EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Graag wat meningen voor een paar persoonlijke ervaringen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
Laatst gezien: 21-4-2013
LDs:

Graag wat meningen voor een paar persoonlijke ervaringen
BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011  Reageer met quote

De laatste 2 dagen ben ik veel over ld aan het lezen en heb een paar ervaringen waar ik nooit echt een verklaring voor had maar die in verband staan met dingen die ik lees over ld.

Nu heb ik in het "stel je voor"topic verteld dat ik hsp'er ben oftewel hoog sensatief persoon, met andere woorden, ik ben gevoeliger in heel veel dingen en een aantal typische kenmerken van hsp'ers is, ze hebben een rijke innerlijke belevingswereld en dromen, fantaseren veel.

Ik kan veel dromen nog in details herinneren van kind af aan tot aan nu en heb daardoor een aantal aparte ervaringen.

1 van me engste ervaringen had ik 10 jaar geleden toen ik in een jeugdopvang zat, ik kwam daar een jongen tegen die beweerde dat ie spiritueel was en ze overleden vader nog sprak en weet ik wat allemaal maar ik geloofde nooit zo in die dingen, wel geinteresseerd maar moeite met geloven.

Op een nacht word ik midden in de nacht wakker ga ik recht in me bed zitten en de 1e woorden die uit me mond schoten waren "666 fuck de duivel" i know, klinkt vaag en vraag me niet waarom ik dat zei het kwam er gewoon uit, vervolgens dacht ik dat ik aangevallen werd, hoorde allemaal geluiden om me heen en me lichaam vibreerde en dat kwam ook met geluiden en kon me niet bewegen maar omdat ik er bang van werd probeerde ik met al me kracht eruit te komen wat uiteindelijk ook lukte.

Volgende dag word ik weer wakker staat er midden in de kamer iemand naar me te kijken, kon niet zien wie het was maar zag wel een menselijk vorm, de binnenkant was lichtgevend wit en de buitenkant goudkleurig, maar ik schrok weer dus draaide me om daarna keek ik weer en was die persoon weg.

Andere ervaring, als ik bij me ex sliep en alleen bij me ex thuis als we gingen slapen kwam sp al binnen 5 min en hoorde weer geluiden en stemmen, daarna word ik weer bang probeer er weer uit te vechten wat dan weer lukte.

Als kind heb ik denk regelmatig over de straat gezweefd waar ik toen woonde en heb me vaak zelf in een spiegel aangekeken.

Ook heb ik vaak gehad dat ik beeld door me oogleden heen zag, niet zoals ik het zie met ogen open maar anders, ook lukt me niet dat beeld lang vast te houden.

Door me hsp droom ik dus veel maar ik kan ze niet controleren, ik heb een paar x een momentje gehad dat ik doorhad dat ik droomde maar daarna gaat de droom weer verder.

Ik heb zelfs een keer gehad dat ik sp al aan de gang was en het niet begreep en toen kreeg een gevoel als een super inwendig orgasme (sorry kan het niet anders omschrijven) maar weer paniek en er weer uitkomen.

Want vaak heb ik het gevoel dat als ik me laat gaan er iets engs gaat gebeuren alsof ik de pijp uitga haha.

Dus graag wat meningen van de ervaren dromers hier als je dingen herkent of misschien kan je me het 1 en ander uitleggen mbt mijn ervaringen, ben ik echt heel nieuwsgierig naar.

Groetjes,

Kai

back to top
22
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 26 Dec, 2011  Reageer met quote

Een paar van jou ervaringen komen me erg bekend voor.

Zoals het trillen door geluiden om je heen maar jezelf niet kunnen bewegen.
Maar ik denk dat dit slaapverlamming is. Slaapverlamming is dat je eigenlijk nog wel ''droomt'' maar ook half wakker bent. Je geest is als het ware wel wakker maar je lichaam niet. Dat geeft dat rare effect eraan. Moet je maar ff opzoeken op google

Ook mensen zien in je kamer komt me bekend voor. Dit heb ik vroeger heel vaak gehad. Maar ik heb mezelf ervoor geblokkeerd. (Ja, ik geloof dus wel in geesten en heb die ''gave'' afgesloten omdat ik het veel te eng vond) Je kan jezelf in het licht proberen te zetten om er van af te komen, hielp bij mij. Je denkt als het ware een grote lichtbol om jezelf heen of je zegt vaak genoeg dat ze weg moeten gaan en niet meer terug moeten komen (kan ook in je hoofd).

En dat je dingen door je oogleden heen ziet als je gaat slapen, kunnen ook hypnagogische hallucinaties zijn (ja volgens mij schrijgf je het zo.. ). Net zoals de geluiden en stemmen horen vlak voordat je slaapt. Dat zijn zegmaar droom ervaringen vlak voor dat je slaapt. En die beelden onthou je nooit lang nee.

Tja, je bent dus hoog sensitief zoals je al zei, dus jij bent veel gevoeliger voor deze dingen en pakt ze ook sneller op dan andere mensen. Daar is niet veel aan te doen en daar moet je mee leren leven. Maar het is niet gevaarlijk.

Ik snap je angst er heel goed voor maar ik hoop dat je hier wat mee kan!

back to top
Appelthee
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 5-2-2012
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Di 27 Dec, 2011  Reageer met quote

Slaapverlamming was ook het eerste dat in me opkwam; bovendien gaat dit vaak gepaard met hallucinaties!

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 28 Dec, 2011  Reageer met quote

Bedankt voor de reacties, ik heb er inmiddels veel over gelezen in 2 dagen tijd >< Nederlandse en Engelse pagina's.

Tijdje geleden als ik bij me ex sliep had ik echt sp binnen 5 min na de sex, ik dacht eerst dat het huis spookte ofzo want ik had het alleen als ik bij hr sliep maar na alle informatie gelezen te hebben op het inet kan ik alleen maar concluderen dat het door de sex kwam aangezien je al je spieren gebruikt en ze erna ontspant.

Ook hou ik er niet van om op me rug te slapen (auto ongeluk in het verleden)maar na de sex viel me ex in slaap op me borstkast en wou hr dan niet wekken en ik bleef wakker omdat ik die positie fijn vind slapen waardoor ik denk ik snel in sp belandde, al is het ook een paar x voorgekomen dat het niet door de sex kwam omdat we te dronken waren maar viel dan toch in sp en zodra ik weer thuis sliep nergens last van.

Nu heb ik veel gelezen dat sp de poort naar ld/obe is maar omdat ik steeds in paniek raakte kwam ik er weer uit.

Vannacht wild techniek geprobeerd met stop/drop/roll technique, maar sjee, echt moeilijk niet bewegen >< ben uiteindelijk in slaap gevallen.

Wel gedroomd, en ik weet dat ik dingen in me droom zie die niet kloppen maar het lukt me niet om het te realiseren in me droom.

back to top
22
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 28 Dec, 2011  Reageer met quote

Komt nog wel dat je het realiseert wink
Alleen je moet veel geduld hebben en niet te overhaasten that's all.

Je moet als beginner overdag jezelf regelmatig afvragen of je wel droomt of niet. En misschien RC's doen.
Sommige mensen hebben van nature al vrij makkelijk LD's maar bij anderen duurt het wat langer.

Meestal heb ik wel als ik bewust begin te worden in een droom dat ik dan meteen weet dat ik droom omdat het anders voelt ofzo. Maar soms twijfel ik ook heel erg want dan ziet het er zo echt uit dat ik eerst tig RC's moet doen voordat ik zeker weet dat ik droom.

Voordat ik van een gebouw afspring en ik wel wakker blijk te zijn haha

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
37
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2011  Reageer met quote

Ja maar tot daar kan ik al niet komen, tegen mezelf zeggen in een droom of dit echt is of niet. Ik zit alleen maar mee te kijken alsof realiteit is, ik kan me gedachtes niet veranderen.

En ik weet al me dromen van de vorige nacht, meestal ga ik ook naar bed en dan heb ik al zoiets van, ben benieuwd wat ik nu weer ga dromen. Bewust weet ik dat ik ga dromen maar als ik dan eenmaal droom kan ik niet denken, is dit echt?

Ik heb slechts 2x gehad dat ik heel even wat doorhad, meestal als ik in een lift ga die ik niet ken weet ik dat ik droom want in liften gebeuren de raarste dingen in me droom, en 1x kneep ik mezelf maar omdat ik pijn voelde ging de droom weer verder zonder controle.

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 29 Dec, 2011  Reageer met quote

Oh, je hebt H-SP, hoog gevoelig aan sleep paralysis! wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.