EN | NL | FR

Het GROTE WILD topic VII

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
kannienchenman
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 15-4-2012
LDs: 3

WILD
BerichtGeplaatst: Zo 15 Apr, 2012  Reageer met quote

is er ook iemand hier die het WEL gelukt is en hoe was dat dan??

back to top
martin12
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2012
LDs: 0

vraagje over WILD
BerichtGeplaatst: Do 26 Apr, 2012  Reageer met quote

ik heb gister geprobeerd met de WILD techniek een LD te krijgen. Ik heb gedaan wat er op deze site staat ik was helemaal rustig en ik sloot mijn ogen ik beelde mij in dat er iemand van de trap liep maar na een tijdje voelde ik mijn ogen draaien en het voelde alsof ik zelf ook draaide is dat goed of slecht?

back to top
Noddy
coole ld's
LD4all lid
21
Laatst gezien: 3-2-2014
LDs: 10

BerichtGeplaatst: Do 26 Apr, 2012  Reageer met quote

Goed 8D

back to top
martin12
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 29 Apr, 2012  Reageer met quote

heeft iemand nog wat tips want het lukt me niet om via een WILD een LD te krijgen.
terwijl ik wel heel ontspannen ben.

back to top
Tim22
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-5-2012
LDs:

Beetje bang voor WILD
BerichtGeplaatst: Di 01 Mei, 2012  Reageer met quote

Hoi ik lees al een poosje mee op het forum, en schrijf al mijn dromen op etc.

Nou zou ik ook wel een WILD willen proberen als ik vroeg wakker word, maar ik ben bang voor uittreding en verlamming en de bijbehorende hallucinaties.. hoe groot is de kans dat ik hier last van krijg als ik een WILD uitvoer?

Mvg

back to top
Amyrlin
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 19-11-2012
LDs: 4

BerichtGeplaatst: Wo 02 Mei, 2012  Reageer met quote

Ik denk dat je er bij de eerste keer sowieso mee te maken krijgt.
Ik denk dat wanneer je net begint met LD dat je dan het beste voor het slapen gaan een MILD doen en 's nachts een WBTB.

Succes

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Slaapverlamming en hallucinaties zal je hoogstwaarschijnlijk wel krijgen, als je WILD probeert. Tenminste, dat overkomt mij elke keer als ik WILD gedaan heb. Van de slaapverlamming heb ik niet zoveel last, want als je lichaam diep ontspannen is - heb je normaal toch niet de drang om je te bewegen dus kan je ook niet weten of je last hebt van slaapverlamming. Om die angst toch te overwinnen, kan je zelfhypnose proberen waarbij je je lichaam traint op niet meer bewegen. Maar dat is niet noodzakelijk.

Hypnagogia/hallucinaties zijn wel noodzakelijk om WILD te kunnen, je gaat tenslotte die beelden gebruiken om in een droom te stappen. Zonder beelden, lukt dat logischerwijze dus niet.

Als je je te ongemakkelijk voelt bij deze verschijnselen, stel ik voor dat je een andere techniek gebruikt, zoals WBTB of MILD... deze technieken zijn zowiezo veel makkelijker aan te leren en hoef je ook niet zoveel moeite voor te doen.

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 7-7-2012
LDs:

Problemen met WILD

Hee LD'ers

Ik ben nu al een tijdje bezig met mijn dromen opschrijven en ik probeer vaak voor het slapengaan een WILD. De aller eerste nacht dat ik zo'n WILD probeerde ging het erg goed, volgensmij kwam ik zelfs in een SP want alles voelde echt heel raar aan. Moeilijk te omschrijven. Maar alle dagen (weken) erna dat ik weer een WILD probeerde kreeg ik dit gevoel niet meer whatsthat Ik heb echt geen idee hoe dit kan, concentreer ik me teveel op het niet bewegen? of juist te weinig? Ik weet van mezelf wel dat ik veel veel veel meer aan RC's moet doen. Want dat is bij mij nu dramatisch slecht.

Hopelijk dat er een aantal goeie tips binnenkomen.

Lars

EDIT: Ik heb ook vaak als ik me hele lichaam stil heb liggen soms een spastisch trekje in me voet, hand, been etc. Waardoor ik niet volledig meer stil lig en een soort van uit de 'relaxde positie' wordt getrokken.

back to top
martin12
LD4all lid
LD4all lid

hulp bij WILD

hoi ik probeer nu al een tijdje via de WIlD techniek een LD te krijgen maar dat lukt me niet ik krijg geen beelden als ik mijn ogen dicht doe ik zie alleen alles draaien en allemaal vlekken en als ik een tijdje mijn ogen dicht heb krijg ik in een keer overal jeuk en heb ik zin om me armen te bewegen heel raar kan iemand mij vertellen wat ik fout doe en helpen binaural beats bij het krijgen van een LD?

back to top
Lars
LD4all lid
LD4all lid
22
Laatst gezien: 7-7-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Mei, 2012  Reageer met quote

Helaas voor vanavond nog geen tips om te gebruiken, maarja wie is er nou ook zo gestoord als mij om op dit tijdstip nog op forums te struinen.

