EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hallicunaties even voor het wakker worden

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Yasmin
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-6-2009
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Wo 27 Mei, 2009  Reageer met quote

Misschien is het net zoiets als WILD maar dan omgekeerd. Op een gegeven moment kan je dan toch ook dingen zien en horen?

back to top
Dragon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs: Pfffff.......

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul, 2009  Reageer met quote

Ik heb dat ook wel eens, maar nu twijfel ik eraan of ik wel echt half-slaap en niet een LD heb, want ik stap gewoon mijn bed uit, doe mijn normale dingen -terwijl dat midden in de nacht kan zijn- zeg mijn ouders gedag etc.
Ik heb het een aantal keer tijdens mijn krantenlopen gehad (meestvoorkomende voorbeeld) (wel in mijn droom/halfslaap) dan ging ik het bovenbeschrevene doen en krantenlopen, en toen kwam er halvewege een draak met ruiter aanvliegen. Daarmee heb ik een helehoop avonturen/dingen enz. mee beleeft. Toen ik dus na een aantal dagen in 'Drakenland' thuisgebracht werdt dacht ik dat mijn ouders erg bezorgt zouden zijn, maar de drakenruiter die mijn gehaald had vertelde dat ergeen tijd voorbij is gegaan, of eigenlijk wel en dat we terug in te tijd gegaan zijn, een paar uur nadat ik gehaald was, en ondertussen had een "dubbelganger" van mij, een shapeshifter mijn kranten rondgedracht. De dag verliep weer normaal, ben gaan slapen en toen ik de volgende morgen, of in sommige andere dromen na en paar dagen, weer wakker werdt was het "normaal", de "echte wereld", zonder Draken, wonderen etc.
Ik heb een hele serie van datzelfde verhaal, een heel ander leven, als een serie fims of boeken die steeds verdergaan en verdiepen, ontzettend ..... ..... gewoon, er zijn geen woorden voor.

Was dit half-slaap, want het lijkt op de verhalen, maar het lijkt ook op een LD.

Shanna

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2009  Reageer met quote

Het is pas een LD als je ''wakker'' bent in een droom, als je dus volledig beseft dat je in een droomwereld bent. Half-slaap is eerder dromen zien op afstand maar beseffen dat je eigenlijk -nog- wakker bent. Bij allebei ben je dus nog bewust, met het enige verschil je bij het 1 in een droom zit en bij de ander niet/bijna.
Maar volgens mij was het een gewone droom die begonnen is als false awakening, want ik zie nergens staan dat je bewust was. smile

back to top
Dragon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs: Pfffff.......

BerichtGeplaatst: Wo 29 Jul, 2009  Reageer met quote

Dank je.
Ik heb idd false awakenings, maar dit was een LD. Verklaring:

Ik ben me (altijd) bewust van mijn dromen, dat heb ik geleerd omdat ik verschrikkelijke nachtmerries heb gehad. En omdat ik mijn dromen met het echte leven ging verwarren, en geloof me, dan staan (echte)mensen raar te kijken, als je het opeens over iets gaat hebben wat niet gebeurt is. Ik had ook mijn krantenwijk af kunnen maken zonder dat er iets gebeurt zou zijn, ik heb voor de drakenruiter gekozen, voor het verhaal, zoals het maken van een film, of het schrijven van een boek. Al vind ik een boek een minder voorbeeld, omdat het letters zijn en geen beeldern en gevoelens.

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Zo 20 Sep, 2009  Reageer met quote

Ik heb denk ik al een paar keer gehad dat er precies iemand op mijn bed zat, of meerdere personen in mijn kamer rondliepen/praatten, gelukkig was ik me er meestal van bewust dat dat nog een droom was.
Ook leek het soms alsof ik een voorwerp uit mijn droom nog in mijn handen had toen ik net ontwaakte! Maar een paar seconden later verdwijnde dat weer natuurlijk naarmate ik helemaal wakker was, jammer toch. ^^

back to top
Do0or
Nieuw lid
Nieuw lid
26
Laatst gezien: 24-5-2013
LDs: 5 gehad

BerichtGeplaatst: Zo 14 Nov, 2010  Reageer met quote

Ik dacht ook een keer dat ik nog iets uit mijn droom in mijn hand had.
ik liet allemaal munten uit mijn hand vallen terwijl een schaduw van een dikke vrouw stond toe te kijken. ik kon me niet bewegen, maar ik was helemaal bij bewustzijn, ik was gewoon wakker maar toch ook weer niet. Dat is iets van 4 jaar geleden toen ik nog helemaal nog nooit van dit soort dingen had gehoord. ik was heeeeel bang en moest huilen. Toen ik echt wakker was heb ik onder mijn bed gezocht en gekeken maar kon de munten niet meer vinden haha.

achteraf wel grappig want ik was de avond ervoor uit geweest en had heel veel munten gehaald. voordat ik uit ging had ik de film big mama's house gezien. ik denk vandaar die vreemde halfdroom.

back to top
SpiriDub
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 26-4-2012
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Zo 14 Nov, 2010  Reageer met quote

DreamHippy schreef:
Ik heb denk ik al een paar keer gehad dat er precies iemand op mijn bed zat, of meerdere personen in mijn kamer rondliepen/praatten

kunnen ook je gidsen zijn engel2

back to top
Juna
LD4all lid
LD4all lid
33
Laatst gezien: 21-7-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 13 Jul, 2011  Reageer met quote

Dit heb ik ook.
Echt vlak voor ik wakker word/als ik al half wakker ben, zie ik vaak spinnen over m`n deken open. Ik schrik dan heel erg en race m`n bed uit. Vaak zoek ik dan nog even naar die spin voor ik echt helemaal wakker ben en me realiseer dat er geen spin was.
Het gekke eraan vind ik dat het dus gebeurd als ik half wakker aan het worden ben, en de spinnen die ik zie zijn echt heel realistisch. Gewoon Nederlandse huisspinnen tounge2
En verder was er 1 keer dat ik wakker aan het worden was en dacht dat er iemand m`n kamer binnen liep die iets met een handdoek bij m`n nek wilde gaan doen.

Edit: oeps smile ik zie nu pas dat het laatste bericht in 2010 geplaats was, ik ben een beetje laat tounge2

Maar beide ervaringen zijn gewoon half dromen in mijn geval denk ik. Niet echt hallucinaties.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.