EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Apollo
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 13-4-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2012  Reageer met quote

Tim Post van Lucidipedia zegt dat je de WILD techniek moet proberen als je op een natuurlijke manier wakker wordt (wel in de nacht of vroeg in de ochtend, als je nog kan/wil slapen dus). Je moet dan doodstil blijft liggen in de houding waarin je wakker geworden bent en rustig blijven ademen. Als het goed is ben je dan weer in enkele seconden weg (met de bekende dingen zoals HI etc) en duurt het niet zo lang dan als je het aan de begin van je slaap doet.

Ik denk dat ik dit eens ga proberen! Iemand hier toevallig ervaringen mee of een menig erover? Dit lijkt me namelijk veel makkelijker dan als je het gelijk doet als je wilt gaan slapen!

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

WILD meteen proberen als je gaat slapen is volgens mij gedoemd om te mislukken. Je bent dan veel te moe en je komt sowieso niet in REM-slaap maar in diepe slaap. Je belandt met andere woorden dus niet eens in een droom. De techniek die Tim Post beschrijft, zou inderdaad goed moeten werken wink

back to top
Apollo
LD4all lid
LD4all lid
26

Als je je wekker vier uur later zet dan dat je slaapt (dus als je om 0.00 uur slaapt, zet je hem op 04.00 uur) en probeert het dan, zou het dan ook lukken? (Al wordt je gewekt door de wekker en dus niet op natuurlijke wijze en beweeg je eventjes?).

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Het beste is als je gewoon kunt blijven liggen, maar dit is vaak niet echt haalbaar. De meesten hebben namelijk toch echt wel een wekker nodig om zo vroeg wakker te worden en die moet je uitzetten Maar veel mensen proberen ook WBTB+WILD waarbij ze even wakker worden om hun dromen op te schrijven en dat is misschien moeilijker, maar werkt ook.

back to top
Apollo
LD4all lid
LD4all lid
26

Maar je dromen opschrijven en de WILD techniek staan toch niet in verband? Zou je niet beter eerst rustig je wekker uitzetten en dan weer langzaam gaan liggen? tounge2

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Dat staat inderdaad niet met elkaar in verband, dat zei ik ook niet? Ik noemde een specifieke invulling van WBTB+WILD. Wat ik probeerde te benadrukken is dat je ook nog WILD kan doen nadat je even wakker geweest bent. Het is dan alleen wat moeilijker.

back to top
Apollo
LD4all lid
LD4all lid
26

Haha oke, ben graag altijd zeker van me zaak. Daarom keek ik even wat je bedoelde.

back to top
NickLucid
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 9-5-2012
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Wo 04 Apr, 2012  Reageer met quote

Ik heb vandaag iets raars meegemaakt en volgens mij komt het ook niet vaak voor. Ik lag op de bank rond een uur of 5 s'middags met mijn hond en was erg moe dus viel in slaap. Ik was nog niet helemaal aan het slapen maar werd wel een soort van wakker. Ik weet ook niet meer of ik me kon bewegen. Ik keek in de ogen van een kat met groene ogen waarom weet ik ook niet en dacht toen dat ik al droomde maar ik wist wel dat ik op de bank lag. Toen probeerde ik een omgeving in gedachte te houden en kwam daar ook terecht. Toen werd ik helaas wel wakker.

Was dit een soort van WILD ? Het leek er een soort van op dat ik in de REM fase wakker werd, kan dit?

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 05 Apr, 2012  Reageer met quote

Als je een dutje doet, kom je inderdaad meteen in REM-slaap terecht. Je bent bij een dutje niet zo moe en je lichaam heeft niet zo'n diepe slaap nodig om uit te rusten. Het kan ook aan het daglicht liggen, want je maakt pas melatonine aan wanneer het donker wordt (en melatonine -> diepe slaap). Het beste tijdstip voor WILD is dan ook in de vroege ochtend of tijdens een dutje. Gefeliciteerd, je had dus een succesvolle WILD! smile

back to top
NickLucid
LD4all lid
LD4all lid
23
Laatst gezien: 9-5-2012
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Za 07 Apr, 2012  Reageer met quote

Yes, bedankt smile ik ga het vaker proberen tijdens een dutje.

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 7-7-2012
LDs:

Moeite met WILD
BerichtGeplaatst: Ma 09 Apr, 2012  Reageer met quote

Hee LD'ers,

Ik ben al een aantal weken bezig met LDen en toen ik er de eerste paar dagen aan begon (en dit forum tegenkwam) ging ik meteen een WILD proberen, ik kreeg steeds na een paar minuten al prikkels en ik kwam zelfs een aantal keer in een SP. Dus ik kwam steeds dichtbij een LD (heb er tot nog toe geen een gehad). Het probleem is nu dat als ik een WILD probeer helemaal geen prikkels meer krijg of SP! Ik begrijp er echt niks van, hoe kan het dat ik eerst erg dichtbij kwam en nu niet eens in de buurt? help!