Heb zojuist nog wel (voor het eerst) binaural beats gedownload en ga ze straks luisteren en ermee slapen. Best spannend! Ik laat zo snel mogelijk het resultaat weten. Wat waarschijnlijk niks speciaals zal zijn sadblauw

Lars

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

Het is best moeilijk om bij de eerste pogingen al meteen WILD onder de knie te hebben. Misschien kan je het combineren met MILD en WBTB als je sneller resultaat wilt hebben?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
26
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Tim22 schreef:
Hoi ik lees al een poosje mee op het forum, en schrijf al mijn dromen op etc.

Nou zou ik ook wel een WILD willen proberen als ik vroeg wakker word, maar ik ben bang voor uittreding en verlamming en de bijbehorende hallucinaties.. hoe groot is de kans dat ik hier last van krijg als ik een WILD uitvoer?

Mvg

Ik heb zonet in een andere post een tekstje geschreven omtrent hallucinaties, deze kan je hier lezen: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=85391#8539 1

back to top
Toversnoepje
Explorer.
LD4all lid
31
Laatst gezien: 26-6-2012
LDs: 31

Eergister kwam er spontaan WILD. Die erg vervelend was. 4 a 5 x achter elkaar.
Zwaar raar gevoel, gevoel hebben dat er iets of iemand in de kamer stond. Alleen het rare was ik was kei hard aan het schreeuwen en ik dacht o shit dadelijk word mijn vriend nog wakker.
Toen daarna probeerde ik door het raam te springen wat niet lukte. (gaat nooit stomme ramen)
de 5de keer ofzo viellen heel de tijd mijn tanden uit en ik kon het niet onder controle houden dat ze er inbleven zitten was erg wazig!!

Ben toen anders gaan liggen en toen viel ik wel in slaap.

Gister weer hetzelfde weer ook een raar eng gevoel erbij snap niet zo goed waar dat vandaan komt.
Het was erg donker in mijn droom en ik probeerde te vliegen wat niet echt goed lukte. Door het raam springen lukt ookal niet, moet hem echt eerst open maken. Buiten opzoek gegaan naar een bezem waar ik op wilde vliegen, die kwam ook maar niet te voorschijn.
Werd weer wakker!! Zucht.
Toen weer half half in slaap vallen hier achter lag een plas water en ik probeerde te water sturen ook dat lukte niet. Ook niet toen ik de poging erop een PS3 controller in mijn hand had.
Laatste keer ofzo was ik hier in de buurt alleen toen kwam ik uit bij een groot zwart meer was opzich ja beetje eng. En ook wilde ik graag mijn been onder de dekens doen door het rare gevoel dus mezelf maar wakker gemaakt.

Best raar allemaal haha maja wie weet staat er vanavond wel weer een WILD voor de deur XD

back to top
Tim22
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-5-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 06 Mei, 2012  Reageer met quote

Is het mogelijk om als beginner een WILD succesvol uit te voeren aan het begin van de slaap? Of is het echt beter om dit na een aantal uren slaap of in de middag te doen?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
26
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Zo 06 Mei, 2012  Reageer met quote

Tim22 schreef:
Is het mogelijk om als beginner een WILD succesvol uit te voeren aan het begin van de slaap? Of is het echt beter om dit na een aantal uren slaap of in de middag te doen?

WILD is voor iedereen, niet alleen voor beginners dus, bijna onmogelijk om in het begin van de slaap succesvol uit te voeren. Dit komt omdat je voor WILD of in of net voor een REM-fase moet zitten. In het begin van de slaapcyclus heb je vooral diepe slaap, afgewisseld met soms zeer korte REM-fases. Later worden deze fases langer en komen ze meer frequent voor. Bij een middagdutje is het wat anders: als je uitgeslapen bent van de nacht ervoor heeft je lichaam niet veel nood aan diepe slaap, dus raak je dan sneller in REM-slaap. WILD probeer je dus, als je enige kans op slagen wil, best na een aantal uur geslapen te hebben of tijdens een middagdutje.

Vergeet ook niet dat WILD de moeilijkste techniek is om onder de knie te krijgen dus wees niet teleurgesteld als het een aantal keer niet lukt en blijf doorzetten.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: