EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Gedeelde Dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
19
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

Gedeelde Dromen
BerichtGeplaatst: Zo 21 Aug, 2011  Reageer met quote

Heey, sorry dat ik ff weg was van het forum maar dat komt
ik zag de moet niet meer door het droomdagboek.... mijn ouders zijn namelijk uitelkaar en daarom zal ik elkekeer mijn droomdagboek mee naar school nemen... en dat vergeet ik dan en al die andere dingen... ik kom hier nog wel op terug in mijn DD... uhm Back to The Begin....
Eergisteren in de Thalys van Paris-Amsterdam herrinderde ik me dat ik Inception op mijn telefoon had staan dus ik ging hem weer kijken.. Daar zag ik weer dat het fenomeen dromen delen werd toegepast.. Dat je samen de zelfde lucide droom "deelt"... Dus je hebt dan de mogelijkheid om in je dromen met echt bestaande mensen (dus geen DC) te communiceren die op dat moment ook in een LD zitten...
het leek mij vrij onmogelijk, maar ik was er toch nieuwschierig naar dus vandaar deze post... Mij lijkt het logisch dat het makkelijker gaat met iemand waar je een goede dierbare band mee hebt... en iemand die van het fenomeen lucide dromen heeft gehoord.. omdat ik niemand ken die ook luciede droomt (omdat ze het maar allemaal raar vinden (behalve in mijn spreekbeurt over.. (waar ik een 8.5 voor kreeg smile (erstaan te veel haakjes in een haakje smile ))))...
Weten jullie hier iest meer over? Of willen jullie het met een dierbare testen?

Groeten Roger W.

back to top
Truman
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 15-9-2011
LDs: Graag!

BerichtGeplaatst: Ma 22 Aug, 2011  Reageer met quote

Hey Roger W,

Je topic heeft veel weg van het recente topic: ''Iemand bezoeken in een droom''

Daarin schreef ik:
Truman schreef:
Het lijkt me vooralsnog onmogelijk, maar zeg nooit nooit.

Misschien wordt er in de toekomst een apparaat uitgevonden dat hersenactiviteit tijdens de REM-slaap kan vertalen en uitwisselen met iemand anders.

Ik denk overigens wel dat de mens over wat (relatief zwakke) ''telepathische vermogens'' beschikt, al is het verschil tussen empathie en telepathie vaak erg vaag. Zo heeft recent onderzoek bijvoorbeeld aangetoond dat de hartslag van geliefden synchroon loopt bij stress. De definitie van telepathie is volgens Wikipedia:

''Onder telepathie verstaat men het vermogen tot rechtstreekse overdracht van gedachten en gevoelens en van informatie op afstand zonder gebruik van taal of technische hulpmiddelen.''

Ik ben geen arts of wetenschapper, maar voor zover ik weet is er een prikkel ( = informatie) nodig om een fysiologische verandering (hartslag bepalen/synchroon laten lopen) teweeg te brengen.

back to top
Rogerw
The Pianist
LD4all lid
19
Laatst gezien: 28-6-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 23 Aug, 2011  Reageer met quote

Heey,
wat bedoel je precies met "informatie"?
van dat ze voor gelegd kregen om in de zelfde stemming teraken?
en tevens.. kan geliefden ook dierbare zijn zoals familie.. want ik denk
eerder dat het aan de band ligt tussen de twee personen..
Gr. Roger ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.