EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Creatief dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Creatief dromen
BerichtGeplaatst: Wo 28 Jul, 2010  Reageer met quote

Onder creatief dromen begrijp ik onder andere dromen gebruiken bij je artistieke talenten, dat wilt onder andere zeggen: traditionele kunsten zoals tekenen, schilderen, collage's etc. Digitaal schilderen, photoshop. Schrijven zoals: verhalen, gedichten, lyrics. Beelden namaken zoals: Fotografie en video's. Maar ook andere zoals muziek, toneel en nog vele andere.

Wie van jullie gebruikt zijn/haar dromen op creatief vlak? Welk technieken gebruik je, welk gevoel krijg je daarbij?

Creatief dromen is eveneens probleem-oplossend. Denk maar eens aan het oplossen van een moeilijk vraagstuk, een persoonlijk probleem, een persoonlijk doel, etc. Soms heb je zo van die dagen dat je wakker komt en denkt: dat is het! Of nog anders: je droomt letterlijk (of symbolisch) over de oplossing. Heeft iemand van jullie ooit al gelijkaardige ervaringen gehad? Misschien heb je wel eigen droomtechnieken hiervoor? ^^

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Hihi, ik had het vandaag over dromen met wat vrienden. Ze waren het erover eens dat je je 's avonds/nachts vaak plots weer dingen herinnert, waar je dan overdag over na hebt gedacht. "Wat was dat woord ook alweer?" bijvoorbeeld. 's Nachts heb je dan plots een "OH JA!!" moment

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Hm, ik fotografeer vaak hele mooie dingen in m'n dromen. Jammer genoeg zijn dat geen scenario's die je in het dagelijks leven kan namaken.. zijn wel altijd mooie dromen though!

back to top
Roos-Skywalker
Unieke wapens smid
LD4all lid
20
Laatst gezien: 7-8-2011
LDs: onzeker

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jul, 2011  Reageer met quote

Als ik creatief droom dan moet ik het gewoon opschrijven of typen. Het meeste heb ik gebundeld in een echt verhaal maar ik had vanacht weer zoiets alleen past het er niet goed in dus heb ik het los buiten het verhaal.

In het holst van de nacht sloop Luuk over de straten. Luuk snoof lang. ‘’Ik ruik prooi.’’ Zei Luuk. Luuk stapte verder door de immigranten buurt. ‘’Die geur is het sterkst.’’ Geluidloos en behendig als een kat liep Luuk kalm naar de voordeur. Luuk sloot zijn ogen en stak zijn hand naar voren, kleine stroompjes gleden over zijn hand, tussen zijn vingers. ‘’Ik voel... hij is boven.’’ Constateerde Luuk. Luuk sprong tegen de muur op en klom over de veranda. Luuk smolt het slot weg. Vervolgens blokkeerde hij de deur. Luuks haren gingen overeind staan. Plotseling schoten de ogen van de jongen open. ‘’W, wat wie ben jij?’’ Vroeg hij trillerig. De jonge was zich pijnlijk bewust van Luuks vreselijke aura. De aura van iemand die de duisterste dingen met je zou willen doen. Luuk zweeg, de vonken vlogen van hem af. Zwaar hijgend probeerde de jongen zich te verstoppen. Luuk opende zijn ogen. Zijn dodelijke blik was nog imposanter in het donker. De jongen pakte de honkbal knuppel van de grond. ‘’Denk je me daarmee te kunnen stoppen?’’ Luuks lichtgevende ogen boorden zich in het gezicht van de jongen. ‘’J, je stem.’’ Stotterde de jongen. Geluidloos sloop Luuk naderbij. Zijn vreselijke aura leek jongen te verkleumen tot op het bot. ‘’Nee’’ Fluisterde hij hees. Luuks gezicht sprak boekdelen. ‘’Nee niet doen.’’ Zijn stem was niet meer dan een fluistering op de wind. Wat volgde is niet geschikt voor kinderen onder de 16 jaar tenzij je natuurlijk trhillers kijkt omdat een comedy niet grappig is.

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 11 Jul, 2011  Reageer met quote

Ik heb één van mijn dromen gebruikt voor een heel stripverhaal: Ik droomde dat ik op een aardezitzak zat en van een groot eng monster planeten moest maken.
Ik zweefde ook in een donkere ruimte en terwijl ik met raar gevormde balletjes bezig was in mijn handen en daarop tekende, zag ik het boven me in de donkere ruimte verschijnen. Bijvoorbeeld een harige planeet met krulletjes. Dat was de meest inspirerende droom die ik ooit heb gehad en daarom ook gebruikt (niet precies natuurlijk).

Verder droom ik wel eens coole dingen, maar ze zijn niet echt bruikbaar voor een tekening vind ik. Ik teken vaak mijn eigen ontwerpjes en vaak droom ik dingen die ik niet echt kan tekenen of beter geschikt is voor een verhaal.
Maar de grootste reden om lucide te dromen voor mij is om mijn fantasie te stimuleren en grenzen daarvan op te zoeken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.