, 2011  Reageer met quote

Vanmorgen ben ik een paar keer wakker geweest en ik zat tegelijkertijd half in lucide dromen, maar toen ik de luciditeit wilde verhogen lukte dit niet en werd ik eigenlijk alleen maar minder lucide.. Ik zei tegen mezelf "lucide keer 100" of alleen "lucide lucide etc". Was ik dan TE bewust bezig met lucide zijn of was ik TE wakker? Ik vond het best vervelend want er was net een vrouw prachtig aan het zingen en toen kreeg ik het niet meer terug sadblauw
Ik merk sowieso dat wanneer ik WILD probeer, ik minder snel lucide word dan wanneer ik gewoon ga sussen in mijn slaap.. Hoe kan dit, ben ik TE bewust bezig?

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
14
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 25 Feb, 2011  Reageer met quote

Ik ben de hele tijd bang voor WILD, komt omdat ik een keer een WILD had rond 11s'avonds en hoorde toen kerk klokken. Was toen 11 nu 12 . Ik was meteen expres van gedachte aan het afdwalen en de kerkklokke verdwenen weer. En als ik nou WILD probeer ga ik bij het kleintse geluidje stoppen. Kan iemand mij helpen hoe ik hier over heen kom?

Gr, Roger Wijgergans

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-5-2013
LDs:

Je kunt op een andere manier denken. Bijvoorbeeld dat het gaaf is dat je hersenen die geluiden kan maken, of dat het leuk is om kerkklokken te horen, of dat dat betekent dat WILD aan het lukken is!

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
14
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

Dankje Kyata,
Ik zal het proberen. Misschien kan ik het ook beter overdag doen. Nou doe ik het altijd s'avonds ik ga het nou is proberen

Gr. Roger Wijgergans

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 2 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.