Ook heb ik wel eens moeite om me lichaam helemaal stil te houden bij een WILD, zonder dat ik het zelf wil krijg ik soms een soort 'stuiptrekking' dat me arm ineens beweegt omdat ik hem een tijd stil heb gehouden, toen ik net aan WILD begon had ik dit helemaal niet, toen kon ik makkelijk mijn lichaam stil houden.

Lars

back to top
Nitrodo12
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 14-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 09 Apr, 2012  Reageer met quote

Hallo!
Ik kijk nu al anderhalve week naar dit forum en naar die gids. Heb zelf nog geen lucide droom gehad maar ik hoop hem snel te krijgen. Ik denk dat het makkelijkst is door WILD. Heb deze topic nu goed doorgekeken maar ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen.
Ik heb dus gister en eergisteren met SP geprobeerd maar dat lukte nog niet echt... ik voelde mijn lijf tinten en toen stopte het opeens en er gebeurde niks meer. (mischien had ik me bewogen...?) maar nu las ik dat het beste kan doen als je al een beetje geslapen had. Dus nu denk ik dat het sneller is door WBTB + WILD te gebruiken. Want daar moet je toch alleen tussen half 4 en 6 uur wakker worden iets met lucide gaan doen en weer gaan slapen met WILD te gebruiken? Dus wat zeggen jullie welke WILD techniek ik moet gebruiken of hebben jullie andere manieren/tips?

back to top
Raizu
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 14-4-2013
LDs: Veel :)

BerichtGeplaatst: Di 10 Apr, 2012  Reageer met quote

Ik was deze middag moe, en besloot een dutje te doen. Ik maakte gebruik van de situatie om eens WILD methode te proberen. Af en toe kreeg ik wel het gevoel dat ik erin zat, maar voelde niets anders dan tintelingen en m'n hart dat sneller klopte. Ik was eigenlijk ook niet zo héél moe, en viel ook niet gemakkelijk in slaap. Soms dacht ik om eens m'n arm ofzo te bewegen, maar dan kon het misschien wel zijn dat het niet meer lukte, snap je? tounge1
Iemand tips ofzo?

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Dit is hoe ik WILD doe. Geen precieze antwoorden dus, maar misschien kunnen jullie er wel iets mee.

Eerst ga ik in bed liggen en geef mezelf vijf minuten om te denken aan niet-droom gerelateerde dingen. Om slaperig te worden en omdat het dan ook een vermoeide dag is geweest. Daarna ga ik me concentreren op WILD.

Na een minuut zie ik in het zwart wat je ziet wanneer je je ogen dicht hebt vlekken en kleuren. Die veranderen in streepjes/komma's/pijlen die één richting uit schokken. Hierbij heb ik het gevoel dat mijn hoofd kantelt.

Dan komen er random geluiden en stemmen in mijn hoofd. Dingen die vallen, de wekker, dichtslaande deuren, enz. En mensen die de meest vage dingen zeggen. Meestal vergeet ik het direct weer, sommige dingen hebben zo'n indruk gemaakt dat ik het nog weet.

Daarna begint mijn lichaam uit te vallen... eerst mijn benen, daarna mijn armen, daarna mijn romp, en van mijn hoofd weet ik het niet.

Zodra ik vluchtige beelden begin te zien probeer ik die vast te blijven houden. Ik blijf ik als gedachten herhalen: ik ben aan het dromen. En dat dus de hele tijd door. Ik probeer mezelf in die beelden te zetten, probeer mijn point-of-view te switchen naar de persoon tegen wie ik aankijk. Als er even geen beelden zijn probeer ik de schokkende pijlen te bekijken, en dat is super vaag, want ik heb dan ook echt het gevoel alsof mijn lichaam mee schokt.

En dan kom ik niet verder. cry Ik val in slaap en krijg dan normale dromen. In de ochtend ben ik wel critisch (''hé, was die niet al lang dood?'' of ''De laatste keer dat ik die zag was maanden geleden, wat doet die nou weer hier?''). En soms krijg ik een FA of een FLD. Maar ja.

Laatst zat ik er heel dichtbij, toen zat ik ook echt in een droom en keek ik welke kleding ik aan had (terwijl ik me ook nog bewust was van mij in bed). Maar toen stopte ik ermee omdat ik een giga droge mond kreeg. Natuurlijk had ik niet echt dorst, dat beeldde ik me toen maar in. Balen! Zoiets laat ik me niet weer gebeuren.

Laatst aangepast door Fawn op Do 26 Apr, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Nitrodo12
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 14-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 11 Apr, 2012  Reageer met quote

Ok, ik ga deze manier maar gebruiken smile
Bedankt!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: