EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe écht zijn lucide dromen?!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 20-3-2012
LDs: 0

Hoe écht zijn lucide dromen?!
BerichtGeplaatst: Do 15 Mrt, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben gister via puur toeval op deze site terecht gekomen. Ik heb veel gelezen van de gids tot vele topics. Ik vind het allemaal echt heel vet. Ik wist totaal niet dat er iets bestond als totaal bewust zijn met je droom. Ik ben ook erg druk bezig om lucide dromen te krijgen. Maar waar ik echt ontzettend benieuwd naar ben is: hoe echt zijn de dromen nou?

Ik besef nu dat ik eigenlijk best veel droom en ik lette er totaal niet op , maar als ik terugdenk dan was het altijd ontzettend wazig, vaag, en totaal niet zoals je ziet als je wakker bent. Veranderd dit als je een lucide droom hebt? Zie je alles scherp en vanuit je ooghoek zoals in het normale leven? Het is erg lastig om uit te leggen wat ik bedoel, maar ik hoop dat iemand het begrijpt!

Ik heb trouwens moeite met het onthouden van dromen, soms word ik midden in de nacht wakker van een droom, ik denk oke dit moet ik opschrijven! dan na 1 sec. val ik al weer in slaap! hoe kan ik dit voorkomen?!

P.S werken die liedjes , ( ben de naam even kwijt ) voor het slapengaan om meer kans te krijgen op LD?

Ik hoor het erg graag!

back to top
Charlottekos
Droomkoningin
LD4all lid
Charlottekos heeft een LD4all Quest gehaald!
17
Laatst gezien: 18-1-2014
LDs: 208

BerichtGeplaatst: Do 15 Mrt, 2012  Reageer met quote

Dromen kunnen zo echt en scherp als de werkelijkheid zijn, maar je kan ook wazige lucide dromen hebben.Ook normale dromen kunnen zo scherp zijn wink5 Soms heb ik zelfs dromen waarin ik bijv de temperatuur merk.

Je kan proberen om als je wakker bent meteen je bed uit te springen? Het is misschien niet zo fijn maar ik denk niet dat je dan meteen weer in slaap valt. Ik denk dat je jezelf gewoon moet trainen om je dromen op te schrijven smile

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-3-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt, 2012  Reageer met quote

Mijn normale dromen zijn meestal niet erg wazig. Maar mijn lucide dromen zijn dat al helemaal niet. Ik heb een periode gehad dat ik tijdens mijn lucide dromen heel bewust ging voelen en proeven en kijken. Mijn mijn wang langs de spiegel. Mijn vingers over de textuur van een bepaalde stof. Een slok limonade. De details van een voorwerp in me opnemen. En ik kan je zeggen: ik was elke keer verbaasd hoe "echt" het allemaal voelde. Nog steeds kan ik soms haast niet geloven dat ik écht droom, omdat het allemaal zo enorm realistisch voelt. Als ik naar buiten loop voel ik een briesje, het geluid van de voordeur die ik achter me dichttrek is exact zoals IRL, ik kan goed om me heenkijken, etc.

Wat betreft het onthouden van dromen: ik denk dat je je droomgeheugen goed kunt trainen. Jaren geleden had ik een schrijfblok naast mijn bed liggen. Daarin schreef ik als ik 's nachts wakker werd, in een paar steekwoorden mijn droom op. Hoefde helemaal niet uitgebreid, die steekwoorden waren voldoende om mijn droom 's ochtends weer te weten. Nu herhaal ik steekwoorden in mijn hoofd als ik 's nachts wakker word, en dat is eigenlijk altijd voldoende om de droom 's ochtends alsnog te kunnen opschrijven. Als ik mijn opgeschreven dromen van jaren geleden teruglees, zie ik dat die veel korter en minder gedetailleerd zijn dan mijn dromen van de laatste jaren. Ik onthou ze nu over het algemeen moeiteloos en met veel details.

Er zijn ook mensen die zich helemaal niet kunnen herinneren dat ze gedroomd hebben. Wat dat betreft heb jij een voorsprong colgate Maar om je droomgeheugen te trainen zou ik dus wel in die ene seconde voordat je weer in slaap valt, meteen actie ondernemen (steekwoorden, of werken met een voicerecorder of iets dergelijks)

Succes!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
26
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Mijn lucide dromen zijn juist wel wazig. XD

back to top
Ambsi
Defenestration!
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-5-2013
LDs: Een paar

Met het onthouden (en opschrijven) van dromen, worden zowel je normale als je lucide dromen helderder. Sterk aan te raden dus

back to top
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
19

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

oke nice! dat zal ik dan zeker doen, ik vroeg me nog een klein ding af, ik wil nu WBTB doen ( ik heb het hele topic al doorgelezen!) maar ik begrijp niet of het kan dat ik zegmaar eerst 4-6 uur slaap ( WBTB ) en dan de WILD toepassen? Is dat een goede combinatie van de twee? Ik heb ook met WILD dat ik de eerste keer heel erg trilde,hardkloppingen enz enz. en nu heb ik dat de laatste paar keer niet meer??

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Ma 19 Mrt, 2012  Reageer met quote

Eerstvooral: Je hoeft je vraag niet in 3 verschillende topics te stellen.

Om op je vraag te antwoorden: Ja, WBTB in combinatie met WILD is inderdaad een techniek waar de meesten veel succes mee hebben. Je gaat inderdaad eerst een paar uur slapen, daarna word je even wakker en doe je iets droomgerelateerds (bijvoorbeeld dromen opschrijven) waarna je terug probeert in slaap te vallen door WILD toe te passen.

Het kan zijn dat je de ene keer meer effect hebt dan de andere keer. Dit is vooral afhankelijk van hoe slaperig je nog bent maar kan ook aan tientallen andere zaken liggen. Vaak gebeurt het dat mensen het 1 keer meemaken en de keren daarna te gefocust zijn op het opnieuw willen meemaken van de gevoelens die ze een eerste keer hadden. Het is belangrijk dat je er niet te veel over denkt en gewoon probeert je te ontspannen.

back to top
MrDreamer
Nieuw lid
Nieuw lid
19

BerichtGeplaatst: Di 20 Mrt, 2012  Reageer met quote

okeoke, zal niet meer gebeuren!! hahah, ja dat klinkt eigenlijk best logisch. Ik vind het inderdaad lastig om me te concentreren als ik net naar bed ga op WILD. Ik ga vanavond dan maar eens WBTB + WILD toepassen. Heb je nog tips voor me eerst mogelijke LD? Het lijkt me erg lastig op van de HH naar een LD te gaan! Ik zie alles dan wel trillen enz maar die overstap naar een droom maken vind ik erg lastig!

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Di 20 Mrt, 2012  Reageer met quote

Meer tips kan ik niet geven, van dat moment moet je gewoon rustig blijven, proberen dromen te visualiseren en ooit zou je wel de overgang eens moeten maken. WILD vraagt heel veel training en oefening dus raak niet teleurgesteld als het de eerste keren niet lukt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.