EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Vreemde geluiden en stemmen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

Vreemde geluiden en stemmen
BerichtGeplaatst: Za 19 Sep, 2009  Reageer met quote

Het gebeurdt heel soms eens dat ik droom, dan langzaam ontwaak maar me nog redelijk slaperig voel (wat wel normaal is) maar ook erg 'zwaar'... Het lijkt ook alsof ik dan nog half aan het slapen ben en nog wil verder slapen, maar dat gevoel dat ik dan heb... Als ik mijn ogen weer sluit lijk ik allerlei erg luide stemmen door elkaar te horen, maar dan ook echt heel luid. Ze lijken naar mij te roepen precies... Ik vind het echt griezelig! overspannen Ik kan me dan ook maar erg langzaam bewegen en heb precies het gevoel alsof ik aan m'n bed vastgeketent zit ofzo en ik weggetrokken wordt. Ik zie meer fellere kleuren dan anders denk ik. Ook lijkt het zelfs alsof ik maar half bij bewustzijn ben, maar dat is waarschijnlijk omdat ik nog niet goed wakker ben. Ik denk echter niet dat dat gevoel die ik heb echt een droom is...
Als ik mijn ogen dan weer open en me dan voorzichtig rechter zet lijkt het beter te gaan, en na een tijdje is het dan ook effectief over. Maar ik heb hier dus schrik voor... Gelukkig dat ik dit 's nachts nog niet meemaakte, want dan zou het pas erg zijn denk ik.
Zou dit een soort (of het begin) van de zogenaamde 'uittrede van het lichaam' kunnen zijn? Of toch gewoon dromerige hallucinaties omdat ik nog niet goed wakker ben? whatsthat

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 10-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 20 Sep, 2009  Reageer met quote

Ik denk dat het inderdaad een mengeling is tussen slaapverlamming en hypnagogische hallucinaties. smile

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24

BerichtGeplaatst: Zo 20 Sep, 2009  Reageer met quote

Oké, ik heb nog wat verder naar informatie gezocht hier op het forum en Wikipedia en ik denk dat je gelijk hebt. Waarschijnlijk is het slaapverlamming, want op WP werd het horen van stemmen etc. ook vermeld. Op zich dus niet zo erg, het is alleen het enge gevoel, en de schrik om een "OBE" te krijgen... Op één of andere manier sta ik er niet voor open. Ik heb de risico's ook gelezen... als ze kloppen, tenminste?

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009  Reageer met quote

De risico's van OOBE's zou ik met een grote korrel zout nemen... dat zijn verhalen die al heel lang de ronde doen maar niemand die het zelf heeft meegemaak. (bv niet terug in je lichaam kunnen etc). Ongewenst bezoek kan uiteraard wel maar ze kunnen je niets doen omdat je fysieke lichaam nog ligt te slapen. smile

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24

BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep, 2009  Reageer met quote

Dryalantha schreef:
Ongewenst bezoek kan uiteraard wel maar ze kunnen je niets doen omdat je fysieke lichaam nog ligt te slapen. smile

Ik zal me toch blijven afvragen hoe dat kan van dat ongewenst bezoek... smile

back to top
Wings
Dagdromer
LD4all lid
Wings heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 18-5-2011
LDs: 3/10

BerichtGeplaatst: Ma 17 Jan, 2011  Reageer met quote

Ik denk dat dat meer iets mentaals is zegmaar. Tenminste, ik zie OBE meer als een lucide droom die zich naast je eigen lichaam afspeelt. Er kan je simpelweg niets gebeuren. Maar misschien dat anderen daar anders over denken.

Die stemmen dat merk ik ook wel eens. Eerst dacht ik dat ik misschien stemmen hoorde, maar toen leerde ik meer over slaapverlamming en hypnagogische hallicunaties. Ik hoorde constant mijn nichtje "1 2 3 SLAAP!" zingen en dat was heel irritant wink5

back to top
Ludyca
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 26-3-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 31 Mrt, 2011  Reageer met quote

Dryalantha schreef:
Ik denk dat het inderdaad een mengeling is tussen slaapverlamming en hypnagogische hallucinaties. smile

Het lijkt er wel op.

Maar je kunt daardoor op zoek gaan naar de betekenis van de stemmen.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 01 Apr, 2011  Reageer met quote

Als mensen je naam fluisteren of roepen, begin dan maar eens te zoeken waarom...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.